بررسی گوشی هوشمند HTC One X

یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
مطالعه 14 دقیقه
اچ‌تی‌سی، تولیدکننده محصولات با کیفیت رقیب جدی گلکسی اس ۲ سامسونگ را عرضه کرده و ما در زومیت آن را بررسی کرده‌ایم.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی سال سختی را پشت سر گذاشت. این شرکت تایوانی در سال پیش هر چه تلاش کرد با موفقیت همراه نبود. HTC که محصولاتش در سال‌های گذاشته همواره جزو پرفروش‌ترین‌ها به شمار می‌رفتند در سال گذشته نتوانست رقیب جدی برای گوشی سامسونگ Galaxy S II عرضه کند و نام اکثر محصولاتی که در سال ۲۰۱۱ وارد بازار کرد هیچگاه در ذهن مشتریان باقی نماند.

اما HTC با معرفی سری One خود در کنگره جهانی موبایل نشان داد که قصد ندارد بازار امسال را نیز از دست دهد، بدون شک تلفن هوشمند HTC One X با صفحه نمایش ۴.۷ اینچ، پردازنده ۴ هسته‌ای و طراحی زیبا و بدنه باریک، یکی از بهترین انتخاب‌های اندرویدی امسال به شمار می‌رود. اگر تمایل دارید در مورد این شاهکار اچ‌تی‌سی بیشتر بدانید و با نقاط ضعف و قوت آن آشنا شوید خواندن مقاله را ادامه دهید.

HTC One X تا اینجای کار قوی‌ترین تلفن از سری One این شرکت است، این تلفن مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی Tegra 3 انویدیا است و صفحه نمایش بزرگ ۴.۷ اینچی آن از نوع Super IPS و با رزولوشن 720p است. سرعت شاتر دوربین ۸ مگاپیکسلی این تلفن نیز بسیار سریع عمل‌ می‌کند و حافظه ذخیره‌سازی داخلی آن ۳۲ گیگابایت ظرفیت دارد. HTC One X از نظر مشخصات سخت‌افزاری به نظر قدرتمند می‌رسد اما باید آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم.

مشخصات فنی و قیمت HTC One X:

  • پردازنده چهار هسته‌ای Nvidia Tegra 3 با فرکانس 1.5GHz
  • نمایشگر ۴.۷ اینچی از نوع Super IPS LCD2 با رزولوشن 720x1280 پیکسل (تراکم پیکسل 312ppi) با محافظ Gorilla Glass
  • حافظه 1GB RAM
  • پشتیبانی از NFC, GPS, WIFI و LTE
  • حافظه ذخیره سازی داخلی: 32GB
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت با فوکوس خودکار و فلش LED و قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p و ۳۰ فریم در ثانیه
  • سیستم‌عامل اندروید ۴ یا ساندویچ بستنی گوگل
  • قیمت در بازار تهران: 1,100,000 تومان

طراحی و ظاهر

طراحی HTC One X فوق‌العاده زیبا و دوست داشتنی است. HTC تجربه چندین ساله خود را در طراحی این تلفن بکار گرفته و ماحصل آن یک محصول خوش ساخت، زیبا و بادوام است. بدنه One X برخلاف بسیاری از تلفن‌های موجود در بازار از جمله Galaxy S II و یا Galaxy Nexus صرفا از پلاستیک ساخته نشده و به همین دلیل زمانی که آن را در دست می‌گیرد حس بسیار خوبی به شما دست می‌دهد. حاشیه دور نمایشگر نیز بسیار باریک شده تا این تلفن ۴.۷ اینچی به خوبی در دست جای گیرد. پیش از اینکه این تلفن را در کنار GS II قرار دهیم تصور می‌کردیم نمایشگر ۴.۷ اینچی، One X را آنقدر بزرگ می‌کند که نمی‌توان به راحتی و با یک دست از آن استفاده کرد اما HTC One X تنها کمی بزرگتر از GS II سامسونگ است.

در داخل جعبه HTC One X:

  • گوشی HTC One X با صفحه نمایش ۴.۷ اینچ
  • شارژر + کابل USB
  • سوزن مخصوص باز کردن اسلات سیم کارت
  • هدفون معمولی (خبری از هدفون Beats نیست)
  • دفترچه راهنما و برگه گارارنتی بین‌الملی

چهار گوشه One X همانند Galaxy Nexus منحنی شکل است زمانی که تلفن را در دست می‌گیرید متوجه منحنی‌های خوش ساخت آن خواهید شد. بخشی از بدنه تلفن از پلی‌کربنات و بخشی نیز از پلاستیک براق ساخته شده است اما پلاستیک بکار رفته در بدنه این تلفن برخلاف آنچه در اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی از جمله Xperia S و یا Galaxy S II مشاهده کرده‌ایم، باکیفیت تر و شبیه به آنچه نوکیا در Lumia 900 استفاده کرده، می‌باشد. ضخامت 8.9 میلی‌متری این تلفن نیز باعث باریکی و زیبایی دو چندان آن شده است.

نمونه‌ای که ما مورد بررسی قرار دادیم به رنگ خاکستری تیره بود اما در صورت تمایل می‌توانید این تلفن را به رنگ سفید نیز تهیه کنید.

وقتی با دقت به قسمت‌های مختلف One X نگاه کنید متوجه می‌شود که اچ‌تی‌سی حتی جزئیات بسیار ریز را نیز در طراحی این تلفن در نظر گرفته است. به عنوان مثال می‌توان به حاشیه باریک دور نمایشگر که به رنگ مشکلی براق است و از بدنه تلفن جدا شده و یا سوراخ‌های بسیار ریز میکروسکوپی که برای هدفون و اسپیکر در نظر گرفته شده و به راحتی قابل تشخیص نیستند، اشاره کرد.

تلفن هوشمند

ابعاد (mm)

ضخامت (mm)

وزن (g)

نمایشگر (Inch)

HTC One X

134.4 در 69.9

8.9

130

IPS Super LCD2 4.7

Samsung Galaxy S III

136.6 در 70.6

8.6

133

Super AMOLED 4.8

Samsung Galaxy Nexus

135.5 در 67.9

8.9

135

Super AMOLED 4.65

Sony Xperia S

128 در 64

10.6

144

4.3 LED-Backlit LCD

Samsung Galaxy S II

125.3 در 66.1

8.5

116

Super AMOLED Plus 4.3

Apple iPhone 4S

115.2 در 58.6

9.3

140

IPS TFT 3.5

در لبه چپ: پورت MHL (نقش micro USB و خروجی ویدیویی HD را بصورت همزمان ایفا می‌کند) و در لبه راست دکمه کم و زیاد کردن حجم صدا وجود دارد. دکمه تغییر حجم صدا نیز به خوبی با ظاهر تلفن سازگار شده‌ است. میکروفن اصلی در قسمت پایین تلفن قرار دارد اما میکروفن ثانویه که وظیفه از بین بردن نویز صدا را برعهده دارد در قسمت راست و بالای تلفن و در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون جای گرفته است. دکمه پاور نیز در جای غیرمعمول و در سمت بالا راست قرار گرفته است.

[widgetkit id=52]

لنز دوربین ۸ مگاپیکسلی HTC One X از بدنه تلفن بیرون زده و قطر آن از ضخامت تلفن بیشتر است.

در قسمت بالای گوشی و در کنار اسپیکر مخصوص مکالمه، یک نشانگر LED برای اطلاع رسانی قرار دارد. در تنظیمات گوشی می‌توانید تعریف کنید که در صورت دریافت ایمیل، پیغام کوتاه و یا تماس از دست رفته این LED شروع به چشمک زدن کند. در زمان اطلاع‌رسانی‌ها این LED به رنگ سبز چشمک می‌زند اما زمانی که شارژ باتری رو به اتمام باشد رنگ آن به نارنجی تبدیل خواهد شد.

حافظه ذخیره سازی داخلی این تلفن ۳۲ گیگابایت است که حدود ۲۶ گیگابایت از آن قابل استفاده است و باقی آن توسط سیستم‌عامل اندروید ۴ و رابط کاربری HTC Sense اشغال شده است. کاربران این تلفن می‌توانند از ۲۵ گیگابایت فضای Dropbox که اچ‌تی‌سی برایشان در نظر گرفته نیز استفاده کنند.

متاسفانه طراحی بدنه HTC One X به نحوی است که امکان تعویض باتری به راحتی میسر نیست و برای تعویض آن حتما می‌بایست به مراکز خدمات این شرکت مراجعه کرد، همچنین این تلفن فاقد اسلات MicroSD است و این بدین معناست که می‌بایست به فضای ۲۶ گیگابایتی داخلی تلفن بسنده کرد و امکان افزایش میزان حافظه از طریق کارت‌های حافظه وجود ندارد.

نمایشگر

صفحه نمایش ۴.۷ اینچی HTC One X از نوع Super LCD 2 با تراکم پیکسل 316ppi (پیکسل در اینچ) است. به لطف نمایشگر IPS، زاویه دید تلفن فوق‌العاده وسیع است و تصویر از زوایای مختلف به خوبی دیده می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش نیز 720p یا 720x1280 پیکسل ‌است.

روی صفحه نمایش محافظ گوریلا کشیده شده تا در برابر خط و حش و ضربه‌های احتمالی مقاوم باشد. شدت روشنایی نمایشگر و کنتراست تصویر آنقدر بالاست که حتی در نور شدید روز نیز به راحتی می‌توان از تلفن استفاده کرد. رنگ‌ها دراین نمایشگر نسبت به نمایشگرهای AMOLED با دقت بسیار بالاتر و طبیعی‌تر نمایش داده می‌شوند همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید رنگ‌های نمایش داده شده در تلفن‌های Galaxy Note و Galaxy S II اشباع شده‌تر و غیرواقعی هستند.

galaxy note vs htc one x vs galaxy s2 display

برخی از کاربران رنگ‌های اشباع شده را به رنگ‌های طبیعی ترجیح می‌دهند اما اگر بدنبال رنگ‌های طبیعی هستید شاید بتوان کیفیت تصویر نمایشگر HTC One X را کم نظیر توصیف کرد. در تصویر میکروسکوپی پایین که توسط TheVerge گرفته شده می‌توانید تفاوت بین نمایشگر Super LCD بکار رفته در One X را با نمایشگر AMOLED بکار رفته در One S مشاهده کنید:

htc-one-x-one-s-display-compare

یکی از دلایلی که کمپانی‌ها از نمایشگر AMOLED استفاده می‌کنند باریکی آنها است اما HTC نشان داده که با نمایشگر SLCD نیز می‌توان تلفن باریک ۸.۹ میلی‌متری ساخت.

به نظر زومیت و بسیاری از کارشناسان مطرح دنیا، نمایشگر HTC One X با کیفیت‌ترین نمایشگر تلفن‌های هوشمند ساخته شده تا به امروز است.

دوربین

یکی از نکات قوت HTC One X دوربین سریع، باکیفیت و توانمند آن است. دوربین ۸ مگاپیکسلی HTC One X تنها ۰.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا شروع به کار کند و سرعت شاتر آن برای هر عکس ۰.۲ ثانیه است یعنی با این تلفن می‌توان حدود ۵ عکس پشت سرهم در هر ثانیه گرفت.

دوربین فوق‌العاده HTC One X داری دیافراگم با f/2.0 و قابلیت فوکوس خودکار است (دوربین One X را با دوربین iPhone 4s با f/2.4 و Galaxy S II با f/2.65 و Nokia N8 با f/2.8 مقایسه کنید) این تلفن همچنین دارای موتور پردازش ImageChip برای هرچه بهتر کردن کیفیت عکس‌ها است.

در ادامه نمونه عکس‌های گرفته شده با HTC One X را مشاهده خواهید کرد توجه داشته باشید که به دلیل حجم بالای تصاویر، سایز آنها را به ۸۰۰ در ۴۵۱ پیکسل کاهش دادیم اما فشرده‌سازی را روی حداقل تنظیم کردیم تا باعث افت کیفیت عکس‌ها نشود:

بازده دوربین در نور کم بسیار خوب است و در نور زیاد روز نیز عکس‌های باکیفیتی می‌گیرد اما به نظر ما دوربین Xperia S در نور مناسب، کیفیت بهتری نسبت به دوربین One X دارد.

نرم‌افزار دوربین HTC One X کارآمد بوده و کار کردن با آن نیز ساده است. برخلاف دیگر تلفن‌های اندرویدی برای سوئیچ کردن بین حالت فیلم‌برداری و عکس‌برداری نیازی به اسکرول کردن بین دو حالت نیست و تنها کافی است دکمه اختصاصی فیلم‌برداری را لمس کنید. برخلاف نرم‌افزار دوربین دیگر ابزارهای اندرویدی تغییرحالت بین فیلم‌برداری و عکس برداری نیز اصلا زمان‌بر و آزار دهنده نیست. نرم‌افزار دوربین One X قابلیت‌های منحصربه‌فردی همچون قابلیت عکس‌برداری با تکنیک HDR، عکس‌برداری پاناروما، عکس‌برداری پشت‌سر هم، فیلم‌برداری حرکت آهسته و اضافه کردن فیلترهای مختلف برروی عکس را دارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جذاب دوربین One X عکس‌برداری در زمان فیلم‌برداری است یعنی زمانی که در حال فیلم‌برداری با کیفت 1080p هستید تنها با لمس صفحه می‌تواند عکس ۸ مگاپیکسلی با رزولوشن 3264x1840 بگیرید، درواقع نیازی به تغییر حالت از فیلم‌برداری به عکس‌برداری و فشار دادن دکمه شاتر نیست و در هنگام فیلم‌برداری، عکس برداری نیز میسر است.

فیلترهای پیش‌فرض نرم‌افزار دوربین One X به خوبی و تنوع فیلترهای Instagram هستند و به کمک آنها می‌توانید جلوه خاص به تصاویر خود دهید. دوربین One X همچنین قابلیت اعمال تنظیمات دستی برای تعیین میزان نوردهی و یا تغییر میزان ISO را به کاربر می‌دهد.

یکی از ایرادهایی که می‌توان به نرم‌افزار دوربین One X گرفت عدم پشتیبانی از تنظیمات اندازه‌گیری (مرکز، موضعی و یا میانگین) و عدم امکان قفل کردن فوکوس و نوردهی برای یک فریم است. تقریبا تمام تلفن‌های هوشمند مدرن این امکان را دارند که با فشار دادن و نگه داشتن نصفه دکمه شاتر (در Nokia N8) یا لمس کردن صفحه و نگه داشتن آن (در iPhone 4S و یا Galaxy S II) این کار را انجام می‌دهند. امیدواریم این قابلیت نیز در بروزرسانی‌های آینده، به One X اضافه شود.

از نظر کیفیت عکس‌، بررسی‌های بعمل آمده توسط کارشناسان مختلف نشان می‌دهد که کیفیت عکس‌ها و دقت و وضوح تصاویر گرفته شده توسط One X بهتر از iPhone 4S و Galaxy Note و همچنین Galaxy S II است. اما کارشناسان کیفیت دوربین N8 را بالاتر از One X می‌دانند. به لطف f/2.0 و جذب حجم بیشتر نور در دوربین One X، کیفیت عکس‌ها در نور کم بسیار خوب است.

در واقع اگر از عکاسی سررشته داشته باشید و اهل تنظیم دستی سرعت شاتر و دریچه دیافراگم باشید از عکاسی با دوربین One X لذت خواهید برد.

HTC قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p و ۳۰ فریم در ثانیه را نیز با One X میسر کرده است. هنگام فیلم‌برداری می‌توانید از قابلیت فوکوس پشت سر هم در هر فریم و ضبط صدای استریو نیز بهره‌مند شوید. یکی دیگر از قابلیت جذاب دوربین One X فیلم‌برداری حرکت آهسته با ۶۰ فریم در ثانیه و البته با رزولوشن پایین‌تر 480p است. یعنی با ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند و با ۲۴ فریم در ثانیه فیلم ضبط شده را پخش می‌کنید.

قدرت و بازده

ما تمام سعی‌ خود را برای فشار آوردن به پردازنده ۴ هسته‌ای Tegra 3 این تلفن به کار گرفتیم اما تمام نرم‌افزارها به نرمی‌ هر چه تمام‌تر و بدون تاخیر اجرا شدند، بازی‌ها نیز به خوبی و با حداکثر جزئیات تصویر نمایش داده شدند. در HTC One X سوئیچ کردن بین نرم‌افزارهای در حال اجرا، بدون تاخیر و به سرعت انجام می‌شود. البته اگر یک بازی سنگین و با گرافیک بالا را اجرا کرده باشید و بخواهید آن را در حالت اجرا نگاه داشته و به یک نرم‌افزار دیگر سوئیچ کنید با تاخیر ۲ یا ۳ ثانیه‌ای مواجه خواهید شد. همچنین در زمان اجرای بازی‌های سنگین، پشت دستگاه و محل قرار گیری پردازنده اصلی کمی گرم می‌شود ولی این گرما آنقدر زیاد نیست که آزاردهنده باشد.

نتیجه آزمایش‌های مختلف را به همراه مقایسه آن با تلفن‌های دیگر اندرویدی در جدول زیر مشاهده کنید: (هر چه امتیاز و یا FPS (تعداد فریم در ثانیه) بالاتر باشد بهتر است)

تلفن / تبلت

AnTuTu Benchmark

Linpack Single (FPS)

Linpack Multi (FPS)

Quadrant Standard Edition

NenaMark2 (fps)

HTC One X

 11,322

 48.54

 150.54

4,929

 47.6

Galaxy S III

5,642

Xperia S

6,332

49.69

83.99

2,033

37.1

Galaxy Nexus

6,070

77.01

2,002

24.0

Galaxy Tab 8.9

4,884

25.092

51.003

2,324

Transformer TF101

4,913

44.403

76.982

1,592

Xperia Arc S

34.54

1,158

14.7

Galaxy Note

64.3

3,998

32.8

Galaxy S II

4,964

41.55

47.50

3,250

58.9

طول عمر باتری

برای آزمایش باتری، میزان روشنایی صفحه را روی ۵۰ درصد تنظیم نموده و در حالتی که Wifi نیز روشن بود آزمایش را آغاز کردیم. باتری 1,800mAh (میلی‌آمپر ساعت) این تلفن در آزمایش پخش ویدیو پشت سر هم حدود ۶ ساعت دوام آورد زمانی که شدت روشنایی را روی ۱۰۰ درصد تنظیم کردیم و آزمایش را مجددا تکرار کردیم این زمان به حدود ۴:۳۰ کاهش یافت.

اما اگر روشنایی را روی ۵۰ درصد تنظیم کرده و سپس به انجام امور روزمره مانند چک کردن ایمیل، عکس‌برداری، مرور صفحات وب و یا ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی بپردازید باتری One X حدود ۱۲ ساعت دوام می‌آورد.

one x battery

جالب است بدانید که پردازنده Tegra 3 انویدیا، علاوه بر ۴ هسته‌ اصلی داری یک هسته سبک نیز می‌باشد زمانی که در حال انجام امور سبک مانند مکالمه تلفنی هستید پردازنده تک هسته‌ای و کم مصرف، وظیفه پردازش امور را برعهده می‌گیرد. ولی زمانی که نوبت به پردازش نرم‌افزارهای گرافیکی می‌رسد، سکان امور به دست ۴ هسته‌اصلی می‌افتد. این امر باعث صرفه جویی در مصرف باتری و افزایش طول عمر آن می‌شود.

میکروفن / اسپیکر

کیفیت میکروفن و اسپیکر گوشی برای مکالمه تلفنی بسیا رخوب است و صدا بصورت کاملا واضح و بدون نویز شنیده می‌شود. حتی زمانی که در محیط پر سروصدا هستید بازهم در هنگام مکالمه، صدای مخاطب را به خوبی می‌شنوید. کیفیت صدای اسپیکر پشت گوشی نیز قابل قبول است و می‌توان از آن برای پخش مکالمه و یا موزیک استفاده کرد اما توقع کیفیت خیلی خوب برای پخش موسیقی را از آن را نداشته باشید.

HTC از دو میکروفون برای دریافت صدای مکالمه استفاده می‌کند یک میکروفون برای دریافت صدای اصلی که در قسمت پایین تلفن جای گرفته و یک میکروفن نیز در قسمت بالای تلفن قرار دارد و وظیفه آن حذف نویز و صداهای مزاحم است. به عنوان مثال زمانی که باد در حال وزیدن است و یا در خیابان با ترافیک سنگین در حال مکالمه هستید صدای‌های اضافی حذف شده و تنها صدای خود شما به مخاطب ارسال می‌شود. این قابلیت در Galaxy S II نیز وجود دارد اما از آنجایی که در این تلفن تنها یک میکروفن وجود دارد، در بسیاری از شرایط صدای انسان آنقدر بد منتقل می‌شود که مجبور می‌شوید در ابتدای مکالمه قابلیت Noise Cancelation را غیرفعال کنید.

نرم‌افزار

یکی از مواردی که HTC به همراه سری One خود معرفی کرد، رابط کاربری Sense 4.0 است که به خوبی با سیستم‌عامل اندروید ۴ و سخت‌افزار تلفن‌های هوشمند سازگار شده است. HTC Sense 4.0 بهترین رابط کاربری اندروید نیست ولی جزء کم نقص‌ترین‌ها است. HTC تمام تلاش خود را کرده تا کاربران تجربه‌ بهتری را با Sense 4.0 داشته باشند. به عنوان مثال بخش «نرم‌افزارهای اخیر» حذف شده تا فضای بیشتری برای اطلاع‌رسانی‌ها ایجاد شود. گرافیک طراحی شده برای Recent Apps نیز سه‌بعدی و جذاب است.

یکی دیگر از تغییرات اساسی انجام شده در Sense 4.0، طراحی جدید آن برای داک صفحه اصلی است که در آن با تغییر آیکان‌‌ها دسترسی به تماس‌ها، نامه‌ها، پیغام‌ها و دوربین ساده‌تر شده است. قابلیت داک Sense 4.0 شباهت زیادی به نمونه اصلی اندروید ۴ دارد و کاربر به راحتی می‌تواند هر کدام از آیکن‌ها را با نرم‌افزارهای مورد نظر خود جایگزین کند.

اما رابط کاربری HTC Sense 4.0 بدون مشکل هم نیست به عنوان مثال اچ‌تی‌سی کنتراست بین متون و زمینه را به خوبی رعایت نکرده و برای نمونه، چک باکس‌ها به رنگ سبز برروی زمینه سفید طراحی شده‌اند که به خوبی قابل تشخیص نیستند و یا گالری عکس و نرم‌افزار ارسال پیغام تغییر شکل داده‌اند اما هیچ بهبودی در رابط کاربری آنها ایجاد نشده است. تغییراتی که HTC برروی مرورگر اندروید انجام داده (مانند مخفی کردن نوار وضعیت) نیز جالب و کاربردی به نظر نمی‌رسند.

One X مانند بسیاری از تلفن‌های اندروید ۴.۰ و برخلاف Galaxy Nexus، مجهز به دکمه‌های فیزیکی در قسمت پایین تلفن است. اما متاسفانه گوگل در این زمینه با تولیدکنندگان تلفن، همکاری‌های لازم را نداشته و از دکمه‌های فیزیکی به خوبی پشتیبانی نمی‌کند. بسیاری از نرم‌افزارها به دکمه منو نیاز دارند اما گوگل هنوز بر حذف دکمه‌های فیزیکی و جایگزین کردن آنها با دکمه‌های لمسی روی صفحه اندروید ۴ پافشاری می‌کند.

HTC فضای ابری را نیز فراموش نکرده و به کاربران تلفن‌های سری One خود ۲۵ گیگابایت فضای Dropbox را هدیه می‌دهد. البته HTC ادعا کرده که Dropbox به بهترین شکل ممکن با رابط کاربری Sense 4.0 یکپارچه شده که این موضوع اصلا صحت ندارد و یکپارچه‌سازی بصورت کاملا محدود انجام شده است. در واقع HTC پشتیبانی تازه‌ای را به آنچه بصورت طبیعی اندروید از دراپ‌باکس دارد، اضافه نکرده است. به عنوان مثال HTC اعلام کرده که تصاویر و ویدیوهای شما بصورت خودکار در Dropbox آپلود می‌شوند که این قابلیت بصورت طبیعی و پیش از این هم توسط خود دراپ‌باکس انجام می‌شد.

جمع‌بندی

HTC تمام تلاش خود را برای طراحی متفاوت در سری One خود به خرج داده و بهترین تلفن اندرویدی امسال این شرکت یعنی HTC One X نیز از این قاعده مستثنی نیست. One X دارای طراحی بسیار زیبایی بوده و بدنه آن نیز از مواد با کیفیت ساخته شده است. صفحه نمایش One X کیفیت کم‌نظیری دارد و تصاویر را به شکلی کاملا متفاوت با آنچه پیش‌تر در تلفن‌های مختلف از جمله Galaxy S II و یا iPhone 4S دیده‌ایم نمایش می‌دهد.

به لطف پردازنده ۴ هسته‌ای Tegra 3، نرم‌افزارها نیز بصورت کاملا روان اجرا می‌شوند. اما رابط کاربری Sense 4.0 آنطور که باید و شاید جذاب و کاربردی نیست و به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر این تلفن را انتخاب کردید Sense 4 را با نمونه‌های دیگر مانند Apex Launcher جایگزین کنید. کیفیت دوربین در نور روز به خوبی Xperia S نیست اما بازده آن در نور کم بهتر از تلفن‌های هوشمند دیگر از جمله Galaxy S II و یا iPhone 4S است. نرم‌افزار دوربین نیز امکانات فوق‌العاده جذاب و متنوعی دارد که در ابزارهای اندرویدی دیگر کمتر مشاهده می‌شوند.

htc-one-x-b w

در مجموع اگر Galaxy S III را در نظر نگیریم شاید بهترین تلفن اندرویدی و غیراندرویدی بازار HTC One X باشد البته هنوز مشخص نیست که در جدال بین GS3 و One X کدامیک برتر خواهد بود اما به نظر می‌رسد از نظر طراحی ظاهری و کیفیت صفحه نمایش، HTC One X گزینه برتر و از نظر بازده و قدرت پردازش تصویر و همچنین امکانات نرم‌افزاری، Galaxy S3 گزینه مناسب‌تر باشد. به هر حال تا یکی دو ماه دیگر تلفن جدید گلکسی سامسونگ نیز وارد بازار کشور خواهد شد و شاهد بررسی اختصاصی زومیت از این تلفن خواهید بود.

نکات مثبت:

  • نمایشگر فوق‌العاده با کیفیت، زاویه دید وسیع و دقت بالا در نمایش رنگ‌ها، بسیاری از کارشناسان نمایشگر One X را بهترین نمایشگر موبایل می‌دانند.
  • کیفیت بالای ساخت بدنه تلفن و استفاده از مواد با کیفیت
  • طراحی بسیار زیبا و دوست داشتنی
  • نرم‌افزار کارآمد دوربین با امکانات جذاب مانند عکس‌برداری HDR
  • پردازنده قدرتمند ۴ هسته‌ای تگرا ۳

نقاط ضعف

  • عدم وجود اسلات MicroSD
  • رابط کاربری Sense 4.0 هنوز مشکلات بسیاری دارد.
  • دکمه‌های فیزیکی به خوبی با اندروید ۴ سازگار نشده‌اند.
  • طول عمر باتری نسبت به One S پایین‌تر است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات