اچ‌ تی ‎سی گوشی یو 11 لایف را با اندروید وان عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شایع شده است که اچ‌تی‌سی در نظر دارد نسخه‌ای از گوشی معرفی نشده یو ۱۱ لایف را با اندروید وان عرضه کند.
تبلیغات

تب ساخت گوشی‌های مبتنی بر پروژه‌ی اندروید وان این روزها داغ است. پس از عرضه نسخه اندروید وان گوشی شیائومی می ۵ ایکس و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه مدل اندروید وان از گوشی موتو ایکس ۴ موتورولا، این بار نوبت به میان‌رده جدید اچ‌تی‌سی رسیده است تا بدون شخصی‌سازی و با نسخه خالص اندروید وان راهی بازار شود.

بر اساس شایعات، شرکت اچ‌تی‌سی در نظر دارد نسخه اندروید وان گوشی میان‌رده یو ۱۱ لایف را عرضه کند؛ این در حالی است که این گوشی هنوز وارد بازار نشده است. البته، یو ۱۱ لایف گوشی جدیدی نیست و پیش‌تر، شایعاتی مبنی بر توسعه این مدل با اسم ‌رمز «Ocean Life» وجود داشت.

نسخه اندروید وان گوشی یو ۱۱ لایف، همان مشخصات سخت‌افزاری و طراحی یو ۱۱ لایف (نسخه ارزان‌قیمت‌تر یو 11) را دارد؛ بااین‌حال، سیستم‌عامل اندروید برای اجرا روی این مدل، شخصی‌سازی نشده است و در واقع، نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید را به همراه خواهد داشت. هیچ‌یک از برنامه‌های توسعه‌یافته توسط شرکت اچ‌تی‌سی روی مدل اندروید وان گوشی یو ۱۱ لایف اجرا نمی‌شود؛ بااین‌حال، این مدل با سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو و رابط کاربری سنس 9.0_A1 عرضه خواهد شد.

در گوشی یو ۱۱ لایف مانند اچ‌تی‌سی یو ۱۱، قابلیت اج سنس وجود دارد که امکان اجرای برنامه‌ها یا دسترسی سریع‌تر به میان‌برهای یک برنامه را تنها با فشردن فریم حساس به فشار گوشی فراهم خواهد کرد.

تصویر فوق، تفاوت بین مدل‌ اندروید وان و نسخه استاندارد گوشی یو ۱۱ لایف اچ‌تی‌سی را نشان می‌دهد. همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، حاشیه‌های زیادی در اطراف نمایشگر وجود دارد؛ همین موضوع باعث شده است گوشی یو ۱۱ لایف از نظر طراحی حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد.

از نظر سخت‌افزاری، انتظار می‌رود گوشی جدید اچ‌تی‌سی با نام «یو ۱۱ لایف» اواخر امسال و به‌عنوان یک گوشی میان‌رده عرضه شود. این مدل به نمایشگر ۵.۲ اینچی مجهز خواهد بود که رزولوشن Full HD (یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) برای آن در نظر گرفته شده است.

شرکت اچ‌تی‌سی برای میان‌رده جدید، حسگر اثر انگشت در نظر گرفته است که با فرایند احراز هویت کاربران با لمس دکمه‌ی هوم آغاز خواهد شد. همچنین، یو ۱۱ لایف با یک شاتر ۱۶ مگاپیکسلی عرضه می‌شود که برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده است. جلوی گوشی و در حاشیه‌ی بالای نمایشگر، یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی دیگر جای گرفته است که ثبت تصاویر سلفی یا برقراری مکالمه‏‌های تصویری را امکان‌پذیر خواهد کرد.

یو ۱۱ لایف همچنین با تراشه‌ی میان‌رده اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام همراه خواهد بود و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است؛ البته اگر به‌دنبال ارتقاء فضای ذخیره‌سازی هستید، چندان نباید نگران باشید؛ زیرا اچ‌تی‌سی این فرصت را به کاربران می‌دهد تا با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، فضای ذخیره‌سازی گوشی خود را افزایش دهند.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که یو ۱۱ لایف به‌عنوان میان‌رده جدید اچ‌تی‌سی از چه مقدار حافظه رم استفاده می‌کند؛ اما شایعاتی مبنی بر عرضه این مدل با استاندارد IP67 وجود دارد و همچنین پیش‌بینی می‌شود که شرکت اچ‌تی‌سی، هندزفری‌ اختصاصی Usonic را با قابلیت «حذف نویز» به همراه جعبه‌ی گوشی ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات