بنچمارک های جدید گلکسی نوت 8 به نکته‌ای جالب در مورد این محصول اشاره دارند

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بنچمارک‌های فاش شده از مدل اکسینوس و اسنپدراگون گلکسی نوت ۸، نشان‌دهنده‌ی نکته‌ای قابل توجه در مورد پردازنده‌ی این گوشی هوشمند هستند.
تبلیغات

تا کمتر از دو هفته‌ی دیگر، سرانجام نسل جدید فبلت هوشمند سامسونگ موسوم به گلکسی نوت ۸ رسما معرفی خواهد شد. البته همین حالا هم تصاویر زیادی از این دستگاه منتشر شده است و به همین دلیل تقریبا از طراحی نهایی آن اطمینان داریم، ولی مسلما هیچ‌یک از خبرها و شایعه‌های مرتبط با نوت ۸، جای اطلاعات رسمی را نمی‌گیرد. انتظار می‌رود گلکسی نوت ۸ همانند سایر پرچم‌داران کمپانی سامسونگ، در دو مدل با پردازنده‌های متفاوت به بازار عرضه شود. یک مدل از این فبلت هوشمند از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ بهره خواهد برد و مدل دوم به جدیدترین چیپ‌ست ساخت سامسونگ موسوم به اکسینوس ۸۸۹۵ مجهز خواهد شد. اگرچه اختلاف عملکرد این دو مدل معمولا یکسان بوده است؛ اما شاید در مورد گلکسی نوت ۸، تفاوت در عملکرد چیپ‌ست‌های یادشده کاملا قابل توجه باشد.

به‌ استثنای گلکسی اس ۶ در سال ۲۰۱۵، گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری گلکسی اس سامسونگ، همیشه در دو مدل با پردازنده‌های اسنپدراگون و اکسینوس به بازار عرضه شده‌اند و این غول کره‌ای این روند را از چند سال گذشته تاکنون ادامه داده است. اما وضعیت در مورد دو مدل از پردازنده‌های کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ و اسنپدراگون ۸۲۰، ویژه‌ است. این دو تراشه‌ توسط شرکت سامسونگ و به سفارش کوالکام تولید می‌شوند و به همین دلیل غول کره‌ای در ابتدای زمان عرضه‌‌ی این دو پردازنده به بازار، موجودی اولیه‌ی آن‌ها را به‌طور انحصاری به خود اختصاص داد؛ اما به نظر می‌رسد این تنها مزیت همکاری سامسونگ با کوالکام نیست.

اولین اطلاعات فاش شده از بنچمارک گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸، مدلی را نشان می‌دهد که به پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ مجهز شده است. بر اساس جزئیات فاش شده توسط گیک‌بنچ، در این مدل امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای دستگاه، ۱۹۸۴ و امتیاز عملکرد چندهسته‌ای آن، ۶۱۱۶ است.

بنچمارک مدل اکسینوس نوت ۸

تنها دو روز پس از فاش شدن بنچمارک یادشده، اطلاعات مربوط به بنچمارک گلکسی نوت ۸ مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ نیز در فضای آنلاین منتشر شد. امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای این مدل به ترتیب ۱۸۵ و ۶۰۶۶ است. بدین ترتیب باز هم شاهد بیشتر بودن امتیاز مدل‌ مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس پرچم‌دار بعدی سری نوت سامسونگ هستیم. باید اشاره کنیم که این وضعیت در مورد گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس نیز صدق می‌کند و مدل اکسینوس این دو پرچم‌دار، امتیاز بنچمارک بالاتری نسبت به مدل اسنپدراگون ثبت کرده‌اند.

بنچمارک مدل اسنپدراگون نوت ۸

آیا کسب این اختلاف امتیاز به معنی عملکرد بهتر پردازنده‌های اکسینوس سامسونگ نسبت به پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام است؟ در پاسخ باید بگوییم که وضعیت در این مورد چندان واضح نیست و همچنین نباید این نکته را فراموش کنیم که کار ساخت هر دو چیپ‌ست را سامسونگ انجام می‌دهد. شاید هسته‌های اختصاصی کوالکام موسوم به Kyro آن‌گونه در مورد آن‌ها توضیح داده شده است، عمل نمی‌کنند. البته کاربران در نهایت در حین کار کردن با هر دو مدل گوشی‌ مورد بحث، به احتمال خیلی زیاد تفاوت قابل توجهی تجربه نخواهند کرد و به همین دلیل شاید نوع پردازنده‌ی استفاده‌شده در پرچم‌داران سامسونگ برای اکثر خریداران اهمیت چندانی نداشته باشد.

بر اساس اطلاعاتی که توسط بنچمارک گیک‌بنچ از گلکسی نوت ۸ فاش شده، است انتظار می‌رود این محصول به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شود. متأسفانه سیستم‌عامل پیش‌فرض در نظر گرفته‌شده برای این فبلت، اندروید ۷.۱.۱ است. البته از آنجا که نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایل گوگل یعنی اندروید ۸.۰ فقط چند روز پیش از معرفی رسمی نوت ۸، منتشر خواهد شد، انتخاب نسخه‌ی ۷.۱.۱ به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض گلکسی نوت ۸ چندان تعجب‌آور نیست. درهرحال می‌توان امیدوار بود که سامسونگ نسخه‌ی جدید اندروید را به‌سرعت برای فبلت پرچم‌دار مورد انتظار نوت ۸ منتشر کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات