گلکسی نوت 8 به ۶ گیگابایت رم و باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد بود

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
خبر جدیدی منتشر شده است که بر اساس آن، گلکسی نوت ۸ از ۶ گیگابایت رم و باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد.
تبلیغات

اخیرا شاهد انتشار تصاویر پس‌زمینه‌ی گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ بودیم و حالا مجددا مشخصات فنی دیگری از این محصول فاش شده است. تاکنون شایعات مختلفی در مورد ویژگی‌های سخت‌افزاری و قابلیت‌های دیگر فبلت یادشده منتشر شده و حالا با توجه به شایعه‌ی جدید، می‌توان دید بهتری نسبت به امکانات این محصول به دست آورد. این اطلاعات جدید توسط یکی از افشاگران چینی خبرهای فناوری و از طریق شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو انتشار یافته است

اگر منبع این خبر واقعی باشد، گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ سامسونگ به یک نمایشگر ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز خواهد بود که این موضوع با آنچه در شایعات قبلی اعلام شده است، مطابقت دارد. این یعنی محصول مورد بحث از یک پنل ۶.۳ اینچی بهره خواهد برد که نسبت تصویر آن مشابه نمایشگر دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس است؛ بنابراین انتظار می‌رود صفحه‌نمایش نوت ۸ از نسبت تصویر ۱۸:۵ به ۹ بهره ببرد. پردازنده‌ی در نظر گرفته‌شده برای مدل آمریکایی این فبلت، اسنپدراگون ۸۳۵ است. این چیپ‌ست از نوع ۶۴ بیتی و شامل هشت هسته‌ی پردازشی است. این در حالی است که گوشی نامبرده در بازارهای بین‌المللی از جمله چین، اروپا و کره‌ی جنوبی به تراشه‌ی ۶۴ بیتی و هشت‌ هسته‌ای اکسینوس ۸۸۹۵ مجهز خواهد بود. گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ همچنین از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره خواهد برد. افزون بر این گفته می‌شود باتری این دستگاه ظرفیتی ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت و البته مثل اکثر گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ، امکان تعویض آن وجود ندارد. این اطلاعات در واقع تمام جزئیاتی است که در مورد مشخصات فنی گوشی مورد انتظار نوت ۸ می‌دانیم. منبع این خبر همچنین اطلاعاتی در مورد قیمت گلکسی نوت ۸ فاش کرده است. اگر این جزئیات واقعیت داشته باشند، فبلت هوشمند گلکسی نوت ۸ با قیمت ۹۹۹ یورو به فروش خواهد رسید؛ ولی هنوز مشخص نشده اسن که قیمت این دستگاه در چین و بازارهای جهانی چقدر تعیین خواهد شد. البته به نظر می‌رسد که قیمت گلکسی نوت ۸ در بازارهایی مثل چین، کمتر از ۹۹۹ باشد.

ظاهر و طراحی گلکسی نوت ۸ سامسونگ به طراحی گوشی‌های سری گلکسی اس ۸ این کمپانی شباهت خواهد داشت و تصاویر رندری که تاکنون از این محصول منتشر شده است نیز این موضوع را تأیید می‌کنند. البته به نظر می‌رسد که خمیدگی‌های لبه‌های این گوشی نسبت به پرچم‌داران سری گلکسی اس ۸ کمتر باشد. سیستم‌عامل پیش‌فرض گلکسی نوت ۸، اندروید ۷.۱.۱ نوقا خواهد بود که مثل همیشه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ روی آن اعمال شده است. فبلت مورد اشاره به یک دوربین دوگانه‌ی پشتی مجهز خواهد بود و گفته‌ می‌شود که سامسونگ از دو سنسور ۱۲ یا ۱۳ مگاپیکسلی در این مورد استفاده کرده است. اگر می‌خواهید با امکانات و قابلیت‌های دوربین دوگانه‌ی نوت ۸ بیشتر آشنا شوید، سری به این پست زومیت بزنید. در نهایت بد نیست اشاره کنیم که انتظار می‌رود گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸، روز یک شهریور رسما معرفی شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات