مشخصات فنی گلکسی نوت 8 فاش شد

پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیک شدن به زمان رونمایی از نسل جدید گلکسی نوت ۸، مشخصات فنی کامل این گوشی فاش شده است.
تبلیغات

سامسونگ اعلام کرده که نسل جدید فبلت خود یا همان گلکسی نوت ۸ را طی مراسمی که اول شهریور ماه در نیویورک برگزار خواهد شد، معرفی می‌کند. حال چند هفته مانده به این رویداد، مشخصات فنی کاملی از گلکسی نوت ۸ فاش شده است.

براساس اطلاعات ارائه شده، گلکسی نوت ۸ با بهره‌گیری از گواهی IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود. گلکسی نوت ۸ از وجود یک صفحه‌ی نمایش امولد ۶.۳ اینچی بهره می‌برد و طراحی ظاهری آن بسیار شبیه به گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس خواهد بود. برخلاف نسخه‌های پیشین گلکسی نوت، این گوشی دارای گوشه‌های تیز نبوده و به تبعیت از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، گوشه‌های فبلت جدید سامسونگ نیز حالتی گرد خواهد داشت. رزولوشن و نسبت صفحه‌ی نمایش گلکسی نوت ۸ به ترتیب ۲٫۵۶۰ در ۱٫۴۴۰ و ۱۹ به ۵.۹ خواهد بود. براساس داده‌های موجود ابعاد گلکسی نوت ۸ به ترتیب ۱۶۲.۵ در ۷۴.۶ در ۸.۵ میلی متر خواهد بود.

سامسونگ فبلت جدید خود را همچون پرچمدران جدید سری گلکسی اس با بهره‌گیری از دو تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ و اسنپدراگون ۸۳۵ که هر دو مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری finfet هستند، راهی بازار خواهد کرد. یکی از وجوه تمایز گلکسی نوت ۸ با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در میزان حافظه‌ی رم مورد استفاده در این گوشی است. گلکسی نوت ۸ از وجود یک حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی در کنار حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره خواهد برد که البته این حافظه‌ی داخلی از طریق اسلات میکرو اس دی نیز قابل افزایش است.

گلکسی نوت ۸ از وجود دوربین دوگانه در پشت گوشی بهره می‌برد. هر دو سنسور این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است، حال آنکه دوربین اصلی از لنزی با دیافراگم F/1.7 بهره برده و لنز دوربین دوم از دیافراگم f/2.4 بهره خواهد برد. لنز دوم زوم اپتیکال ۲ برابری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. هر دو لنز از وجود لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برند. دوربین سلفی نیز از سنسوری ۸ مگاپیکسلی در کنار لنزی با دیافراگم f/1.7 و پشتیبانی از فوکوس خودکار تشکیل شده است.

در پایان باید به ظرفیت باتری ۳٫۳۰۰ میلی آمپر ساعتی اعلام شده برای این گوشی هوشمند اشاره کرد که می‌توان آن را از طریق درگاه USB از نوع C یا به طریق بی‌سیم شارژ کرد. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که گلکسی نوت ۸ ابتدا در رنگ‌های مشکی و طلایی راهی بازار شده و سپس با خاکستری و آبی تیره همراه خواهد شد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با گلکسی نوت 8 به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات