گوشی اچ تی سی وان M7 بروزرسانی اندروید 5.1 را دریافت خواهد کرد

یک‌شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
روز پنج‌شنبه هفته گذشته مو وِرسی یکی از مدیران ارشد اچ‌تی‌سی در حساب کاربری توییتر خود از تصمیم اچ‌تی‌سی برای توقف بروزرسانی وان M7 خبر داده بود؛ حال به نظر می‌رسد ورسی حرف خود را پس گرفته  و خبر جدید را مبنی بر احتمال انتشار اندروید ۵.۱ برای این گوشی داد.
تبلیغات

روز پنج‌شنبه هفته گذشته مو وِرسی یکی از مدیران ارشد اچ‌تی‌سی در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرده بود که اچ‌تی‌سی وان M7، پرچمدار سال ۲۰۱۳ این شرکت، آپدیت اندروید ۵.۱ را دریافت نخواهد کرد. البته وی برای نسخه گوگل‌پلی اچ‌تی‌سی وان M7 استثنا قائل شده و اعلام کرد که این محصول آپدیت جدید را ماه‌ آینده دریافت خواهد کرد. گوشی وان M7 با اندروید ۴.۱ به بازار عرضه شد که نسخه‌ فعلی نیز قابلیت دریافت آپدیت اندروید ۵ آب‌نبات چوبی را دارد و تاکنون آپدیت‌های مختلفی را دریافت کرده‌ است. حال ورسی اعلام کرده که پس از توئیت منتشر شده در روز پنج‌شنبه، تمامی کامنت‌ها و صحبت‌های کاربرانی که گوشی وان M7 را دارند خوانده و از نگرانی‌های آن‌ها باخبر است، وی به این نکته هم اشاره کرد که بسیاری از وصله‌های امنیتی برای مشکلاتی که اندروید ۵ ایجاد کرده بود در بسته‌ی فعلی بروزرسانی قرار گرفته است. ورسی از نگرانی‌های صاحبان وان M7 آگاه بوده و خبرهای امیدوار کننده‌ای با توئیت جدید خود داده است.

شاید برخی کاربران از خبر جدید اچ‌تی‌سی مطمئن نیستند به همین دلیل نمونه‌ای از خبرهای قبلی این کمپانی را یادآور می‌شویم. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱، اچ‌تی‌سی خبر داده بود که گوشی Desire بروزرسانی نسخه‌ی Gingerbread 2.3 از اندروید را دریافت نخواهد کرد. اچ‌تی‌سی ۵۷۶ مگابایت از رم این گوشی را به بروزرسانی‌ها و آپدیت‌ها اختصاص داده بود. اما زمانی که موج عظیمی از شکایات کاربران را دریافت کرد، تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های پیش فرض این گوشی را به جهت آزادسازی فضا برای ارائه‌ی نسخه‌ی Gingerbread 2.3 از اندروید حذف کرده بود.

versi

از آنجایی که وان M7 دارای ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم است، به نظر می‌رسد مشکل مشابه گوشی Desire برای وان M7 پیش نیاید. حال می‌توان گفت پشتیبانی ۲ ساله‌ی اچ‌تی‌سی از این گوشی رو به پایان است اما با این همه این کمپانی می‌تواند با ارائه‌ی نسخه‌ی جدید از اندروید نگرانی‌های صاحبان وان M7 را برطرف کند. گوشی‌های اچ‌تی‌سی از هنگام عرضه به مدت ۲ سال پشتیبانی و بروز می‌شوند، این مسئله ممکن است باعث شود تا خریداران پرچمدار جدید مردد شوند.

اچ‌تی‌سی با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید اندروید برای وان M7 می‌تواند هم نگرانی‌های این دسته از کاربران را برطرف کند و هم به تصمیم گیری کاربران برای انتخاب خرید بین وان M9 و سامسونگ گلکسی S6 و گلکسی S6اج کمک کند، زیرا خریداران اچ‌تی‌سی وان M9 دو سال آینده را برای دریافت آپدیت‌های جدید از جانب اچ‌تی‌سی پیش رو خواهند داشت. اچ‌تی‌سی در توئیت اخیر خود اعلام کرده که اخبار اچ‌تی‌سی را برای آپدیت وان M7 پیگیری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات