نماد شکوه و جاودانگی: HTC HD2

پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بی شک در گذشته افتخار آمیز شرکت HTC، آنچه که مانند الماس می‌درخشد و یادآور خاطرات شیرینی برای کاربرانش می باشد تلفن هوشمند HD2 است. تلفن هوشمندی که پایه و اساس طراحی سیل عظیمی از گوشی های هوشمند امروزی گردید. تعداد زیادی از تلفن‌های هوشمند امروزی که با پردازنده‌های بهتر، طراحی‌های زیباتر وارد بازار می شوند، وامدار این خلاقیت و نوآوری تکرار ناشدنی HTC هستند. قرار است در این مقاله یادی از گذشته‌هایی کنیم که به لطف HTC HD2 خاطرات خوشی از آن در ذهنمان نقش بسته است.
تبلیغات

به آن روزی فکر می‌کنم که برای اولین بار با یک HD2 روبرو شدم. به نظرم صفحه نمایش خیلی بزرگی داشت که ادم احساس می کرد به جای یک تلفن، یک نمایشگر خالی به دست گرفته است. یک نمایشگر 4.3 اینچی با رزولوشن 480×800 پیکسل که برای خودش غولی بود. البته این نمایشگر در تکنولوژی امروز قدیمی به‌شمار می‌رود ولی آن زمان با سر و صدای زیادی چشمان مشتریان را به سمت خودش خیره می کرد. HD2 برای خودش در خیلی از موارد اولین بود. HTC HD2 یا Leo اولین محصول HTC بود که به پردازنده های Snapdragon مجهز شد، همچنین اولین گوشی دارای Windows Mobile بود که از صفحه نمایش لمسی خازنی استفاده می کرد. از همه مهم تر اینکه استفاده از صفحه نمایش خازنی باعث شد که Windows Mobile  به طور بی همتایی کاربر پسند شود و با سرعت بالایی به دستورات پاسخ دهد. البته ویژگی‌های ویندوز موبایل 6.5 و قابلیت ارتقا به ویندوز موبایل 7 در انبوهی از اولین بودن‌های این گوشی گم شد.

HD2 اخرین حلقه از زنجیر گوشی‌های ویندوز موبایل HTC بود که توانست قبل از اوج گرفتن ایفون و گوشیهای اندروید خوش بدرخشد و همه این‌ها به لطف طراحی زیبا، رابط کاربری مناسب و سخت افزار قدرتمندی بود که فقط برای عصر خودش طراحی نشده بود بلکه با اهدای ویژگی‌های با ارزش به دیگر گوشی‌های نسل آینده، ماندگاری خود را سال‌ها در بین دوست‌داران گوشی ضمانت کرد.

HD2 استحکام بسیار خوبی داشت. کاور استیل باتری و پلاستیک ضد جذب اثر انگشت با استقبال فراوان کاربران مواجه گشت. همه این ها به علاوه رابط کاربری خوش ساختش ما را به این فکر وا می دارد که انگار تایوانی ها تمام تلاش و انرژی خود را در راستای آفرینش آن به کار گرفتند و هم اکنون نیز ما منتظر آن هستیم که HTC دوباره بتواند به دوران با شکوهش برگردد و الماس خفته خود را در عصر امروز بیدار کند.

یکی دیگر از مواردی که باعث شد HD2 فراموش نشود لطف گروه‌های نرم افزاری و هکرهایی بود که انواع و اقسام سیستم عامل های امروزی را بر روی آن پیاده کردند و نگذاشتند که حسرت لذت استفاده از سخت افزار قدرتمند HD2 با سیستم عامل‌های امروزی به دل کاربرانش بشیند. جالب آنکه به لطف قدرشناسی این گروه‌ها از خلقت HD2، اندروید 4 یا ساندویچ بستنی گوگل، ویندوز فون 7.5، میگو و ابنتو برروی این گوشی نصب شدند.

به هر حال همه این شور و هیجان‌های من تا یکی دو سال دیگر خاموش خواهد شد ولی تردید ندارم که این گوشی لیاقت و ارزش سیستم عاملی فراتر از ویندوز موبایل 6.5 را داشت. بی شک ویندوز موبایل تا لحظه مرگش و جایگزین شدنش با ویندوز فون هیچ وقت به اندازه همنشینیش با HD2 به هیجان نیامده بود. تجربه‌ای که شاید نوکیا بتواند بار دیگر با نسل جدید سیستم عامل ویندوز فون به ارمغان آورد.

منبع: The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات