آمارها نشان می‌دهد مردها ۲ برابر زن‌ها به گرفتن عکس سلفی علاقه نشان می‌دهند

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
سلفی، این روزها پدیده دیگری است در دنیای دیجیتالی که محبوبیت آن را می‌توان با نیم‌نگاهی شبکه‌های اجتماعی و پروفایل‌هایی که در هر کدام از آن‌ها، ده‌ها نوع سلفی با ادا و اطوارهای عجیب و غریب گرفته شده، مشاهده کرد. ولی این پدیده محبوب در دنیای تلفن‌های هوشمند، بیشتر در بین مردها رایج است یا خانم‌ها؟ بدون شک نتیجه تحقیقات برایتان جالب خواهد بود. پس با ما همراه شوید.
تبلیغات

این روزها سلفی‌ها که به عنوان راه حل میانبری برای نمایش بیشتر و بهتر خود به دیگران مورد استفاده قرار می‌گیرد، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و بر خلاف بسیاری از پدیده‌های نوظهور، هنرمند و ورزشکار و سن و سال نمی‌شناسد. احتمال بسیار زیاد، شما هم در کوچه و خیابان و هر محل دیدنی و معروفی که قدم می‌گذارید، دست‌های رو به بالا و مونوپادهای بلندبالا و یا صورت‌های اخمو یا جذاب را دیده‌اید! اما نکات جالبی در رابطه با سلفی‌ها وجود دارد که دوست داریم آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

وقتی نوبت به سلفی و عکس گرفتن از خود می‌شود، به نظر می‌رسد این مردها هستند که گوی رقابت را از زن‌ها می‌ربایند و تمایل بیشتری نسبت به نشان دادن عکس‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی دارند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی HTC در نظر سنجی که در بریتانیا صورت گرفته است، مردان جوان‌ 2 برابر افراد دیگر علاقه به گرفتن تصاویر سلفی از خودشان دارند. میانگین سلفی‌ها در این جامعه آماری حدود 3 بار در هفته تخمین زده می‌شود در حالی که این آمار برای خانم‌ها به 1.6 بار در هفته می‌رسد، یعنی نصف آمار مردان!

در مردان، 76 درصد از سلفی‌ها بدن‌هایشان را به نمایش می‌گذارند در حالی که در زن‌ها این آمار 45 درصد است. در تصاویر سلفی، مردان غالبا دوست دارند که در سلفی‌هایشان بخشی از بدن خود را نیز به نمایش بگذارند در حالی که در خانم‌ها، بیشتر علاقمند هستند که تصاویر سلفی نمایاننده صورت‌هایشان باشد.

اما چه چیزی پشت این علاقه ناگهانی و غیر منتظره از سوی مردان است؟ آمار جالب دیگر در رابطه با سلفی‌ها با پرسش از مردان 18 تا 30 سال به دست آمده است. یک چهارم از پاسخ دهندگان به این پرسش، گفته‌اند که قصد آن‌ها از انتشار تصاویر سلفی، برای برانگیختن احساس حسادت دوست‌های قدیمی یا فعلیشان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات