نگاه نزدیک زومیت به میت 9 و میت 9 پورشه دیزاین هواوی

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
هواوی میت 9 در کنار نسخه‌ی پورشه دیزاین با قیمت ۷۷۵ دلار و ۱۵۰۰ دلاری به صورت رسمی مسیر ورود هواوی به بازار گوشی‌های پرچمدار گران‌قیمت را باز می‌کنند.
تبلیغات

سهم هواوی از بازار گوشی‌های هوشمند مانند گذشته نبوده و اندکی کاهش پیدا کرده است، اما میت ۸ و میت ۷ با این حال دو گوشی بسیار خوب در رده‌ی پرچمداران اما با قیمتی پایین‌تر بودند. ولی هواوی در میت ۹ سراغ قیمت‌گذاری بالاتر رفته و از طرفی با اضافه کردن ویژگی‌های بسیار سعی دارد این قیمت بالا را منطقی جلوه دهد.

هواوی میت 9

از لحاظ طراحی میت ۹ حسی مشابه میت ۸ را به شما خواهد داد اما حاشیه‌های کناری در میت ۹ نسبت به نسل قبل کاهش داشته است و از طرفی گوشه‌های دستگاه حالت انحنادار به خود گرفته‌اند تا با گوشی با ظاهری متفاوت در جزئیات کوچک روبرو باشیم.

هواوی میت 9

صفحه نمایش بزرگ ۵.۹ اینچی میت ۹ رزولوشن فول اچ‌دی دارد اما ابعاد آن طوری است که به راحتی می‌توان در دست آن را کنترل کرد. با این حال رزولوشن پایین هر چند در استفاده‌ی روزانه چندان تجربه‌ی بدی به شما نخواهد داد اما رزولوشن بالای کواد اچ‌دی موردی است که در استفاده از هدست واقعیت مجازی کمبود آن را احساس خواهید کرد.

هواوی میت 9

اما رزولوشن نسبتا پایین در کنار باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مواردی هستند که می‌توانند نوید شارژدهی بسیار عالی باتری را می‌دهند. از طرفی هواوی مدعی است شارژر سریع تعبیه شده می‌تواند گوشی را در نیم ساعت ۶۰ درصد شارژ کند.

هواوی میت 9

هواوی طبق روال گذشته برای استفاده از تراشه‌های ساخت خود، در میت ۹ نیز از پردازنده‌ی کرین ۹۶۰ در کنار ۴ گیگابایت رم بهره برده است. باید منتظر ماند و دید که پردازنده‌ی پرچمدار هواوی در مقابل دیگر پرچمداران چه عملکردی خواهد داشت. مهم‌ترین تغییر این پردازنده به پردازنده‌ی گرافیکی باز می‌گردد که ۱۸۰ درصد بهبود عملکرد دارد. این بخش در گذشته یکی از نقاط ضعف پردازنده‌های کرین بوده است.

هواوی میت 9

اما نکته‌ی جالب دیگر در مورد میت ۹ این است که هواوی با استفاده از یادگیری ماشینی سعی دارد تا یکی از نقاط ضغف گوشی‌های هوشمند را برطرف کند. حتما شما نیز تجربه‌ی کار با گوشی اندرویدی را داشته‌اید که در روزهای اول بسیار سریع است اما با گذر زمان شاهد افت سرعت شدید در آن‌ها هستیم. اما هواوی با یادگیری ماشینی وعده داده است که در میت ۹ شاهد این موضوع نخواهیم بود.

اما یکی از بخش‌هایی که گوشی‌های هواوی نیاز به کار داشتند در بخش نرم‌افزار بود. هواوی در میت ۹ رابط کاربری EMUI 5.0 را نیز معرفی کرد. در رابط کاربری جدید ویژگی‌های پراستفاده در دسترس هستند و نیازی نیست برای پیدا کردن آن‌ها مدت زیادی زمان مصرف کنید. به علاوه می‌توانید اپ دراور را نیز به این رابط کاربری بهره ببرید.

هواوی میت 9

همانطور که حدس می‌زدیم، هواوی در میت ۹ از دوربینی دوگانه بهره برده است. حسگری مونوکروم یا سیاه و سفید ۲۰ مگاپیکسلی در کنار حسگر رنگی ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.2 قرار گرفته است تا هواوی نوید کیفیت تصاویر بسیار بالا را با همکاری لایکا بدهد. از این حسگر برای زوم ۳ برابری اپتیکال نیز استفاده می‌شود که یک مزیت به حساب می‌آید.

اما نسخه‌ی پریمیوم میت ۹ با همکاری پورشه دیزاین و با همین نام عرضه شده است. این گوشی ۱۵۰۰ دلاری صفحه نمایش خمیده‌ی ۵.۵ اینچی با رزولوشن کواد اچ‌دی دارد و حسگر اثر انگشت آن در جلوی دستگاه قرار گرفته است. از طرفی این گوشی در رنگ مشکی مات زیبا روانه‌ی بازار می‌شود که به مجلل بودن گوشی نیز کمک شایانی می‌کند.

هواوی میت 9

هواوی با معرفی میت ۹ این وعده را داده است که سه ایراد بزرگ در گوشی‌های هوشمند را برطرف کند. این سه ایراد، باتری ضعیف، کند شدن گوشی در طولانی مدت و دوربین ضعیف هستند که هواوی با میت ۹ وعده‌ی برطرف کردن آن‌ها را داده است. در حال حاضر شرایط به نفع هواوی است و باید ببینیم که میت ۹ خواهد توانست انتظارها را برطرف کند یا خیر.

همچنین به زودی منتظر نگاه نزدیک ویدیویی زومیت نیز باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات