افزایش فروش تلفن های هوشمند همزمان با کاهش قیمت آنها، اپل همچنان پیشرو در بازار امریکا

سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس آمار و ارقام جدید، کاربرانی که قصد خرید گوشی جدید را دارند، ترجیح می دهند به جای یک تلفن معمولی یکی از مدل های مختلف تلفن های هوشمند را تهیه کنند. از طرفی متوسط قیمت تلفن هوشمند به 200$ دلار رسیده است که اکثر اقشار جامعه قادر به پرداخت آن می باشند. در این میان گوشی های اپل همچنان پرفروشن ترین های بازار امریکا بوده و بیشترین متقاضی را دارند.
تبلیغات

گروه NDP که یکی از معتبرترین شرکت های آمارگیری است، اعلام کرده که در یک سال اخیر، 59 درصد گوشی های موبایل فروخته شده در امریکا، تلفن هوشمند بوده اند. فروش تلفن های هوشمند در یک سال اخیر، نسبت به همین زمان در سال 2010 حدود 13 درصد افزایش داشته است.

اپل همچنان در فروش تلفن های هوشمند در بازار امریکا پیشرو است. گوشی های iPhone 3GS و iPhone 4 پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال 2011 تا به امروز در امریکا بوده اند. گوشی های HTC Evo 4G و Motorola Droid 3 که هر دو مجهز به سیستم عامل اندروید هستند، دو گوشی برتر بعد از iPhone می باشند. چند مدل از گوشی های جدید سامسونگ مانند Galaxy S2 نیز مقام چهارم را پس از دو گوشی HTC و Motorola به خود اختصاص داده اند. البته این آمار مربوط به بازار امریکا است و در کل دنیا سامسونگ، اپل را پشت سر گذاشته و عنوان بزرگترین فروشنده تلفن دنیا را از آن خود کرده است.

همزمان با افزایش فروش تلفن های هوشمند، قیمت آنها رو به کاهش است و متوسط قیمت تلفن های هوشمند به 200 دلار رسیده است. با عرضه گوشی 8 گیگابایتی iPhone 4 به صورت قراردادی با قیمت 99 دلار و گوشی iPhone 3GS به صورت قراردادی و رایگان، متوسط قیمت گوشی های موبایل هوشمند، به 135$ دلار کاهش می یابد.

بر اساس این مطالعات، مشتریان به دنبال تلفن های هوشمند ارزان قیمت نیستند و کیفیت و مدل دستگاه برای آنها اهمیت زیادی دارد.

اگر قصد خرید گوشی داشته باشید، ترجیح می دهید یک تلفن هوشمند تهیه کنید یا یک تلفن معمولی؟

منبع: DigitalTrends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات