اچ‌تی‌سی وان ایکس در مقابل اچ‌تی‌سی وان 2014؛ لنز‌های پوشش‌دار چون اچ‌تی‌سی وان ایکس بهتر عمل می‌کنند

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
از نظر برخی از کاربران دوربین نقش عمده‌ای در انتخاب یک تلفن‌هوشمند دارد. دوربین‌های موجود روی تلفن‌های‌هوشمند فقط شامل سنسور قوی به‌همراه الگوریتم پردازشی قدرتمند نبوده و برخی از جزئیات کم اهمیت آن نیز نقش بسزایی در کیفیت تصایر ثبت شده دارد. پوشش روی لنز یکی از این جزئیات است. MSined یکی از طرفداران و علاقمندان به اچ‌تی‌سی است با انتشار دو تصویر که  از اچ‌تی‌سی وان ایکس و اچ‌تی‌سی وان 2014 ثبت شده، گوشه‌هایی از اهمیت این قطعه را نمایش داده است.
تبلیغات

عموم کاربران بر این باورند که تلفن‌های‌هوشمند با داشتن دوربین‌هایی با ساختار یکپارچه با بدنه، در مقایسه با تلفن‌های‌هوشمندی با دوربین‌های برون رفته، از ساختار دوربین محافظت بیشتری می‌کنند. این باور به این دلیل پدیدار شده است که در زمان قراردادن تلفن‌هوشمند به پشت روی یک سطح صاف، این دروبین است که تلفن‌هوشمند روی آن قرار می‌گیرد. اما در مقایسه‌ی انجام شده توسط این کاربر بین اچ‌تی‌سی وان ایکس دوساله با لنز دوربین برآمده و اچ‌تی‌سی وان 2014 که دو هفته از عمر آن می گذرد نتایج جالبی بدست آمده است؟

هرچند دوربین‌هایی با ساختار برون رفته ظاهر و ارگونومی چندان زیبایی را در اختیار تلفن‌هوشمند قرار نمی‌دهند، اما به نظر می رسد این دوربین‌ها در امر حفاظت از لنز کارکرد بهتری نسبت به نمونه‌های معمول دارند. این مقایسه نتایج عجیبی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد و آن لزوم استفاده از پوشش‌های ضدخش برای محافظت از لنز‌ها است که به نظر می‌رسد در اچ‌تی‌سی وان جدید به‌‌خوبی رعایت نشده است. هرچند محافظ شیشه ای‌دوربین تا حدودی نسبت به خراشیده شدن مقاوم است، اما بهترین راهکار نیست. یکی از نمونه‌های موجود که  محافظت زیادی در برابر خراشیده شدن دارد، پوشش یاقوتی بهره گرفته شده در آیفون 5 و آیفون 5S است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات