مدیر شاخه‌ی آمریکایی اچ‌تی‌سی انتقادات تند و تیزی را به سامسونگ و پرچمدار آن مطرح کرد

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
پس از معرفی نسل جدید پرچمدار اچ‌تی‌سی، بسیاری از منتقدین با تمجید از زیبایی این محصول، دلیل موفقیت سامسونگ را در دنیای اندروید، سیاست‌های موفق بازاریابی و تبلیغاتی این کمپانی کره‌ای عنوان کرده‌اند. گویا مدیر شاخه‌ی آمریکای شمالی اچ‌تی‌سی نیز با چنین نظری موافق است، چراکه وی در گفتگو با BusinessInsider انتقاداتی تندی را در قبال سامسونگ ومحصولات این کمپانی مطرح کرده است. در ادامه با ما همراه باشید.
تبلیغات

در دنیای تلفن‌های هوشمند اندرویدی، سامسونگ با محصولات خود عنوان پرفروش‌ترین محصولات اندرویدی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از مردم محصولات سامسونگ را دوست دارند و به‌واقع می‌توان به این نکته اشاره کرد که این کمپانی بعضاً محصولات جالب توجهی را به بازار ارائه کرده است. در مقابل افرادی قرار دارند که علاقمند به داشتن محصولاتی با طراحی خاص و موادی با کیفیت بالا هستند. با ارائه‌ی محصولاتی چون اچ‌تی‌سی وان و اخیرا نسل جدید این تلفن‌هوشمند توسط کمپانی تایوانی، این افراد به سمت و سوی اچ‌تی‌سی می‌روند. هرچند در سال‌های اخیر اچ‌تی‌سی با مشکلاتی در رابطه با فروش محصولات مواجه بوده است، اما پرچمدار این کمپانی، یعنی اچ‌تی‌سی وان تا حدودی به بازیابی شرایط در این کمپانی تایوانی یاری کرده است. یقیناً سامسونگ پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برند در دنیای اندروید است، اما بسیاری از کاربران و به بیان بهتر، طرفداران برندی چون اچ‌تی‌سی، این محبوبیت را نه به خاطر کیفیت بالای محصولات، بلکه به واسطه‌ی بازاریابی خوب این کمپانی کره‌ای می‌دانند.

همانطور که می‌دانید سامسونگ محصول جدید خود را 22 فروردین ماه راهی بازار خواهد کرد، در حالی که اچ‌تی‌سی پیش از رقبا و همزمان با معرفی تلفن‌هوشمند خود آن را به بازار عرضه کرد. حال بسیاری از علاقمندان در حال سنجش شرایط و مشخصات محصولات جدید برای انتخاب تلفن‌هوشمند آتی خود هستند. مطمئنا اچ‌تی‌سی وان جدید با بهره‌گیری از قاب فلزی و گوشه‌های خمیده، زیبایی منحصر بفردی دارد و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، در حالی که سامسونگ با عدم توجه به طراحی ظاهری در گلکسی S5، نسل جدید پرچمدار خود را با نقطه‌ی ضعف بزرگی راهی کارزار کرده است. جیسون‌مکنایز، مدیر شاخه‌ی آمریکای شمالی کمپانی اچ‌تی‌سی ابایی از بیان این حقایق نداشته و با استفاده از لغاتی که شاید طرفداران سامسونگ را کمی آزرده خاطر کند، به تمجید از محصول اچ‌تی‌سی پرداخته است.

مکنایز در گفتگویی با Business Insider، در مورد محصول جدید اچ‌تی‌سی و همچنین رقبای این تلفن‌هوشمند اظهار نظر کرده است:

ما کمپانی هستیم که به منظور رضایت کاربران خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم، بطوری که محصول تولید شده توسط ما با برخورداری از فاکتور زیبایی باعث احساس غرور در کاربران می‌شود. اما در مقابل سامسونگ روی بازاریابی و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. مطمئنا بسیاری از افراد با این طرز تفکر درباره‌‌ی سامسونگ و کیفیت محصولات آن موافق هستند. گلکسی‌نوت 3 یک محصول درخشان در میان تولیدات کمپانی کره‌ای است. گلکسی نکسوس نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. این محصولات نشان‌دهنده‌ی این است که سامسونگ امکان تولید محصولات با کیفیت را نیز دارا است.

وی در ادامه به انتقاد از گلکسی S5 سامسونگ پرداخت:

در صورتی که خریداران علاقمند به خرید یک محصول پلاستیکی بی کیفیت باشند، سامسونگ گزینه‌ی خوبی را در اختیار آن‌ها قرار داده است، اما ما در پی جلب رضایت کاربرانی هستیم که در پی زیبایی و کیفیت بالا هستند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به‌واقع گلکسی S5 استحقاق چنین انتقادات تیز و تندی را دارد یا سخنان مکنایز را باید به حساب استراتژی رقیب تایوانی کره‌ای‌ها گذاشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات