اچ‌تی‌سی عملکرد دوربین دوگانه در One جدید را توضیح داد: تشخیص عمق در دوربین پرچمدار جدید

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سرانجام پس از ماه‌ها فاش شدن تصاویر و شایعات گوناگون در خصوص گوشی هوشمند جدید تولیدکننده بزرگ تایوانی، امشب شاهد رونمایی از HTC One جدید با دوربین دوگانه‌ بودیم. اکنون اچ‌تی‌سی بصورت رسمی به توضیح عملکرد ماژول دوربین دوگانه‌ی پرچمدار جدید خود پرداخته که در ادامه آن را برای شما بازگو می‌نماییم.
تبلیغات

جایگاه اصلی دوربین در پشت HTC One جدید میزبان یک لنز 4 مگاپیکسلی از نوع اولتراپیکسل همچون نمونه به‌کار گرفته شده در پرچمدار سال گذشته این کمپانی است. لنز کوچک‌تر، که در راستای همان دوربین اصلی و در بالای بدنه‌ی دستگاه قرار گرفته، از نظر رزولوشن دقیقا نصف دوربین اصلی بوده و کیفیت آن 2 مگاپیکسل ذکر شده است. دوربین کوچکتر در اصل نیز کار زیادی انجام نمی‌دهد و وظیفه‌ی تصویربرداری را برعهده ندارد. وظیفه‌ی اصلی این لنز، ایجاد درک تقریبی نسبت به عمق در میدان دید تصویر است که منجر به افزایش فهم دوربین از اشیاء در فضای فیزیکی می‌گردد.

بنا بر گفته‌ی اچ‌تی‌سی، مزیت کلیدی حاصل از این ویژگی، فوکوس خودکار سریع‌تر بوده که زمان تقریبی 300 میلی ثانیه را بدست می‌دهد. این امکان بدلیل توانایی دوربین در استفاده از اندازه‌گیری حقیقی عمق به منظور فوکوس بر روی اشیاء ایجاد می‌شود. دیگر مزیت این ماژول دوگانه، تنظیماتی است که پس از ثبت تصویر و در هنگام ویرایش آن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و به موجب آن می‌توان جلوه‌های خاصی علی‌الخصوص تار کردن و انتقال فوکوس را بر روی سوژه‌های موجود در پس‌زمینه و پیش‌زمینه اعمال کرد. اچ‌تی‌سی همچنین SDK یا کیت توسعه نرم‌افزاری مربوط به دوربین دوگانه‌ی پرچمدار خود را نیز منتشر کرده که اطلاعات نقشه‌گذاری دوربین را که بصورت متادیتا در فایل‌های JPEG ذخیره شده در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای طرف سوم قرار می‌دهد؛ بنابراین شاید در آینده نزدیک شاهد افزایش گستره‌ی کاربردی این ماژول با نرم‌افزارهای خلاقانه‌ی ارائه شده باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات