بررسی ال جی K41S

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 19 دقیقه
ال جی K41S به‌عنوان اقتصادی‌ترین گوشی کنونی کره‌ای‌ها، با چهار دوربین، بدنه‌ی مقاوم و نمایشگر عریض، امکانات کاملی را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند.
تبلیغات

بازار گوشی‌های اقتصادی در قبضه‌ی شیائومی و سامسونگ قرار دارد؛ ولی ال جی که از مدتی پیش به‌صورت جدی وارد بازار ایران شد، توانست انتخاب‌های بیشتر و متنوع‌تری را دراختیار کاربران قرار دهد. از حدود ۶ سال پیش، ال‌جی سری گوشی‌های اقتصادی K را معرفی کرد؛ گوشی‌هایی که امکانات مناسبی را با قیمتی کم ارائه می‌دهند. سال گذشته کره‌ای‌ها سه مدل جدید از سری K با نام‌های K51S ،K41S و K61 را معرفی کردند. هر سه مدل از نمایشگرهای ۶٫۵ اینچ، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، دوربین چهارگانه، حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی و گواهی نظامی MIL-STD 810G بهره می‌برند و تفاوتشان در کیفیت نمایشگر، مشخصات دوربین‌ها و سخت‌افزار داخلی است.

امروز به سراغ اقتصادی‌ترین مدل یعنی ال جی K41S می‌رویم که از نظر قیمتی، در رده‌ی گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی A11 (مدل دو گیگابایت رم) و نوکیا 5.3 مدل ۲۰۱۹ قرار می‌گیرد. روی کاغذ و صرفاً از نظر مشخصات فنی، به نظر می‌رسد که ال‌جی K41S انتخاب خیلی خوبی در این بازه‌ی قیمتی باشد؛ چراکه برتری‌های زیادی هم در مقایسه با رقبایش دارد؛ اما آیا در عمل می‌توانیم آن را به‌عنوان بهترین گوشی در بازه‌ی قیمتی اقتصادی بدانیم؟ برای یافتن پاسخ در ادامه با بررسی K41S همراه زومیت باشید.

طراحی و کیفیت ساخت ال جی K41S

پیش از هر چیز می‌خواهیم به گواهی نظامی ال‌جی K41S اشاره کنیم. ال‌جی ادعا می‌کند که گوشی اقتصادی‌اش گواهینامه‌ی نظامی MIL-STD 810G را دارد. این موضوع روی کاغذ یعنی K41S برای میدان نبرد آماده است و می‌تواند درمقابل شرایط محیطی خیلی سخت مانند شوک، لرزش، گرما، سرما و رطوبت مقاومت کند؛ البته معمولاً گوشی‌هایی که گواهی‌نامه‌ی MIL-STD 810G را دارند (مثل CAT S42)، بدنه‌هایی سنگین و ضخیم با روکش لاستیک دارند، ولی در مورد K41S چنین نیست.

بررسی ال جی K41S - جلوی گوشی در دست

ال‌جی می‌گوید گوشی K41S دربرابر دمای زیاد، دمای کم، رطوبت، تغییر ناگهانی دما، لرزش و ضربه مقاوم است و اگر از دستتان بیفتد، آسیبی نخواهد دید؛ اما ما پیشنهاد می‌کنیم که تا جای ممکن بااحتیاط از گوشی خود استفاده کنید. بدنه‌ی K41S ساختار کاملاً پلاستیکی دارد؛ البته از گوشی‌‌های بازه‌ی قیمتی اقتصادی، انتظار دیگری هم نداریم. ما در زومیت نسخه‌ی آبی K41S را برای بررسی دراختیار داریم؛ ولی ال‌جی آن را در رنگ‌های مشکی، نوک‌مدادی و سفید هم به‌فروش می‌رساند؛ البته نمای جلویی همه‌ی مدل‌های K41S مشکی است و رنگ انتخابی به قاب پشتی گوشی مربوط می‌شود.

در نیمه‌ی بالایی پنل پشتی گوشی ال جی K41S، دوربین چهارگانه و فلش LED دو رنگ به‌صورت افقی قرار گرفته‌اند. در مورد عملکرد این چهار دوربین در ادامه به‌طور کامل توضیح خواهیم داد، ولی بد نیست بدانید که حداقل از نظر تعداد و تنوع دوربین، گوشی K41S در بازه‌ی قیمتی خود، رقبای خیلی کمی دارد. کمی پایین‌تر از دوربین، حسگر اثر انگشت کلاسیک K41S به‌چشم می‌خورد که بدون چالش خاصی می‌توان بدان دسترسی داشت.

فرایند ثبت اثر انگشت بسیار ساده است و کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می‌برد؛ پس از آن می‌توانید فقط با قرار دادن انگشت روی حسگر و بدون فشردن هیچ دکمه‌ای، گوشی را از حالت قفل خارج کنید. در تمام مدتی که برای بررسی، میزبان K41S بودیم، هیچ‌وقت با مشکلی برای شناسایی اثرانگشت مواجه نشدیم؛ فقط باید در نظر داشته باشید که عملکرد حسگر چندان سریع نیست و نزدیک به یک ثانیه طول می‌کشد تا اثر انگشت کاربر را شناسایی و نمایشگر را روشن کند.

بررسی ال جی K41S - حسگر اثر انگشت

طراحان ال‌جی برای القاء حس شیشه، قاب پلاستیکی K41S را با پوشش براق طراحی کرده‌اند؛ البته چنین روکش براق و شیشه‌‌مانندی، معایب خاص خود را هم دارد که مهم‌ترین ایراد آن، جذب زیاد اثرانگشت و چربی دست است. اگر کمی وسواس داشته باشید، تقریباً هر دو سه ساعت یک بار باید گوشی خود را تمیز کنید. خبر بد اینکه قاب محافظی هم که داخل جعبه K41S قرار دارد، براق است و مشکل جذب اثرانگشت را حل نمی‌کند.

۸۲ درصد از نمای جلویی K41S دراختیار نمایشگر عریض و ۶٫۵۵ اینچی‌اش قرار دارد. حاشیه‌های دورتادور نمایشگر غیر از لبه‌ی پایین باریک هستند؛ بخش قابل توجهی از مساحت ۱۸ درصدی باقیمانده از نمای جلویی را حاشیه‌ی قطور پایین اشغال کرده است. بالای نمایشگر و روی بریدگی V شکل، دوربین سلفی و بالای آن، بلندگوی مخصوص مکالمه قرار دارد. حسگرهای مجاورت و روشنایی هم روی لبه نازک بالای نمایشگر مخفی شده‌اند.

دورتادور گوشی فریمی فلزی قرار دارد که با یک پله فاصله، به قاب پشتی چسبیده است؛ البته برای آنکه فاصله‌ی بین قاب پشتی و فریم دور گوشی تیز و آزاردهنده نشود، طراحان ال‌جی روکش شیشه‌مانند پشت گوشی را به‌صورت یکپارچه روی فریم هم آورده‌اند تا در کل با بدنه‌ای (به ظاهر) یکدست روبه‌رو شویم.

روی لبه‌ی پایینی بلندگوی اصلی در کنار درگاه USB 2.0 Type-C و خروجی صوتی ۳٫۵ میلی‌متری هدفون قرار دارد. لبه‌ی بالایی هم صرفاً میزبان میکروفن ثانویه است. روی لبه‌ی سمت راست کلید پاور، شکاف سیم‌کارت و کارت حافظه به‌چشم می‌خورند؛ البته درگاه سیمکارت دوم و کارت حافظه microSD مستقل از هم هستند. به لبه‌ی سمت چپ می‌رسیم؛ جایی که ال‌جی K41S را با گوشی‌های دیگر متفاوت می‌کند؛ چراکه علاوه‌بر کلیدهای کنترل صدا، کلید مجزایی هم برای فراخوانی گوگل اسیستنت را در بطن خود دارد. متأسفانه جایگاه کلید دستیار دیجیتال گوگل چندان بهینه نیست و در چند روزی که از گوشی استفاده کردیم، چندین بار به‌صورت تصادفی آن را فشار دادیم.

بررسی ال جی K41S بالای قاب پشتی
بررسی ال جی K41S پایین قاب پشتی
بررسی ال جی K41S لبه پایینی و درگاه ها
بررسی ال جی K41S لبه سمت چپ و کلیدها
بررسی ال جی K41S - بالای نمایشگر و بریدگی
بررسی ال جی K41S - پایین نمایشگر و حاشیه
اسکرین شات ال جی K41S - هوم اسکرین و تنظیمات
بررسی ال جی K41S - مرورگری اینترنت
اسکرین شات ال جی K41S - اپلیکیشن Game Launcher و تنظیمات نمایشگر
بررسی ال جی K41S - بازی کردن
بررسی ال جی K41S - تماشای فیلم
بررسی ال جی K41S - عکاسی با گوشی
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در روز - قابلیت AI CAM
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در روز - ساختمان مفید
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در روز - رستوران دریایی پارک آب و آتش
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در روز - تندیس پرندگان پارک آب و آتش
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در روز - پرده بت شکنی حضرت ابراهیم
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در روز - برگ های خشک شده درختان در زمستان
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در روز - درخت سرسبز در زمستان
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در روز - باغ گیاهان
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در روز - نقاشی رو دیوار
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در روز - زوم دیجیتال
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در شب - پارک
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در شب - سرسره رنگارنگ
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در شب - صندلی فلزی در پارک
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در شب - شهرک اکباتان
نمونه عکس دوربین اصلی ال جی K41S در روز - قابلیت AI CAM در شب
نمونه عکس دوربین اولتراواید ال جی K41S در روز - موتورسیکلت
نمونه عکس دوربین اولتراواید ال جی K41S در روز - مجسمه مرد سوار بر اسب
نمونه عکس دوربین اولتراواید ال جی K41S در روز - فانوس دریایی
نمونه عکس دوربین اولتراواید ال جی K41S در روز - باغ گیاهان
نمونه عکس دوربین اولتراواید ال جی K41S در شب - سرسره رنگارنگ
نمونه عکس دوربین اولتراواید ال جی K41S در شب - تخته پینگ پنگ
نمونه عکس دوربین اولتراواید ال جی K41S در شب - پارک
نمونه عکس دوربین اولتراواید ال جی K41S در شب - شهرک اکباتان
نمونه عکس دوربین ماکرو ال جی K41S در روز - پیچ
نمونه عکس دوربین ماکرو ال جی K41S در روز - طناب
نمونه عکس دوربین ماکرو ال جی K41S در روز - طناب و زنجیر
نمونه عکس دوربین ماکرو ال جی K41S در روز - درخت
نمونه عکس دوربین پرتره ال جی K41S - صدرا مخملی
نمونه عکس دوربین پرتره ال جی K41S - فاطمه مختاری
نمونه عکس دوربین پرتره ال جی K41S - امیرعلی ندایی
نمونه عکس دوربین پرتره ال جی K41S - گلدان
بررسی ال جی K41S - اپلیکیشن دوربین
نمونه عکس دوربین سلفی ال جی K41S - مهرداد عیسی لو
نمونه عکس دوربین سلفی ال جی K41S - مجید نوردوست
نمونه عکس دوربین سلفی ال جی K41S - فرهنگ حشمتی
نمونه عکس دوربین سلفی ال جی K41S - امین صادقی
نمونه عکس دوربین سلفی ال جی K41S در روز - پرتره مهرداد عیسی‌لو
بررسی ال جی K41S - نمایشگر در دست
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات