بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
مطالعه 16 دقیقه
ال‌جی سال ۲۰۱۵ را با معرفی گوشی پرچم‌دار جی ۴ آغاز کرد. گوشی که جنس قاب پشتی آن چرمی بود و از صفحه‌نمایش و دوربین بسیار خوبی نیز بهره می‌برد.
تبلیغات

ال‌جی نیز دست به کار شد و رو به معرفی گوشی متفاوت با نام وی ۱۰ آورد. گوشی که از دو صفحه‌نمایش بوده و دو دوربین سلفی بهره می‌برد اما آیا وی ۱۰ می‌تواند موفق‌تر از جی ۴ باشد؟ در ادامه با زومیت و بررسی تخصصی گوشی وی ۱۰ ال‌جی همراه باشید.

بسیاری پس از معرفی گوشی قدرتمند جی ۳ انتظار داشتند تا جی ۴ نیز فروش بسیار خوبی داشته باشد اما این گونه نشد و فروش جی ۴ کمتر ازحد انتظارات بود. این بار اما ال‌جی دست به کار شد و با معرفی سری جدیدی از گوشی‌های بالارده‌ی خود که دارای تفاوت‌های بسیاری با گوشی‌های عادی هستند، بار دیگر توجهات را به خود جلب کرد.

گوشی ال جی وی ۱۰ گوشی متفاوتی است که نه‌تنها از لحاظ کیفیت ساخت بسیار مقاوم است بلکه در آن از دو دوربین خودعکس (سلفی) و دو صفحه‌نمایش استفاده شده است که البته این ویژگی‌های سخت‌افزاری با ویژگی‌های نوآورانه‌ای مانند حالت تنظیمات دستی در بخش فیلم‌برداری نیز ترکیب شده‌اند تا شاهد یک گوشی متفاوت از سوی ال‌جی باشیم اما عملکرد این گوشی در دنیای واقعی چگونه است؟ در ادامه با بررسی تخصصی گوشی وی ۱۰ ال‌جی با ما همراه شوید.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

گوشی وی ۱۰ ال‌جی از طرف دفتر ال‌جی در ایران برای بررسی دراختیار زومیت قرار داده شده است.

در حال تهیه‌ی بررسی ویدویی از ال‌جی وی ۱۰ هستیم اما تا آن زمان می‌توانید نگاه نزدیک ویدیویی زومیت از وی ۱۰ را تماشا کنید:

طراحی

در اولین نگاه به وی ۱۰ ال‌جی متوجه خواهید شد که با گوشی متفاوتی رو‌به‌رو هستید. جنس پلاستیکی بدنه با شاسی فولادی ضد زنگ، دو دوربین سلفی در پنل جلوی دستگاه و از همه مهم‌تر صفحه‌نمایش دوم در بالای صفحه‌نمایش اصلی، جلوه‌ی متفاوتی به این گوشی بخشیده است. بدنه‌ی پلاستیکی این گوشی حس بسیار خوبی به هنگام در دست گرفتن به شما منتقل می‌کند و با توجه به شاسی فولادی و مقاومت بالای گوشی نیازی به قاب محافظ برای وی ۱۰ نخواهید داشت. هر چند این گوشی در مقایسه با نکسوس ۶ پی و گلکسی نوت ۵ کمی سنگین‌تر است اما این سنگینی آزاردهنده نیست.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

همانند سایر گوشی های ال‌جی در وی ۱۰ نیز دکمه‌های تنظیم حجم صدا و پاور که حالا با حسگر اثر انگشت یکپارچه شده، در پشت گوشی قرار دارند. محل قرارگیری دکمه‌ها به ال‌جی این اجازه را داده است تا از شاسی مستحکم فولادی در فریم گوشی بهره ببرد، فریمی که یکپارچه بوده و هیچ دکمه‌ای روی آن قرار ندارد.

مشخصات فنی گوشی وی ۱۰ ال‌جی:

  • پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸
  • پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۱۸
  • حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲، ۶۴ گیگابایت قابل افزایش
  • نمایشگر۵.۷ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم ۵۱۸ پیکسل بر اینچ
  • نمایشگر دوگانه ۲.۱ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ در ۱۰۴۰ پیکسل
  • دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۵.۱
  • پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, hotspot و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱
  • باتری Li-Ion قابل جدا شدن با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • ابعاد ۱۵۹.۶×۷۹.۳×۸.۶ میلی‌متر
  • وزن ۱۹۲ گرم

تغییر دیگر در گوشی وی ۱۰ نسبت به گوشی‌های گذشته‌ی ال‌جی محل قرارگیری اسپیکرها است که از جای بسیار نامناسب در پشت گوشی به فریم زیری منتقل شده است. در این قسمت علاوه بر اسپیکر، پورت USB، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و میکروفون مکالمات قرار گرفته‌اند. در بالای فریم گوشی نیز سنسور مادون قرمز و میکروفون حذف نویز قرار گرفته‌اند.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

اصلی‌ترین تفاوت را در پنل جلوی گوشی می‌توان دید که در قسمت بالای آن صفحه‌نمایش دوم و دو عدد دوربین سلفی قرار گرفته‌اند. حاشیه‌های باریک کناره‌های گوشی و حاشیه‌ی بسیار کم بالای صفحه‌نمایش باعث شده است که نسبت به ابعاد صفحه‌نمایش با گوشی خوش‌دستی رو‌به‌رو باشیم.

به‌علاوه شاسی فولادی دور گوشی نیز با توجه به اینکه اندکی قوس دارد، علاوه بر حس خوبی که در هنگام در دست گرفتن گوشی به شما می‌دهد باعث می‌شود تا ارگونومی دستگاه بهتر شده و لبه‌های کناری گوشی تیز نباشند. این کار باعث شده تا با توجه به ابعاد بزرگی که گوشی دارد، در دست گرفتن آن سخت نبوده و کار با آن دشوار نباشد، هر چند کار با یک دست با گوشی وی ۱۰ ال‌جی تقریباً غیرممکن است.

قاب پشتی گوشی نیز از جنس پلاستیک است که البته طرح‌های روی آن باعث شده تا گوشی بهتر در دست قرار بگیرد. این قاب پلاستیکی همچنین باعث شده است تا کاربر بتواند به‌راحتی آن را جدا کرده و به باتری و درگاه افزایش حافظه دسترسی داشته باشد. موردی که کمتر در گوشی‌های جدید پرچم‌دار شاهد آن هستیم. همچنین در پشت گوشی نیز ماژول دوربین و در زیر آن دکمه‌های پاور و تنظیم حجم صدا قرار دارند. در کنار دوربین هم حسگر اشعه‌ی مادون قرمز برای انجام فوکوس سریع‌تر و سمت چپ آن فلش دوگانه قرار گرفته است که باعث سادگی طراحی گوشی شده‌اند.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

هر چند ابعاد وی‌ ۱۰ ال‌جی بزرگ بوده و وزن آن کمی بیشتر از دیگر فبلت‌های موجود در بازار است و همچنین اکثر جنس بدنه‌ی آن از پلاستیک فشرده ساخته شده، اما این موارد هیچ کدام باعث بد شدن ظاهر گوشی نشده‌اند و به‌علاوه به آن جلوه‌ای متفاوت بخشیده‌اند. وی ۱۰ از نظر طراحی هر چند زبان طراحی سایر گوشی‌های ال‌جی را حفظ کرده اما کاملاً متفاوت از آن‌ها است و ظاهری خاص دارد که البته بسیار زیبا است و در دست گرفتن آن، حس کار با یک گوشی گران‌قیمت را به شما خواهد داد. به‌علاوه استفاده از شاسی فولادی و مقاوت بالای گوشی را نیز نباید از یاد برد که امتیاز بسیار مثبتی برای این گوشی به شمار می‌رود.

به‌طور کلی باید گفت اگر علاقه‌مند به گوشی‌ها با صفحه‌نمایش بزرگ هستید، هیچ مشکلی در هنگام کار با وی ۱۰ ال‌جی نیز نخواهید داشت.

حسگر اثر انگشت

قرار دادن دکمه‌های پاور و تنظیم حجم صدا در پشت گوشی یکی از شاخصه‌های اصلی گوشی‌هاس ال‌جی است اما این بار غول کره‌ای برای اولین بار تصمیم گرفته است تا از حسگر اثر انگشت نیز در پرچم‌دار خود بهره برده و آن را دکمه‌ی پاور پشت گوشی یکپارچه کند که محل قرارگیری بسیار خوبی برای این حسگر‌‌ها به‌خصوص در فبلت‌ها به شمار می‌رود.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

تنظیم این حسگر به سرعت صورت گرفته و به‌راحتی نیز می‌توان قفل گوشی را با آن باز کرد. کافی است دکمه‌ی پاور را فشار داده و زمان بسیار کمی دست خود را روی دکمه نگه دارید تا حسگر، اثر انگشت شما را شناسایی کند. حسگرهای اثر انگشت به‌خصوص در پرچمداران سال ۲۰۱۵ بسیار رشد کرده و سریع‌تر از قبل عمل می‌کنند. حسگر مورد استفاده در وی ۱۰ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با سرعت و دقت بسیار بالایی عمل می‌کند.

صفحه‌ی نمایش

ال‌جی در وی ۱۰ از یک صفحه‌نمایش بزرگ ۵.۷ اینچی بهره برده است که به تنهایی این گوشی را در بین فبلت‌ها قرار می‌دهد. صفحه نمایشی از نوع IPS LCD که رنگ‌ها در آن دقت خوبی دارند. البته در این نمایشگر رنگ‌ سفید اندکی به آبی نزدیک است. البته رزولوشن بسیار بالای ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل باعث شده تا تصاویر و متون بسیار واضح باشند و استفاده از این صفحه‌نمایش را لذت‌بخش‌تر نیز می‌کند.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش وی ۱۰ نیز بسیار راضی‌کننده است و هیچ مشکلی در استفاده از آن زیر نور مستقیم خورشید نخواهید داشت. حداقل روشنایی این صفحه‌نمایش بسیار خوب بوده و باعث می‌شود تا استفاده‌ی طولانی مدت از این گوشی در محیط‌های تاریک چشمان شما را آزار ندهد.

صفحه‌نمایش دوم

ال‌جی علاوه بر صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی، پرچم‌دار جدید خود را مجهز به صفحه‌نمایش دوم با رزولوشن ۱۰۴۰ در ۱۶۰ پیکسلی کرده است. این صفحه‌نمایش که حتی در حالت استندبای گوشی هم روشن است، می‌تواند امکانات متعددی را دراختیار کاربر قرار دهد. برای مثال می‌توانید نام خود را در این قسمت نوشته و به نمایش بگذارید، اپلیکیشن‌های پراستفاده را در این بخش قرار دهید و حتی در هنگام کار با گوشی اگر اعلانیه‌ای دریافت کردید، آن را در نمایشگر دوم تماشا کنید. این کار باعث می‌شود تا اعلانیه‌های دیگر در هنگام کار با گوشی مزاحمتی برای شما ایجاد نکرده و فقط در نمایشگر دوم به نمایش درآیند.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

زمانی که گوشی در حالت اسلیپ قرار گرفته نیز این نمایشگر روشن است و علاوه بر وضعیت آب‌و‌هوا و ساعت، اعلانیه‌های دریافتی را به کاربر نشان می‌دهد. با یکبار لمس این بخش و کشیدن انگشت به سمت چپ منوی دیگری دراختیار شما قرار خواهد گرفت که در آن بخش می‌توانید به آیکون‌هایی برای فعال و غیرفعال کردن وایفای، اجرای سریع اپلیکیشن دوربین و مواردی از این دست دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید در بخش تنظیمات مربوط به نمایشگر دوم به‌طور کلی آن را غیرفعال کنید یا طوری آن را تنظیم کنید که در حالت استندبای نمایشگر دوم نیز خاموش شود.

پنل مورد استفاده در این نمایشگر از نوع IPS LCD است و در هنگام روشن بودن نیاز دارد تا تمامی پیسکل‌ها را روشن نگه دارد. این مورد باعث می‌شود تا در حالت استندبای و در هنگام نمایش ساعت و موارد دیگر در این نمایشگر، بخش‌های مشکی رنگ این صفحه‌نمایش نیز روشن باشند و باتری مصرف کنند. درحالی‌که پنل‌های امولد تنها در بخش‌های روشن صفحه‌نمایش، پیکسل‌ها را روشن کرده و در بخش‌های مشکی نیازی به روشن کردن پیکسل ندارد که اگر از این پنل در صفحه‌نمایش دوم بهره برده می‌شد، مصرف باتری نیز کمتر می‌شد.

به‌علاوه ال‌جی برای کمتر شدن مصرف باتری این صفحه‌نمایش روشنایی آن را به‌شدت پایین آورده است که باعث شده تا این صفحه‌نمایش به‌خصوص در هنگامی که از زوایای غیرمستقیم به آن نگاه می‌کنید بسیار ناخوانا باشد. هر چند با این کار، به هنگام یک شب تا صبح و روشن بودن صفحه‌نمایش دوم تنها ۸ درصد از شارژ باتری کم شد اما اگر ال‌جی از پنل امولد بهره می‌برد نه‌تنها می‌توانست مصرف باتری را پایین بیاورد بلکه می‌توانست روشنایی صفحه‌نمایش دوم را نیز بسیار بالاتر ببرد.

اسپیکر

ال‌جی این بار عادت گذشته‌ی خود یعنی قرار دادن اسپیکر در پشت گوشی را ترک کرده و اسپیکر تک‌گانه‌ی خود را به فریم پایین گوشی منتقل کرده است. قرار گرفتن اسپیکر در پایین فریم گوشی هرچند ممکن است به هنگام در دست گرفتن گوشی به صورت افقی، باعث بسته شدن خروجی آن شود اما محل بسیار بهتری در مقایسه با پشت گوشی برای اسپیکر است.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

کیفیت صدای خروجی از این اسپیکر در حد متوسط است. هر چند حداکثر حجم صدای این اسپیکر زیاد است اما با بالا بردن حجم صدا، کیفیت آن به‌شدت افت کرده و نویزهای بسیاری در آن ایجاد می‌شود. با این همه نمی‌توان کیفیت این اسپیکر را با اسپیکرهای دوگانه در جلوی گوشی مقایسه کرد اما تغییر محل قرارگیری آن‌ها در مقایسه با جی ۴، نکته‌ی مثبتی به شمار می‌رود.

دوربین

ال‌جی در گوشی وی ۱۰ همانند جی۴ از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره برده است و فوکوس لیزری و فلش دوگانه نیز در دو طرف این حسگر قرار گرفته‌اند.

فوکوس لیزری باعث می‌شود تا در محیط‌های تاریک و روشن به سرعت فوکوس روی سوژه انجام شود و دریچه‌ی دیافراگم لنز نیز به لطف پشتیبانی از F1.8، بازتر از دیگر پرچمداران مطرح بازار است و باعث می‌شود تا به اندازه‌ی کافی نور به سنسور برسد تا بازده دوربین در محیط‌های کم نور افزایش یافته و بتوان با وی ۱۰ عکس‌های ماکرو بسیار خوبی گرفت.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

وی ۱۰ عکس‌های بسیار شارپ و واضحی می‌گیرد و وقتی عکس‌های گرفته شده با دوربین وی ۱۰ را به کامپیوتر منتقل می‌کنید تازه متوجه‌ی کیفیت خیره‌کننده‌ و جزئیات بسیار خوب آن‌ها می‌شوید. این دوربین داینامیک رنج بسیار خوبی دارد و به لطف لرزش‌گیر اپتیکال و لنز با دریچه‌ی گشاد، عکس‌های گرفته شده با آن در محیط‌های کم نور نیز عالی به نظر می‌رسند.

نرم‌افزار دوربین در حالت خودکار تفاوت خاصی با باقی گوشی‌های هوشمند ندارد اما در حالت تنظیم دستی، امکاناتی در سطح دوربین‌های DSLR دراختیار کاربر قرار می‌ ‌دهد تا به‌سادگی بتوانید کنترل کاملی روی ISO، سرعت شاتر، وایت‌بالانس و غیره داشته باشید.

ال‌جی از یک سنسور 1/2.6 اینچی در وی ۱۰ بهره برده است که بزرگ‌تر از سنسور 1/3 اینچی بکار رفته در گلکسی نوت ۵ است. سنسور بزرگ‌تر به معنی جذب نور بیشتر در وی ۱۰ است و وقتی این سنسور در کنار لنز با F1.8 قرار می‌گیرد همه چیز برای ثبت تصاویر خوب در محیط‌های کم نور یا محیط‌های داخلی با نور مصنوعی فراهم می‌شود. باید گفت دوربین وی ۱۰ اگر بهترین نباشد به‌طور قطع یکی از بهترین دوربین‌ها را در بین گوشی‌های هوشمندی که در زومیت بررسی کرده‌ایم را دارد.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

ال‌جی گوشی وی ۱۰ را به دو حسگر ۵ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی نیز مجهز کرده است که به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر سلفی تکی یا جمعی ثبت کنید. یکی از این حسگرها برای ثبت تصاویر با زاویه دید ۸۰ درجه و دیگری برای ثبت تصاویر با زاویه‌ی ۱۲۰ درجه در نظر گرفته شده‌اند. کیفیت تصاویر ثبت شده در با استفاده از این دوربین‌ها عالی نبوده اما در حد قابل قبولی است.

مورد دیگری که وی ۱۰ ال‌جی را به یک گوشی متفاوت تبدیل می‌کند، امکان انجام تنظیمات دستی در حالت فیلم‌برداری است. در این بخش می‌توانید تنظیم کنید که از کدام سمت صدای بیشتری ضبط شود یا حتی تنظیماتی مانند بالانس رنگ سفید، ایزو و بسیاری موارد بسیار دیگر را انجام دهید. این تنظیمات به همراه حسگر بسیار خوب مورد استفاده در وی ۱۰ باعث شده‌اند تا کیفیت ویدیوها بسیار عالی شوند. همچنین لرزشگیر اپتیکال در این بخش عملکرد بسیار خوبی دارد و در ویدیوهای 4K لرزش‌های دست را به خوبی حذف می‌کند.

به‌طور قطع دوربین وی ۱۰ را می‌توان از نکات قوت آن است. امکان انجام تنظیمات دستی هم در حالت تصویربرداری و هم فیلم‌برداری، به همراه حسگر بسیار قدرتمند باعث شده‌اند تا با یکی از بهترین دوربین‌ها در بین گوشی‌های هوشمند چه در زمینه‌ی تنظیمات و چه در زمینه‌ی کیفیت رو‌به‌رو باشیم.

برش ۱۰۰ درصد:

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی به صفحه‌ی فلیکر زومیت مراجعه کنید.

نرم‌افزار

رابط کاربری وی ۱۰ کاملاً مشابه گوشی جی ۴ است و همچنان جلوه بصری رابط کاربری آن و به‌خصوص رنگ بندی و شکل آیکون‌ها چشم‌نواز نیستند. آیکون‌ اپلیکیشن‌های پیش‌فرض با لبه‌های تیز و طراحی نه چندان جذاب در کنار رنگ بندی شلوغ LG UI می‌تواند تأثیر بدی روی تجربه کاربری کاربران بگذارد. ال‌جی قابلیت‌های بسیاری در گوشی پرچم‌دار خود قرار داده است و به کاربر اجازه می‌دهد تقریباً هر موردی را به دلخواه خود تغییر دهد، هر چند این مورد شاید در ظاهر بسیار خوب باشد اما باعث شده تا رابط کاربری ال‌جی به‌شدت شلوغ و حتی سردرگم کننده نیز باشد.

یکی از این موارد Smart Settings است که به کمک آن می‌توانید کاری کنید انجام برخی امور و تغییر تنظیمات براساس موقعیت مکانی به صورت خودکار انجام شود. مثلا می‌توانید بگویید وقتی در خانه هستید یا از آن خارج می‌شوید، وای‌فای یا بلوتوث روشن یا خاموش شوند، یا پروفایل صوتی تغییر کرده و تلفن وارد حالت بی صدا شود. همچنین می‌توانید مشخص کنید که وقتی تلفن شما ازطریق ارتباط بلوتوث به یک دستگاه جانبی متصل می‌شود یا وقتی ایرفون‌های خود را به آن متصل می‌کنید اپلیکیشن خاصی (مثلا اپ موزیک پلیر) اجرا شود.

همچون گذشته در وی ۱۰ ال‌جی نیز امکان تغییر ابعاد صفحه‌کلید مجازی وجود دارد تا براساس سایز انگشت‌هایتان اندازه آن را طوری تعیین کنید که تایپ کردن با آن راحت باشد. امکان نمایش دو پنجره در کنار یا روی هم نیز وجود دارد که ال‌جی نام آن را Dual Window گذاشته است.

بااین‌حال بار دیگر موردی که باعث متفاوت شدن وی ۱۰ شده است، صفحه‌نمایش دوم آن بوده. در بخش تنظیمات مربوط به صفحه‌نمایش دوم می‌توانید موارد نمایش داده شده روی آن را تغییر دهید. در این بخش می‌توان صفحه‌نمایش دوم را طوری تنظیم کرد که درهنگام روشن بودن صفحه‌نمایش اصلی، آخرین اپلیکیشن‌های اجرا شده، اپلیکیشن‌های دلخواه یا حتی نام شما را نیز نشان دهد. در این بخش حتی می‌توان صفحه‌نمایش دوم را در حالت استندبای یا حتی به صورت کلی نیز غیرفعال کرد.

باید گفت امکانات در نظر گرفته شده برای صفحه‌نمایش دوم اغلب کاربردی هستند اما بااین‌حال این نوآروی در ابتدای کار قرار داشته و راه زیادی برای پیشرفت پیش رو دارد.

بازده و عملکرد

ال‌جی همانند جی ۴، از خیر پردازنده‌ی پرحدیث اسنپدراگون ۸۱۰ گذشته و رو به استفاده از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ آورده، اما این بار از ۴ گیگابایت رم نیز بهره برده است تا نویدبخش عملکردی روان و بدون لگ باشد.

ما در زومیت تست‌های مختلف بنچمارک را برای این گوشی اجرا کردیم که نتایج آن را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

تلفن / تبلت

AnTutu 5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

LG V10

47015

128.589

283.524

25695

18423

3489

2189

44598

1152

1021.4

Huawei Nexus 6P

60123

85.37

254.783

29823

26644

4653

2421

41882

1923

1061.3

HTC One A9

40916

237.488

317.64

26911

8858

2479

1127

61525

1068

1370.1ms

Xperia Z5 Premium

49654

245.127

480.532

22187

22420

2951

1286

46757

1540

Nexus 5X

44605

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

1230

.

2ms

Xperia Z5

51206

240.900

431.373

22477

22589

3834

1386

58865

1508

665.3ms

+Galaxy S6 Edge

68160

499.008

727.011

34064

24361

1754

1009

61538

1771

769.0ms

Galaxy Note 5

67202

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

LG G4

48138

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

همان‌طور که در نتایج بنچمارک‌ها مشاهده می‌کنید این گوشی بسیار قدرتمند است و از پس تمامی عملکردهای دلخواه کاربر، چه سنگین و چه سبک برخواهد آمد. در مدت زمان بررسی وی ۱۰ ال‌جی با کمترین مشکلی اعم از داغ شدن بیش از حد پردازنده، مواجه نشدیم. هر چند پردازنده به هنگام انجام بازی‌های سنگین گرم می‌شد، اما دمای آن به هیچ عنوان از حالت طبیعی بیشتر نبود.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

در استفاده‌ی روزمره و در حرکت بین بخش‌های بسیار زیاد رابط کاربری نیز هیچ‌گونه لگ یا تاخیری را شاهد نبودیم و وی ۱۰ به‌راحتی از پس تمامی کارهای درخواستی ما برآمد.

باتری

ال‌جی در وی ۱۰ نیز همانند جی ۴ از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قابل تعویض بهره می‌برد که البته با توجه به ابعاد گوشی، ظرفیت بالایی نیست، بااین‌حال قابل تعویض بودن آن می‌تواند تا حدودی این ایراد را پوشش دهد.

طبق روال گذشته روشنایی صفحه‌نمایش گوشی را روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با کیفیت HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری وی ۱۰ توانست در این تست ۷ ساعت و ۴۰ دقیقه دوام بیاورد که زمان خوبی به شمار می‌رود. به‌علاوه وی ۱۰ می‌تواند تا ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

در استفاده‌ی روزانه نیز همان‌طور که از نتایج نیز پیدا است، نمی‌توان بیش از یک روز روی این گوشی حسای باز کرد بااین‌حال امکان تعویض باتری یک ویژگی مثبت است چراکه هیچ شارژری نمی‌تواند به سرعت تعویض و قرار دادن باتری جدید، باتری دستگاه شما را شارژ کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که باتری وی ۱۰ به سرعت و در زمانی در حدود ۷۰ دقیقه به سرعت از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود.

با این همه انتظار استفاده از باتری با حجم بیشتر و عملکرد بهتر را در وی ۱۰ ال‌جی داشتیم.

جمع‌بندی

ال‌جی با معرفی گوشی وی ۱۰، یک تلفن هوشمند متفاوت را وارد بازار کرده است، گوشی یا دو دوربین سلفی، بدنه‌ای بسیار مقاوم و البته صفحه‌نمایش دوم که البته در حال حاضر کاربردهای متنوعی ندارد اما می‌تواند انجام برخی کارها را آسان‌تر کند.

بدنه‌ی پلاستیکی وی ۱۰ که البته کیفیت بسیار خوبی نیز دارد باعث شده تا گوشی بسیار مقاوم‌تر شده و باتری نیز قابل تعویض شود. البته شارژدهی باتری متوسط است اما بااین‌حال به سرعت شارژ شده و به‌راحتی می‌توان آن را تعویض کرد.

بررسی وی 10 ال‌جی (LG V10)

اما شاید مهم‌ترین ویژگی وی ۱۰ دوربین بی‌نقص آن باشد. دوربینی که در شرایط عکاسی و در تمامی شرایط نوری تصاویر بسیار عالی ثبت می‌کند و به لطف امکان انجام تنظیمات دستی در بخش فیلم‌برداری نیز می‌توان ویدیوهای مطلوبی را ضبط کرد.

وی ۱۰ در واقع پرچم‌دار واقعی سال ۲۰۱۵ ال‌جی است که نوآوری‌های بسیاری را با خود به همراه داشته است که علاوه بر ظاهر متفاوت به آن ویژگی‌های متمایزی را نیز بخشیده است، فبلتی که می‌توان به‌راحتی آن را در جمع بهترین فبلت‌های موجود در بازار دانست.

نقاط قوت

  • دوربین با عملکرد عالی
  • بدنه باکیفیت و بسیار مقاوم
  • باتری قابل تعویض
  • صفحه‌نمایش دوم با ویژگی‌های کاربردی

نقاط ضعف

  • رابط کاربری با امکانات بسیار زیاد که باعث پیچیده شدن آن شده
  • باتری با شارژدهی متوسط
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات