Lock Sound در آیفون چیست و چگونه آن را خاموش کنیم؟

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کلیدهای آیفون ۱۳
در این مطلب هرآنچه باید درباره‌ی صدای قفل (Lock Sound) در دستگاه‌های آیفون بدانید، برایتان توضیح خواهیم داد
تبلیغات

آیا تابه‌حال هنگام مرور تنظیمات با گزینه‌ی «Lock Sound» مواجه شده‌اید؟ می‌دانیم که فهمیدن عملکرد هر‌یک از تنظیمات کمی سخت است؛ بنابراین، در این مطلب هرآنچه باید درباره‌ی صدای قفل (Lock Sound) در دستگاه‌های آیفون بدانید، برایتان توضیح خواهیم داد.

توجه: ما از آیفون ۱۳ و نسخه آی‌او‌اس ۱۷.۰.۲ برای پیش‌بردن مراحل استفاده کرده‌ایم. شاید برخی منوها بسته به مدل آیفون و نسخه‌ی نرم‌افزار کمی متفاوت باشند.

Lock Sound در آیفون چیست؟

نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

صدای قفل در دستگاه‌های آیفون صدایی است که آیفون شما هنگام خاموش‌کردن صفحه‌نمایش ایجاد می‌کند. پس از فشردن دکمه‌ی کناری که با نام دکمه‌ی پاور نیز شناخته می‌شود، خاموش خواهد شد.

Lock Sound برای ارائه‌ی بازخورد شنیداری به شما اطلاع می‌دهد که صفحه‌ی گوشی قفل و خاموش شده است. این ویژگی مفیدی است؛ به‌خصوص وقتی‌که دستگاه خود را بدون نگاه‌کردن به آن خاموش می‌کنید.

آیا می‌توان صدای قفل آیفون را تغییر داد؟

شاید از خود بپرسید که آیا می‌توان در صدای قفل آیفون خلاقیت به‌خرج داد؟ در پاسخ باید بگوییم که متأسفانه این گزینه‌ای نیست که اپل در‌حال‌حاضر ارائه دهد. اگر صدای قفل آزارتان می‌دهد، بهترین راهکار خاموش‌کردن آن است.

چگونه صدای قفل آیفون را خاموش کنیم؟

آیا می‌خواهید Lock Sound را خاموش کنید؟ در‌ادامه، نحوه‌ی خاموش‌کردن آن را توضیح می‌دهیم.

  • به قسمت تنظیمات (Settings) بروید.
  • گزینه‌ی Sounds & Haptics را انتخاب کنید.
  • به پایین بروید و در بخش System Sounds & Haptics، گزینه‌ی Lock Sound را خاموش کنید.
قابلیت Lock Sound (صدای قفل) در آیفون

علاوه‌براین، اگر گوشی آیفون شما در حالت بی‌صدا باشد، صدای قفل پخش نمی‌شود. در اکثر آیفون‌ها، این کار را می‌توان با دکمه‌ی تغییر وضعیت زنگ (سایلنت) انجام داد تا رنگ نارنجی نشان داده شود.

اکشن باتن آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

اگر آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس دارید (تصویر بالا)، این گوشی‌ها از دکمه‌ی اکشن (Action button) بهره می‌برند. شما می‌توانید آن را برای تغییر حالت‌های زنگ یا بی‌صدا سفارشی کنید یا فقط به Settings و Sounds & Haptics و Silent mode بروید.

سوالات متداول زومیت

  • آیا می‌توانیم صدای قفل را در آیفون تغییر دهیم؟

    صدای قفل آیفون به میزان ولوم گوشی شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید میزان صدای آن را کنترل کنید، فقط صدای دستگاه را کم یا زیاد کنید. به Settings و Sounds & Haptics بروید و از اسلایدر درست زیر عنوان Ringtone And Alerts استفاده کنید.

  • آیا می‌توانیم از صداهای نوتیفیکیشن خودمان برای صدای قفل استفاده کنیم؟

    خیر. iOS به شما اجازه نمی‌دهد صدای قفل را سفارشی کنید. تنها گزینه‌های سفارشی‌سازی شما این است که آن را روشن یا خاموش کنید. با جیلبریک‌‌کردن آیفون می‌توانید صدای قفل خود را تغییر دهید.

    ما به شما توصیه نمی‌کنیم که این کار را انجام دهید؛ زیرا به دست‌کاری دستگاه و نرم‌افزار آن نیاز دارد و ممکن است گارانتی شما را باطل کند یا به دستگاهتان آسیب برساند.

    ناگفته نماند که راه آسیب‌پذیری به گوشی شما نیز باز می‌شود. جیلبریک‌کردن آیفون مشابه روت‌کردن دستگاه اندرویدی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات