چطور می‌توان پشت خطی سیمکارت‌های همراه اول را فعال کرد؟

شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
کاربر درحال کار با گلکسی A34
انتظار تماس یا پشت خطی همراه اول سرویسی است که با فعال‌ کردن آن هرگز تماسی را ناخواسته از دست نمی‌دهید. روش فعال‌ کردن پشت خطی همراه اول چگونه است؟
تبلیغات

یکی از مهم‌ترین کاربردهای گوشی همراه، دسترسی سریع به دوستان و نزدیکان و برقراری تماس به حساب می‌آید؛ اما، یکی از مشکلات تماس تلفنی این است که وقتی با فردی درحال گفت‌وگو باشید اگر فرد دیگری با شما تماس بگیرد اصطلاحاً بوق مشغولی می‌شنود و موفق نمی‌شود با شما صحبت کند. صرفاً می‌تواند پیام ارسال کند و اگر شانس با او یار باشد، شما پیامش را مشاهده کنید.

مثلاً فرض کنید در حال گفت‌وگو تلفنی با دوستتان هستید و فرد دیگری می‌خواهد خبر مهمی را به شما بدهد؛ اما هربار تماس بگیرد تا زمانی که تماس اول برقرار باشد، تماس او وصل نخواهد شد. این مسئله مدت‌ها است که حل شده و علاوه‌بر پشتیبانی اوپراتورهای مخابراتی از انتظار تماس یا اصطلاحاً پشت‌خطی، گوشی هوشمند از این قابلیت پشتیبانی می‌کند تا بدین‌ترتیب هیچ تماسی را از دست ندهید.

در ادامه قصد داریم به روش فعال کردن تماس پشت خطی همراه اول و فعال‌سازی انتظار تماس در گوشی‌های هوشمند بپردازیم تا با کمک این قابلیت هرگز تماس‌های مهم خود را از دست ندهید و فرصت پاسخگویی به آن‌ها را داشته باشید.

سرویس انتظار تماس چیست؟

سرویس انتظار تماس یا پشت خطی به سرویسی گفته می‌شود که در زمانی که خط مقصد مشغول باشد بوق مشغولی برای تماس‌گیرنده پخش نمی‌شود و به‌جای آن پیام «مشترک موردنظر درحال مکالمه است، لطفاً منتظر بمانید» پخش می‌شود.

در این حالت همزمان برای دریافت‌کننده تماس نیز اعلان تماس دریافتی با نام یا شماره تماس‌گیرنده نمایان می‌شود و صدای چند بوق ممتد نیز پخش می‌شود بدین‌ترتیب، دریافت‌کننده تماس می‌تواند با هولد‌کردن و پاسخ‌دادن به تماس، تماس اولیه را موقتاً متوقف کند و تماس جدید را دریافت کند. گزینه دیگری که دراختیار دریافت‌کننده تماس وجود دارد قطع تماس اول و پاسخ‌دادن به تماس دوم است.

بنابراین، با کمک سرویس پشت خطی تماس، هیچ تماسی به‌طور سهوی از دست نمی‌رود و فرصت پاسخگویی به تماس در حین مکالمه فراهم می‌شود. البته برای بهره‌مندی از این قابلیت باید آن را علاوه‌بر اینکه در گوشی خود فعال می‌کنید، از طرف اپراتور نیز با کد مخصوص فعال کنید. علاوه‌براین، روش های فعال‌سازی اینترنت رایگان همراه اول نیز از سرویس‌هایی است که هر مشتری این اپراتور باید بلد باشد.

روش‌های مختلف فعال کردن پشت خطی

روش اول: کد دستوری #43*

به‌طور کلی سرویس انتظار تماس (Call Waiting) یا پشت خطی در تمام اپراتورها ارائه می‌شود و می‌توانید با روش بسیاری آسان ازطریق کد دستوری زیر آن را فعال کنید. کافی است که در شماره‌گیر گوشی اندروید یا آیفون خود کد دستوری زیر را شماره‌گیری کنید و در آخر روی گزینه تماس بزنید.

*43#

بعد از شماره‌گیری کد لحظه‌ای صبر کنید تا پیامی مبنی‌بر فعال شدن سرویس پشت خطی یا همان انتظار تماس دریافت کنید.

روش دوم: کد دستوری #10*

در این روش با شماره‌گیری کد #۱۰* منویی باز می‌شود که از طریق آن امکان فعال‌سازی سرویس انتظار تماس همراه اول فراهم می‌شود.

برای فعال‌سازی سریع پشت خطی همراه اول می‌توانید کد #‌۲۴۲*۱۰* را شماره‌گیری کنید و به‌سرعت از وضیعت آن آگاه شوید؛ اما اگر قصد دارید آن را به صورت مرحله‌به‌مرحله پیش ببرید، مراحل زیر را دنبال کنید.

شماره‌گیری کد *۱۰# در گوشی اندروید
عکس شماره (۱)
شماره‌گیری کد *۱۰# در گوشی اندروید
عکس شماره (۲)
شماره‌گیری کد *۱۰# در گوشی اندروید
عکس شماره (۳)

مرحله اول: ابتدا برنامه شماره‌گیر یا همان قسمت برقراری تماس گوشی را اجرا کنید و کد #۱۰* را وارد کنید و روی دکمه تماس بزنید تا کد دستوری اجرا شود و منوی عکس شماره (۱) نمایش داده شود و از بین گزینه‌های ارائه‌شده دومین گزینه یعنی «خدمات اصلی» را برای فعال‌کردن پشت خطی همراه اول نیاز داریم، پس عدد ۲ را در کادر پایین وارد کنید و روی ارسال بزنید.

مرحله دوم: در این قسمت گزینه‌های جدیدی به‌نمایش درمی‌آید که با توجه به اینکه سرویس انتظار تماس مربوط به «مکالمه» می‌شود طبق عکس شماره (۲) عدد ۴ را وارد کنید و روی ارسال بزنید.

مرحله سوم: در این قسمت می‌توانید با ارسال عدد یک سرویس پیامگیر را فعال کنید که به‌گونه‌ی دیگری جلوی از دست دادن تماس‌ها را می‌گیرد؛ اما برای فعال‌سازی انتظار تماس همراه اول باید عدد ۲ را طبق عکس شماره (۳) ارسال کنید تا وارد بخش «مدیریت مکالمه» شوید.

شماره‌گیری کد *۱۰# در گوشی اندروید
عکس شماره (۴)
شماره‌گیری کد *۱۰# در گوشی اندروید
عکس شماره (۵)
شماره‌گیری کد *۱۰# در گوشی اندروید
عکس شماره (۶)

مرحله چهارم: اکنون وارد بخش مدیریت مکالمه همراه اول شده‌اید و طبق عکس شماره (۴) باید عدد یک را ارسال کنید تا از وضعیت انتظار تماس مطلع شوید و اگر غیرفعال باشد درنهایت با ارسال مجدد عدد یک، فرایند فعال کردن پشت خطی همراه اول را تکمیل کنید تا پیام ثبت درخواست برای شما مشابه عکس شماره (۶) نشان داده شود.

فعال‌سازی قابلیت انتظار تماس در گوشی اندروید

بعد از فعال کردن سرویس انتظار تماس از طرف اپراتور، اکنون باید این قابلیت را روی گوشی خود نیز فعال کنید که می‌توانید از روش‌های مختلفی آن را فعال کنید. درادامه آسان‌ترین راه ممکن را آموزش می‌دهیم، پس طبق مراحل زیر پیش بروید.

منوی تنظیمات گوشی اندروید
عکس شماره (۱)
منوی تنظیمات گوشی اندروید
عکس شماره (۲)
منوی تنظیمات گوشی اندروید
عکس شماره (۳)
منوی تنظیمات گوشی اندروید
عکس شماره (۴)

مرحله اول: برنامه تنظیمات (Settings) گوشی را باز کنید.

مرحله دوم: در نوار جست‌وجوی بالای صفحه کلمه «انتظار» را وارد کنید تا نتایج آن نشان داده شوند و از بین نتایج روی «انتظار تماس» بزنید.

مرحله سوم: صبر کنید تا گوشی وضعیت انتظار تماس را بررسی کند و اگر دکمه آن روی حالت خاموش بود طبق عکس شماره (۴) آن را روشن کنید.

فعال‌سازی قابلیت انتظار تماس در آیفون

انواع گوشی‌ها از قابلیت انتظار تماس پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، اگر گوشی آیفون دارید و می‌خواهید این قابلیت را در آن فعال کنید طبق مراحل زیر پیش بروید.

فعال‌سازی قابلیت انتظار تماس در آیفون
عکس شماره (۳)
فعال‌سازی قابلیت انتظار تماس در آیفون
عکس شماره (۲)
فعال‌سازی قابلیت انتظار تماس در آیفون
عکس شماره (۱)

مرحله اول: ابتدا برنامه Settings را اجرا کنید. به‌راحتی می‌توانید با کمک نوار جست‌وجو و وارد کردن کلمه Call Waiting بخش انتظار تماس آیفون را پیدا کنید؛ اما در صورتی که می‌خواهید مرحله‌به‌مرحله پیش بروید در منوی تنظیمات کمی به پایین صفحه بیایید و طبق عکس شماره (۱) روی Phone بزنید.

مرحله دوم: سپس در بخش تنظیمات Phone روی Call Waiting بزنید تا به صفحه بعد وارد شوید.

مرحله سوم: در آخر دکمه انتظار تماس در آیفون را فعال کنید تا از این پس هیچ تماسی را ناخواسته از دست ندهید.

جمع‌بندی

سرویس انتظار تماس همراه اول یکی از سرویس‌های کاربردی این اپراتور برای افزایش بهره‌وری تماس‌های همزمان است که به شما فرصت می‌دهد هیچ تماسی را از دست ندهید. فرقی نمی‌کند که مشترک دائمی باشید یا اعتباری؛ امکان استفاده از این قابلیت در دو حالت وجود دارد.

اما اگر مشترک اعتباری هستید شاید آموزش تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی همراه اول

برایتان جالب باشید و بتوانید از قابلیت‌های بیشتری بهره‌مند شوید.

سوالات متداول زومیت

  • آسان‌ترین روش فعال کردن پشت خطی همراه اول چیست؟

    آسان‌ترین روش فعال‌کردن پشت خطی همراه اول شماره‌گیری کد دستوری #‌۲۴۲*۱۰* است.

  • برای غیرفعال کردن پشت خطی همراه اول چه کد دستوری وجود دارد؟

    برای غیرفعال‌ کردن پشت خطی همراه اول یا دیگر اپراتورها می‌توانید کد *۴۳# را شماره‌گیری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات