رایج‌ترین مشکلات گوشی‌ های ردمی و روش رفع آن‌ها

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
هوم‌اسکرین ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G
در این مقاله رایج‌ترین مشکلات گوشی‌های ردمی را به‌همراه راهکارهای رفع آن‌ها توضیح می‌دهیم.
تبلیغات

شیائومی در میان برترین شرکت بزرگ سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند جهان قرار دارد و محصولات آن در رده‌های قیمتی مختلف با امکانات و ویژگی‌های متفاوت دردسترس هستند. قیمت گوشی‌های ردمی و شیائومی نسبت‌به امکاناتی که ارائه می‌دهند، ارزش خرید نسبتاً خوبی دارند و به‌همین دلیل میلیون‌ها واحد از آن‌ها در سرتاسر جهان به‌فروش می‌رسد.

اگر شما هم یکی از گوشی‌های ردمی را دراختیار دارید، احتمالاً هنگام کار با آن با برخی مشکلات رایج مواجه شده‌اید. قصد داریم در این مقاله به بررسی برخی از مشکلات مذکور و روش رفع آن‌ها می‌پردازیم.

برخی از مشکلات رایج گوشی های ردمی که بسیاری از کاربران با آن مواجه می‌شوند شامل مشکلات GPS، گرمای بیش‌از حد، عمر باتری ضعیف، عملکرد ضعیف، مشکلات اتصال به شبکه و موارد دیگر اشاره کرد. در این مقاله سعی داریم آسان‌ترین راهکارها را برای برطرف کردن این نوع مشکلات ارائه دهیم.

۱. رفع مشکل GPS در گوشی‌های ردمی

برخی کاربران ردمی گزارش داده‌اند که گوشی‌های آن‌ها هنگام کار با موقعیت‌یاب (GPS) با مشکل مواجه می‌شود. این یعنی احتمال دارد وقتی از سرویس‌های نقشه‌های آنلاین مثل گوگل مپز استفاده می کنید، دستگاه مکان صحیح را نشان ندهد. در این شرایط شاید گوشی شما به سرویس نقشه‌ی آنلاین متصل نشود و GPS اطلاعات موقعیت مکانی کنونی‌تان را تشخیص ندهد. این مورد یکی از مشکلات رایج گوشی‌های ردمی است که می‌توان آن را با راهکار زیر رفع کرد.

ابتدا برای عیب‌یابی هر مشکلی بهتر است نسخه‌ی MIUI را به‌روز نگه دارید. بسیاری از مشکلات گوشی‌های ردمی با نصب جدیدترین به‌روزرسانی‌های منتشر شده برای این محصولات رفع می‌شوند. اگر پس‌از آپدیت دستگاه مشکل GPS همچنان وجود داشت مراحل زیر را انجام دهید:

۱. GPS گوشی را ازطریق نوار اعلان غیرفعال و دوباره فعال کنید. بدین‌ منظور پس از خاموش کردن GPS، چند ثانیه صبر کنید و سپس با ضربه‌زدن روی این گزینه، درحالت روشن قرار خواهد گرفت.

فعال سازی GPS گوشی ردمی

۲. علاوه‌براین می‌توانید حالت هواپیما (AirPlane Mode) را خاموش و روشن کنید تا تنظیمات اتصال و شبکه‌ی شما به‌روزرسانی شود. این اقدام در بسیاری از موارد مشکل GPS را روی گوشی ردمی شما رفع می‌کند.

حالت هواپیما گوشی ردمی

۳. گوشی خود را با دکمه‌ی پاور آن ری‌استارت کرده و GPS را مجدداً راه‌اندازی کنید.

۴. گاهی‌اوقات، قاب محافظ گوشی شما می‌تواند دریافت سیگنال GPS را مختل کند و بنابراین درصورت ادامه یافتن مشکل می‌توانید قاب آن را بردارید.

۵. برای حل مشکل GPS در گوشی ردمی خود می‌توانید از گزینه‌ی بازنشانی به تظیمات کارخانه (Factory Reset) استفاده کنید. البته پیش‌از اقدام به انجام این‌کار از همه‌ی داده‌های خود نسخه‌ی پشتیبانی تهیه کنید زیرا بازنشانی کارخانه همه‌ی اطلاعات ذخیره‌شده روی دستگاه را به‌طور کامل پاک خواهد کرد. برای ریست کارخانه‌ای روی گوشی ردمی خود به مسیر settings > backup and reset > Factory reset بروید.

۲. رفع مشکل گرمای بیش‌از حد در گوشی‌های ردمی

مشکل داغ‌شدن بیش‌از حد در گوشی‌های هوشمند، موضوع تازه‌ای نیست و از آن‌جا که در این مطلب تمرکز ما روی گوشی‌های ردمی است باید اشاره کنیم این مورد بیشتر در مدل‌های قدیمی برند چینی دیده می‌شود. ازجمله دستگاه‌هایی که گزارش‌های زیادی درمورد مشکل داغ‌شدن بیش‌از حد آن‌ها منتشر شده است می‌توان به ردمی نوت ۵ پرو و ردمی نوت ۷ پرو اشاره کرد زیرا این محصولات از تراشه‌های قدیمی‌تر اسنپدراگون بهره می‌برند و به‌همین دلیل مشکل داغ شدن زیاد در آن‌ها بیشتر رخ می‌دهد.

با انجام دادن اقدامات زیر می‌توانید تا حدود زیادی از مشکل داغ‌شدن گوشی ردمی خود جلوگیری کنید:

۱. بیش‌از ۴۰ دقیقه با گوشی خود تماس ممتد برقرار نکنید.

۲ بازی‌های گرافیکی سنگین مثل PubG را به‌طور مداوم به‌مدت بیش‌از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اجرا نکنید. بهتر است پس‌از هر نیم ساعت کمی استراحت کرده و بازی را دوباره ادامه دهید.

۳. از چند برنامه به‌طور همزمان استفاده نکنید زیرا انجام کارهای چندوظیفه‌ای باعث می‌شود گوشی شما سریعاً گرم شود.

۴. از تماشای مداوم فیلم یا گوش دادن به موسیقی بیش‌از ۴۰ دقیقه خودداری کنید.

۵. سعی کنید به‌طور مداوم با گوشی خود فیلم و عکس نگیرید و به‌خصوص فیلم‌برداری در روزهای گرم و آفتابی می‌تواند باعث داغ شدن بیش‌از حد دستگاه شما شود.

به‌خاطر سپردن نکات فوق احتمالاً ساده‌ترین راهکار برای رفع مشکل داغ‌شدن گوشی‌های هوشمند ردمی نیست و می‌توانید از راهکارهای زیر نیز برای حل مشکل استفاده کنید.

۱. قاب محافظ را از گوشی ردمی خود جدا کنید. این اقدام می‌تواند از گرم شدن بیش‌از حد گوشی جلوگیری کند. اگر برچسب یا پوسته‌ای روی قاب پشتی دستگاه خود نصب کرده‌اید نیز بهتر است آن‌ها را بردارید.

۲. همه‌ی برنامه‌های ناخواسته‌ای که درحال‌حاضر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را ببندید.

۳. گوشی را با مراجعه به مسیر Settings > About phone > System Update به‌روز نگه دارید.

بخش به روزرسانی گوشی ردمی

۴. حذف ابزارک‌ها و عدم استفاده از تصاویر زمینه‌ی زنده به افزایش عمر باتری گوشی شما کمک می‌کند.

۵. با مراجعه به مسیر Settings > Advanced Options > Battery > Battery Mode، گوشی خود را روی حالت ذخیره‌ی باتری (Battery Saver) قرار دهید.

۳. رفع مشکل لگ رابط کاربری گوشی‌های ردمی

برخی مشکلات گوشی‌های ردمی و به‌خصوص مدل‌های ارزان‌قیمت این برند با مشکل تأخیر در عملکردهای رابط‌کاربری مواجه می‌شوند. البته راهکارهای زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه مؤثرترین آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

۱. دستگاه خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. البته این‌کار همه‌ی اطلاعات گوشی شما را پاک خواهد کرد و بنابراین قبل از بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه‌ای، از داده‌های مهم خود نسخه‌ی پشتیبانی بگیرید.

۲. برای ذخیره‌سازی فایل‌هایی مثل آهنگ، ویدیو، اسناد PDF و غیره از کارت حافظه‌ی microSD استفاده کنید تا حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری دراختیار برنامه‌ها باشد.

۳. حافظه‌ی موقت (Cache) برنامه‌ها را پاک کنید. علاوه‌براین می‌توانید از ابزارهایی مثل CCleaner برای همه‌ی فایل‌های ناخواسته‌ی برنامه‌های نصب شده روی گوشی خود استفاده کنید.

۴. سرعت انیمیشن‌های رابط‌کاربری را کاهش داده یا آن‌ها را به‌طور کامل غیرفعال کنید. برای انجام این‌کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • سپس در بخش جستجوی بالای صفحه، Build Number را تایپ کنید.
  • اکنون روی اولین نتیجه‌ی پیدا شده ضربه بزنید.
  • صفحه را به‌سمت پایین پیمایش کنید تا شماره‌ی ساخت گوشی را ببینید.
  • هفت‌بار به‌طور پشت‌سر هم روی این گزینه ضربه بزنید تا حالت توسعه‌دهنده (Developer Mode) فعال شود.
  • وارد بخش توسعه‌دهنده شوید و سپس در قسمت Drawing سه گزینه برای سرعت و مقیاس انیمیشن‌های رابط کاربری مشاهده خواهید کرد. این گزینه‌ها به‌طور پیش‌فرض روی 1x تنظیم شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را روی 0.5x یا غیرفعال قرار دهید.

۴. رفع مشکل تخلیه‌ی سریع باتری گوشی ردمی

از آن‌جا که گوشی‌های ردمی قابلیت‌های نرم‌افزاری زیادی دارند و به همین‌دلیل شاید باتری آن‌ها پس‌از چندماه استفاده با سرعت بیشتری تخلیه شود. اگر شما هم با چنین سناریویی مواجه شده‌اید، جای نگرانی نیست زیرا راهکارهای ساده‌ای برای رفع آن وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. گوشی خود را همیشه به‌روز نگه‌دارید. بهترین راهکار برای بررسی اینکه جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل روی دستگاه شما نصب شده است، به مسیر Settings > About phone > System update بروید. آپدیت گوشی همیشه می‌تواند بسیاری از مشکلات آن را رفع کند.

۲. حافظه‌ی موقت دستگاه خود را ازطریق مسیر Settings > Storage > Cached Data پاک کنید. فایل‌های غیرضروری که معمولاً می‌توانند سرعت گوشی شما را کاهش دهند و درصد زیادی از باتری را مصرف کنند در این بخش ذخیره شده‌اند.

پاک کردن حافظه موقت گوشی ردمی

۳. شاید یکی از برنامه‌هایی که اخیراً نصب کرده‌اید باعث بروز مشکل تخلیه‌ی سریع باتری گوشی ردمی شده باشد. می‌توانید برنامه‌هایی که مصرف باتری آن‌ها از حد معمول بیشتر است را در مسیر Settings > Battery > Power > Battery مشاهده کنید.

مصرف باتری روی گوشی ردمی

۴. برنامه‌های بلااستفاده را از روی گوشی خود حذف کنید.

۵. روشنایی خودکار را ازطریق مسیر Settings > Display > Brightness level خاموش کنید.

روشنایی خودکار روی گوشی ردمی

۶. با کاهش زمان قفل شدن خودکار نمایشگر و خاموش شدن آن در مسیر Settings > Lock screen & Password > Sleep عمر باتری را افزایش خواهید داد.

تنظیم مدت خاموش شدن صفحه روی گوشی ردمی

۷. در مسیر Settings > Lock screen & Password، گزینه‌ی Wake lock screen for notifications را غیرفعال کنید.

۸. بلوتوث و سایر گزینه‌های اشتراک‌گذاری موقعیت‌مکانی را از مسیر Settings > About phone > More > Location > Access to my location خاموش کنید.

۵. حذف تبلیغات از گوشی هوشمند ردمی

پیام‌های تبلیغاتی، بنرهای گرافیکی، پاپ‌اپ‌ها و غیره می‌توانند کیفیت تجربه‌ی کاربری را در گوشی‌های ردمی کاهش دهند. این آگهی‌ها اساساً در برنامه‌های از پیش بارگذاری‌شده از جمله مرورگر، موسیقی، پخش‌کننده‌ی ویدیو و غیره نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات آزاردهنده هستند اما می‌توان برای حذف آن‌ها مراحل زیر را انجام داد:

۱. اطمینان حاصل کنید گوشی شما به اینترنت متصل است و از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل استفاده می‌کند.

صفحه تنظیمات تبلیغات ردمی

۲. در مسیر Settings > Additional Settings > Authorization & Revocation، گزینه‌ی MSA را روی Off قرار دهید.

۳. حدود ۳۰ ثانیه صبر کرده و روی Revoke ضربه بزنید.

۴. هربار که می‌خواهید این گزینه را لغو کنید با پیام خطای Couldn’t Revoke Authorization مواجه خواهید شد. این پیام را نادیده بگیرید تا زمانی‌که مجوز آن لغو شود.

۵. اکنون به مسیر Settings > Additional Settings > Privacy > Ad services Personalized ad recommendations مراجعه کرده و این گزینه را روی Off قرار دهید.

پس‌از انجام مراحل فوق، گوشی ردمی شما آگهی‌های کم‌تری نمایش خواهد داد و تجربه‌ی کاربری را بهبود خواهد داد.

به‌نظر می‌رسد مشکلات گوشی‌های ردمی ناشی از نرم‌افزار آن‌ها است. البته بسیاری از این مشکلات در نسخه‌های جدیدتر پوسته‌ی اختصاصی این محصولات رفع شده است.

نتیجه‌گیری

توجه داشته باشید مشکلاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، مواردی هستند که گزارش‌های زیادی درمورد آن‌ها منتشر شده است و بسیاری از افراد چنین مسائلی را تجربه کرده‌اند. گوشی‌های برند ردمی معمولاً با مشخصات و قابلیت‌های چشم‌گیر و قیمت‌های بسیار رقابتی عرضه می‌شوند و به‌همین دلیل طرفداران این برند بسیار زیاد هستند.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین راهکار برای رفع مشکلات گوشی‌های ردمی چیست؟

    در بسیاری از موارد، به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی‌های ردمی می‌تواند اکثر مشکلات آن‌ها را رفع کند. بنابراین توصیه می‌شود درصورت بروز هرگونه مشکل، ابتدا نسبت به آپدیت دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

  • علت خالی شدن سریع باتری گوشی‌های ردمی چیست؟

    در برخی موارد که با مشکل تخلیه‌ی سریع باتری گوشی‌های ردمی مواجه می‌شوید، بهترین راهکار این است تنظیماتی مثل مدت روشن ماندن نمایشگر را تغییر دهید و برنامه‌های اضافه را حذف کنید. پاک کردن حافظه‌ی موقت برنامه‌ها نیز می‌تواند به بهبود عمرباتری دستگاه کمک کند.

منبع:‌ Cashify

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات