سامسونگ اولین ماژول ۵۱۲ گیگابایتی CXL DRAM را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ از اولین ماژول ۵۱۲ گیگابایتی CXL DRAM رونمایی کرد که چهار برابر ظرفیت حافظه نسبت به نسخه قبلی دارد.
تبلیغات

به‌گزارش Sammobile، سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در جهان، از اولین ماژول ۵۱۲ گیگابایتی CXL DRAM برای سرورها رونمایی کرد. CXL مخفف Compute Express Link است و این فناوری جدید DRAM ظرفیت بسیار بالایی را با تأخیر بسیار کم ارائه می‌دهد.

غول فناوری کره جنوبی در ماه مه ۲۰۲۱، به‌عنوان اولین شرکت، نمونه‌ی اولیه ماژول CXL DRAM را معرفی کرد. سامسونگ از آن زمان برای استانداردسازی و بهبود CXL DRAM با شرکت‌های سرور داده و تراشه کار می‌کند. ماژول جدید CXL سامسونگ برپایه‌ی کنترلر CXL ASIC (مدار مجتمع ویژه برنامه) است و نسبت به ماژول CXL نسل قبل، چهار برابر ظرفیت حافظه و یک‌پنجم تأخیر سیستم را ارائه می‌دهد.

برندهایی مانند لنوو و Montage Technology با بخش Samsung Semiconductor برای ادغام ماژول‌های CXL DRAM در سیستم‌های خود کار می‌کنند. CXL ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به سیستم‌های حافظه DDR معمولی ارائه می‌دهد و پیکربندی آن آسان‌تر است. افزون‌براین، عملکرد بهتری را در هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ ارائه می‌دهد.

ماژول جدید CXL سامسونگ اولین موردی است که از جدیدترین رابط PCIe 5.0 پشتیبانی می‌کند که در فرم‌فکتور EDSFF (E3.S) بوده و برای سرورهای ابری و سازمانی نسل بعدی عالی است.

شرکت مذکور اواخر ماه جاری میلادی نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از کیت توسعه حافظه قابل ارتقای منبع باز (SMDK) خود را عرضه خواهد کرد که به توسعه‌دهنده حافظه CXL اجازه می‌دهد به‌صورت یکپارچه در سیستم‌های حافظه غیریکنواخت کار کند. افزون‌براین، تضمین می‌کند که مشتریان مجبور نیستند تنظیمات موجود خود را برای ترکیب ماژول‌های CXL DRAM تغییر دهند.

سامسونگ نمونه‌برداری از ماژول CXL DRAM با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی خود را برای مشتریان و شرکا به‌قصد ارزیابی مشترک در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد تا در سال ۲۰۲۳ برای پلتفرم‌های سرور نسل بعدی آماده شود.

چئولمین پارک، معاون فروش و بازاریابی جهانی بخش حافظه در سامسونگ‌الکترونیکس گفت: «CXL DRAM با پیشرفت قابل ملاحظه‌ی هوش مصنوعی (AI) و خدمات کلان داده، به نقطه عطفی حیاتی برای ساختارهای محاسباتی آینده تبدیل خواهد شد؛ زیرا ما به‌شدت استفاده از آن را در معماری‌های حافظه نسل بعدی از جمله حافظه نرم‌افزاری (SDM) توسعه می‌دهیم. سامسونگ به همکاری در سراسر صنعت برای گسترش و استانداردسازی کردن خدمات حافظه CXL ادامه می‌دهد و در عین حال اکوسیستم خود را تقویت خواهد کرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات