ادعای عجیب اپل: مک بوک ایر M3 بهترین لپ تاپ دنیا برای هوش مصنوعی است

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
پسر سیاه پوست در حال کار با مک بوک ایر M3 مدل ۱۳ اینچ و ۱۵ اینچ
به‌ادعای اپل، مک‌بوک‌ ایر M3 بهترین لپ‌تاپ‌ مصرفی دنیا برای پردازش‌های مربوط به هوش مصنوعی است.
تبلیغات

اپل در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌ خود برای معرفی مک بوک ایر ۱۳ اینچ و مک بوک ایر ۱۵ اینچ با تراشه‌ی M3، ادعایی جسورانه مطرح کرده و آن‌ها را بهترین لپ‌تاپ‌های مصرفی جهان برای هوش مصنوعی دانسته است.

در بخشی از بیانیه‌ آمده است: «به‌لطف اپل سیلیکون هر مک پلتفرمی عالی برای هوش مصنوعی است. تراشه‌ی M3 شامل موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای سریع‌تر و کارآمدتر به‌همراه شتاب‌دهنده‌هایی در واحد CPU و GPU برای تقویت یادگیری ماشین روی دستگاه است... با اکوسیستم گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها که ویژگی‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند، کاربران می‌توانند هر نوع کاری از بررسی تکالیف خود با کمک هوش مصنوعی در Goodnotes 6 گرفته تا بهبود خودکار عکس‌ها در Pixelmator Pro و حذف نویز پس‌زمینه از یک ویدئو با استفاده از CapCut را انجام دهند.»

مک‌بوک ایر M3 می‌تواند مدل‌های بهینه‌سازی‌شده‌ی هوش مصنوعی، شامل مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) را برای تولید تصویر به صورت محلی با عملکردی مناسب اجرا کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، پیش‌تر به برنامه‌های شرکتش برای هوش مصنوعی اشاره کرده است. در جریان جلسه‌ی هیئت‌مدیره‌ی اپل در ماه گذشته، کوک گفت که اپل سال ۲۰۲۴ فصل تازه‌ای را در حوزه‌ی هوش مصنوعی آغاز خواهد کرد. انتظار می‌رود بخشی از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی اپل را در iOS 18 ببینیم.

پیش‌فروش مک‌بوک‌های جدید هم‌اکنون امکان‌پذیر است. قیمت لپ تاپ اپل مدل مک‌بوک ایر ۱۳ اینچ M3 از ۱٬۰۹۹ دلار شروع می‌شود و قیمت لپ تاپ مک بوک ایر ۱۵ اینچ M3 در کانفیگ پایه ۱٬۲۹۹ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات