تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی نگران تأثیر مک بوک ایر M2 روی فروش محصولاتشان هستند

چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
منابعی ناشناس می‌گویند تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی نگران عرضه‌ی مک بوک ایر M2 هستند، چون مک بوک جدید اپل ممکن است روی فروش محصولات آن‌ها اثر منفی زیادی بگذارد.
تبلیغات

براساس آنچه مک‌رومرز به‌نقل از دیجی‌تایمز می‌نویسد، عرضه‌ی قریب‌الوقوع مک بوک ایر ۲۰۲۲ مجهز به پردازنده‌ی M2 باعث نگرانی شماری از تولیدکنندگان لپ‌ تاپ های ویندوزی شده است. این شرکت‌ها نگران‌اند که عرضه‌ی مک بوک ایر جدید تأثیر منفی روی فروش لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی اینتل بگذارد.

دیجی‌تایمز در گزارش خود می‌نویسد یک شرکت تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ‌های ویندوزی مجهز به پردازنده‌ای اینتل گفته با قیمت بین ۱٬۰۰۰ تا ۱٬۵۰۰ دلار، «مک بوک ایر اپل سایر نوت‌بوک‌های رده‌بالا را به حاشیه می‌راند.»

کارشناسان دیجی‌تایمز می‌گویند اپل با به‌روزرسانی پردازنده‌ی مک بوک ایر به M2، ارتقای وب‌کم و طراحی ظاهری جدید کاری کرده افزایش قیمت این لپ تاپ برای مصرف‌کنندگان قابل‌پذیرش باشد. تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی همچنین نگران آثار تورم و وضعیت نابسامان اقتصادی روی فروش محصولاتشان هستند.

قیمت مک بوک ایر M2 اپل در ایالات متحده از ۱٬۱۹۹ دلار شروع می‌شود و آن‌طور که شرکت کوپرتینویی می‌گوید واحد CPU و GPU در سیستم-روی-چیپ M2 به‌ترتیب ۱۸ درصد و ۳۵ درصد قوی‌تر از نسل قبل شده‌اند. اپل می‌گوید نسل جدید مک بوک ایر در ماه جاری میلادی عرضه می‌شود.

اپل در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که قصد دارد در بازه‌ی زمانی دو ساله، استفاده از پردازنده‌های اینتل در کامپیوترهای سری مک را متوقف کند و سراغ پردازنده‌ی اختصاصی برپایه‌ی معماری آرم برود. اپل در پردازنده‌های سری M قدرت بالایی را با مصرف انرژی پایین ارائه می‌دهد و توانسته با چند مدل از این پردازنده‌ها توجه کاربران زیادی را به سمت مک های جدید جلب کند.

مهاجرت مک به پردازنده‌ی اپل سیلیکون تقریباً تکمیل شده و درحال‌حاضر صرفاً کانفیگ رده‌بالای مک مینی و کیس مک پرو با پردازنده‌ی اینتل به فروش می‌رسند. انتظار می‌رود هر دو این کامپیوترها تا پیش از پایان سال جاری میلادی به پردازنده‌ی اپل سیلیکون مجهز شوند تا اپل برای همیشه با تراشه‌های اینتل خداحافظی کند.

اپل سیلیکون توانسته آثار محسوسی روی فروش کامپیوترهای سری مک بگذارد. در سال ۲۰۲۰ بنچمارک‌ها نشان دادند که مک بوک ایر ۹۹۹ دلاری M1 اپل می‌تواند قوی‌تر از مک بوک پرو ۱۶ اینچ ۲٬۹۹۹ دلاری مجهز به پردازنده‌ی اینتل ظاهر شود. به‌طور مشابه، پردازنده‌ی M2 اپل سریع‌تر از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Intel Xeon W در کانفیگ پایه‌ی مک پرو است (کامپیوتری که با قیمت پایه‌ی ۵٫۹۹۹ دلار عرضه می‌شود).

اینتل سال گذشته‌ی میلادی پویش تبلیغاتی جدیدی را به راه انداخت تا از مزایای کامپیوترهای ویندوزی نسبت‌ به مک‌های اپل بگوید. این شرکت در تبلیغات خود از بازیگر ویدیوهای تبلیغاتی قدیمی و معروف I'm a Mac نیز استفاده کرد. پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، می‌گوید شرکت تحت مدیریتش سخت تلاش می‌کند تا تراشه‌هایی بهتر از اپل بسازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات