گلکسی بوک اس سامسونگ با پردازنده جدید اینتل عرضه می‌شود

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی بوک اس سامسونگ که قرار بود با پردازنده‌ی اسنپدراگون کوالکام به بازار عرضه شود، با پردازنده‌ی اینتل در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
تبلیغات

اواسط مردادماه لپ‌تاپ سامسونگ گلکسی بوک اس، با عمر باتری ۲۳ ساعته معرفی شد. کره‌ای‌ها در رویداد رونمایی اعلام کردند که لپ‌تاپ ۱۳ اینچی گلکسی بوک اس (Galaxy Book S) با پردازنده‌ی اسنپدراگون 8cx، طول عمر باتری ۲۳ ساعته، با قابلیت اتصال به شبکه‌ی LTE، با بهره‌مندی از ظرفیت حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی و حداکثر یک ترابایت قابل ارتقاء و با وزنی تنها برابر با ۰/۹۶ کیلوگرم (۲ پوند) به بازار عرضه می‌شود. 

ابتدا قرار بود لپ‌تاپ جدید کره‌ای‌ها، ماه سپتامبر (‌اوایل مهرماه) دردسترس کاربران قرار گیرد. اما بعدا اعلام شد که گلکسی بوک اس ماه نوامبر ( اوایل آذرماه) عرضه خواهد شد و تنها لپ‌تاپ جدید با پردازنده‌ی ARM، لپ‌تاپ سرفیس پرو ایکس خواهد بود و خبر دیگری در مورد گلکسی بوک اس مطرح نشد. 

Galaxy Book S / گلکسی بوک اس

براساس آخرین اخبار منتشرشده از سوی DrWindows، سامسونگ نسبت به لپ‌تاپ جدید خود نسبتا محتاطانه عمل می‌کند. وقتی این سؤال از کره‌ای‌ها پرسیده شد که چه زمان دستگاه جدید خود را به بازار عرضه می‌کنند، آن‌ها تنها به ذکر مطلب ذیل اکتفا کردند و توضیح بیشتری ندادند: 

متأسفانه، تنها اطلاعاتی که می‌توانیم در مورد گلکسی بوک اس در اختیار کاربران قرار دهیم آن است که لپ‌تاپ جدید طی ماه‌های آینده در ۱۳ بازار ازجمله کره جنوبی، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، برزیل، انگلستان، سوئد، ایتالیا، آلمان، فرانسه، دانمارک، فنلاند و نروژ عرضه می‌شود. امیدوار هستیم که در آینده‌ی نزدیک بتوانیم گلکسی بوک اس را در بازار کشورهای بیشتری در دسترس کاربران قرار دهیم.

باتوجه به اینکه در حال حاضر نیز عرضه‌ی دستگاه دو ماه به تعویق افتاده است، استفاده از لفظ «ماه‌های آینده» این معنی را می‌رساند که اوایل سال ۲۰۲۰ باید منتظر باشیم تا لپ‌تاپ جدید در دسترس کاربران قرار گیرد. این درحالی است که انتظار می‌رود نسخه‌ی دیگری از گلکسی بوک اس با پردازنده‌ی هیبریدی Lakefield  به بازار عرضه شود. اینتل در مورد این موضوع اعلام کرد: 

سامسونگ در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۹ (‌۷ آبان‌ماه) در سن‌خوزه کالیفرنیا گلکسی بوک آیون (Galaxy Book Ion) را مبتنی بر پردازنده‌های نسل دهم اینتل معرفی کرد. کره‌ای‌ها دستگاه جدید خود را با همکاری اینتل و به‌عنوان بخشی از نوآوری‌های New Mobile Computing معرفی کردند. لپ‌تاپ جدید از طراحی باریک و وزن بسیار سبکی بهره می‌برد و یکی از نخستین دستگاه‌های کره‌ای‌ها است که با مشخصات جدیدی باتوجه به برنامه‌ی نوآوری اینتل و با کد نام پروژه آتنا (Project Athena) معرفی شدند.

باتوجه به آنچه گفته شد و براساس گزارش منتشرشده از سوی DrWindows، احتمالا نباید منتظر لپ‌تاپ مبتنی بر پردازنده‌ی ARM باشیم. همین وضعیت برای لنوو Yoga C630 با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ اتفاق افتاد. عرضه‌ی دستگاه آنقدر به تعویق افتاد تا با پردازنده‌ی C640 اینتل به بازار عرضه شد. احتمالا همین وضعیت برای لپ‌تاپ گلکسی بوک اس نیز رخ خواهد داد و عرضه‌ی لپ‌تاپ به زمان عرضه‌ی پردازنده‌ی اینتل ارتباط مستقیمی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات