ریزر از مدل به روز شده‌ی لپ تاپ بلید پرو با قیمتی کم تر رونمایی کرد

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ریزر نسخه‌ی بازنگری شده‌ی لپ‌تاپ بلید پرو را با قیمتی ارزان‌تر نسبت به مدل اصلی این محصول، معرفی کرد.
تبلیغات

شرکت ریزر امروز در نمایشگاه ایفا 2017 از نسخه‌ی جدید لپ‌تاپ بلید پرو (Blade Pro) خود رونمایی کرد. مدل بازنگری شده‌ی بلید پرو نسبت به مدل قبلی این دستگاه بسیار ارزان‌تر است؛ اما در عین حال از نظر مشخصات فنی و قدرت سخت‌افزاری به مدل اصلی این لپ‌تاپ بسیار شبیه است. بلید پرو جدید فقط ۲۲۹۹ دلار قیمت دارد و این در حالی است که ریزر مدل قبلی این محصول را با قیمت ۴۰۰۰ دلار به فروش می‌رساند. در اینجا کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغی بسیار کم‌تر، لپ‌تاپی در حد همان مدل ۴۰۰۰ دلاری را در اختیار داشته باشند.

در حقیقت تفاوت اصلی بین مدل اولیه‌ی بلید پرو و مدل جدیدی این لپ‌تاپ، نمایشگر است. در مدل جدید به‌جای استفاده از پنل 4K، کمپانی ریزر تصمیم گرفته تا از یک پنل فول اچ‌دی استفاده کند. این نمایشگر ۱۷.۳ اینچی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و به همین جهت می‌توان تجربه‌ی گیمینگ بسیار روان و با کیفیتی را از آن انتظار داشت. اگر جزء آن دسته از گیمرها نباشید که به ریزترین جزئیات و تک تک اجزای بازی‌ها - که در پنل‌های 4K ارائه می‌شود - اهمیت می‌دهند، مسلما نمایشگری با کیفیت فول‌ اچ‌دی می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. نسخه‌ی جدید لپ‌تاپ بلید پرو افزون بر نمایشگر ارزان‌تر، به پردازنده‌ی گرافیکی نسبتا ضعیف‌تری مجهز شده است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که مدل قبلی این لپ‌تاپ از کارت گرافیک قدرتمند جی‌تی‌ایکس ۱۰۸۰ بهره می‌برد و حالا در مدل جدید و ارزان‌قیمت‌تر این دستگاه یک کارت گرافیک جی‌تی‌ایکس ۱۰۶۰ تعبیه شده است.

نکته‌ی جالب اینکه شرکت ریزر پردازنده‌ی مدل جدید لپ‌تاپ بلید پرو خود را ارتقا نداده و شما با خرید این محصول همچنان از تراشه‌ی قدیمی نسل هفتم Core i7 اینتل بهره خواهید برد. شایان ذکر است که این پردازنده از نوع چهار هسته‌ای است. لپ‌تاپ جدید ریزر بلید پرو به طور پیش‌فرض به ۱۶ گیگابایت رم مجهز شده ولی شما می‌توانید در صورت تمایل ۱۶ گیگابایت دیگر به رم این محصول اضافه کرده و این یعنی مجموعا رم بلید پرو تا ۳۲ گیگابایت قابل ارتقا است. این محصول همچنین به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی PCIe SSD و یک هارد دیسک معمولی ۲ ترابایتی مجهز شده است. اگر این میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی برای شما کافی نیست، می‌توانید اس‌اس‌دی و هارد دیسک این محصول را به ترتیب تا ۲ ترابایت و ۴ ترابایت ارتقا دهید.

برای خرید نسخه‌ی جدید لپ‌تاپ ریزر بلید پرو می‌توانید به وب‌سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات