بررسی ایسر ConceptD 7 Ezel Pro [با بررسی ویدئویی]

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 23 دقیقه
امروز قصد داریم یکی از گران‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران را در زومیت بررسی کنیم؛ لپ‌تاپ فوق حرفه‌ای ایسر ConceptD 7 Ezel Pro که توسط برندهایی مثل ادوبی، اتودسک، آلتیر و انسیس تأیید شده است.
تبلیغات

اگر فکر می‌کنید لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی یا مک‌بوک‌های ۵۰-۶۰ میلیون تومانی گران‌قیمت هستند، اجازه دهید که شما را با لپ‌تاپ ConceptD 7 Ezel Pro ایسر آشنا کنیم؛ لپ‌تاپی کاملاً حرفه‌ای با قیمت حدود ۹۰ میلیون تومان که برای بازار محدودی عرضه شده است؛ هم محدود از نظر تعداد کسانی که توان خرید آن را دارند و هم محدود از نظر تعداد کسانی که به چنین دستگاهی نیاز دارند!

مقاله‌ی پیش‌رو در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ با افزوده‌شدن بررسی ویدئویی لپ‌تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro به‌روز شد.

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه ماهیت ConceptD 7 Ezel Pro را توضیح دهیم، باید بگوییم که ترکیبی از یک تبلت مخصوص طراحی سینتیک و یک لپ‌تاپ مهندسی قدرتمند با دقیق‌ترین نمایشگر ممکن است که می‌تواند به دستگاهی رؤیایی برای طراحان حرفه‌ای تبدیل شود. به‌علاوه، شرکت‌های مطرح صنعت طراحی مثل ادوبی، اتودسک، آلتیر و انسیس هم، ایسر ConceptD 7 Ezel Pro را به‌عنوان انتخابی مناسب برای طراحان و تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا تأیید کرده‌اند.

لوگوی ConceptD روی لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

ایسر ConceptD 7 Ezel Pro امکانات خیلی خاصی دارد که آن را از لپ‌تاپ‌های مرسوم بازار جدا می‌کند؛ از سخت‌افزار قدرتمند با کارت گرافیک Quadro گرفته تا قلم مخصوص طراحی. با وجود تمام این‌ها، بارزترین و خاص‌ترین بخش لپ‌تاپ حرفه‌ای ایسر، نمایشگر آن است که دو لولا دارد و می‌تواند نمایشگر را روی کیبورد بخواباند تا بتوانید از دستگاه به‌عنوان تبلتی غول‌پیکر استفاده کنید.

اگر یک لپ‌تاپ گیمینگ ایسر را با سرفیس پرو مخلوط کنید و البته قیمتشان را هم جمع ببندید، Ezel Pro به وجود می‌آید

ایسر ConceptD 7 Ezel Pro در مدل‌های مختلفی در بازار عرضه شده است. تمام مدل‌ها از پردازنده‌های Core i7 نسل دهم یا Xeon اینتل استفاده می‌کنند و تفاوت اصلی‌شان به مدل کارت گرافیک برمی‌گردد. برخی از مدل‌های ارزان‌تر از کارت‌های گرافیک RTX 2060 و RTX 2070 استفاده می‌کنند؛ ولی مدل‌های گران‌تر از کارت‌های گرافیک RTX 2080 و حتی سری Quadro RTX استفاده می‌کنند.

مدلی که برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته بود، یکی از گران‌ترین مدل‌های لپ‌تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro محسوب می‌شود که از پردازنده‌ی نسل دهم Core i7-10875H و کارت گرافیک Quadro RTX 3000 قدرت می‌گیرد؛ کارت گرافیکی توانمندی که البته برای گیمرها طراحی نشده و مختص محاسبات گرافیکی مثل CAD و CGI است. با زومیت در بررسی ایسر ConceptD 7 Ezel Pro همراه شوید.

شما می‌توانید برای خرید لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro به فروشگاه اینترنتی اداک مراجعه کنید.

بررسی ویدئویی ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

طراحی ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

اگر هیچ دیدی از ایسر ConceptD 7 Ezel Pro نداشته باشید، در اولین نگاه تصور می‌کنید که با یک لپ‌تاپ معمولی با طراحی ضخیم و سنگین مواجه هستید؛ البته در مورد قسمت دوم چندان اشتباه فکر نکرده‌اید؛ چراکه این لپ‌تاپ ۲٫۵ کیلوگرم وزن و نزدیک به ۲۶ میلی‌متر ضخامت دارد و جزو لپ‌تاپ‌های DTR یا Desktop Replacement محسوب می‌شود. لپ‌تاپ‌های DTR، همان‌طور که نامشان نشان می‌دهد، آن‌هایی هستند که با هدف جایگزینی کامپیوترهای رومیزی ساخته شده‌اند و خیلی نباید روی جابجایی‌شان حساب کنید. اگر هم فکر می‌کنید که می‌توانید Ezel Pro را در کوله‌پشتی‌تان قرار دهید و هر روز با خود به سر کار یا دانشگاه بیاورید، باید به فکر راه‌های درمان کمردرد هم باشید.

کار با قلم لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

لولای دوم، امکان قرارگیری نمایشگر را در حالت‌های کاربردی و متنوعی فراهم می‌کند؛ ولی زیاد روی استحکام این لولا حساب نکنید!

لپ‌تاپ فوق حرفه‌ای ایسر دو لولا دارد؛ اولی مثل همه‌ی لپ‌تاپ‌ها، جایی قرار دارد که نمایشگر به بدنه متصل می‌شود و دومی پشت نمایشگر است. لولای دوم کمک می‌کند تا بتوانید نمایشگر را بچرخانید. به کمک دو لولا می‌توانید در حالت‌های مختلفی از دستگاه استفاده کنید. به‌جز حالت استاندارد همیشگی لپ‌تاپ‌ها، می‌توانید نمایشگر را جلوتر بیاورید تا به‌صورت معلق در هوا به شما نزدیک‌تر باشد یا لبه‌ی پایین نمایشگر را روی استراحتگاه دست قرار دهید تا بتوانید به کمک قلم دستگاه روی نمایشگر بنویسید. می‌توانید نمایشگر را به‌صورت افقی رو به بالا نگه دارید یا روی قاب پشتی برگردانید تا محتوای نمایشگر را با اطرافیانتان به اشتراک بگذارید. درنهایت هم می‌توانید نمایشگر را کاملاً روی کیبورد بخوابانید تا دستگاه تبدیل به یک تبلت غول‌پیکر شود؛ بنابراین ConceptD 7 Ezel Pro شرایط منعطفی را برای کار کردن فراهم می‌کند که به‌خصوص برای طراحان و تولیدکنندگان محتوا، مزیت بزرگی به‌حساب می‌آید.

پخش فیلم روی لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

اگر با لپ‌تاپ‌های برند وایو آشنا باشید، قطعاً به یاد دارید زمانی که برند وایو تحت اختیار شرکت سونی بود، لپ‌تاپ‌هایی را با نام «وایو Z فلیپ» عرضه کرد که قاب پشت نمایشگر از وسط خم می‌شد و نمایشگر می‌توانست روی کیبورد بنشیند تا دستگاه نقش یک تبلت را هم بازی کند. حالا طراحی ایسر ConceptD 7 Ezel Pro هم کم‌وبیش به همین شکل است؛ البته چند سال پیش هم، ایسر لپ‌تاپ دیگری را با طراحی مشابه به اسم Triton 900 معرفی کرده بود.

وقتی نمایشگر را باز می‌کنید، لولای نمایشگر کمی بدنه را بلند می‌کند تا به گردش هوا در سیستم خنک‌کننده دستگاه کمک کند؛ البته فقط در شرایطی این اتفاق می‌افتد که لپ‌تاپ را ۱۸۰ درجه باز کنید و در حالت استاندارد که لپ‌تاپ حدود ۹۰ درجه باز می‌شود، بدنه از سطح میز بلند نمی‌شود. به نظر می‌رسد که مکانیزم بلندشدن بدنه در مدل‌های آینده باید اصلاح شود.

لولای ثانویه لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro
لولای اصلی لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

ایسر ادعا کرده که بدنه‌ی ConceptD 7 Ezel Pro به‌طور کامل از فلز ساخته شده؛ مشخص نیست که چه نوع فلزی در ساخت بدنه این لپ‌تاپ به کار رفته است؛ اما در مدت‌زمانی که میزبان لپ‌تاپ بودیم، کاملاً حس کار با یک بدنه‌ای پلاستیکی را داشتیم. شاید هم دلیل چنین حسی، روکش بدنه باشد؛ مهندسان ایسر در ساخت بدنه دستگاه از فرایند اکسیداسیون میکرو آرک استفاده کرده‌اند که جنس روکش را شبیه به سرامیک می‌کند.

در تئوری، فرایند اکسیداسیون میکرو آرک باید استحکام بدنه را به طرز چشمگیری افزایش دهد و همچنین بدنه را دربرابر رنگ‌پریدگی، لکه، چربی و اثرانگشت مقاوم کند. حتی ایسر ادعا کرده که روکش سفید ConceptD 7 Ezel Pro دربرابر لکه‌های ایجاد شده از قهوه هم مقاوم است و به‌مرور زمان، رنگ دستگاه سفید دستگاه، تیره نمی‌شود؛ هرچند ما آن‌قدری پول‌دار نیستیم که ضدقهوه بودن لپ‌تاپ ۱۰۰ میلیون تومانی ایسر را تست کنیم!

با اینکه استحکام بدنه‌ی ConceptD 7 Ezel Pro به خوبی لپ‌تاپ‌هایی مثل مک‌بوک‌های اپل نیست، ولی رضایت‌بخش است؛ برای نمونه، اعمال فشار به قسمت‌های مختلف بدنه مثل فضای اطراف کیبورد، باعث فرورفتگی جزئی می‌شود. این موضوع به‌خصوص در مورد لولای دوم نمایشگر بیشتر به چشم می‌آید و باید موقع چرخاندن نمایشگر، احتیاط کنید. به نظر می‌رسد که در مدل‌های بعدی، ایسر باید تمرکز بیشتری روی کیفیت ساخت کند.

درگاه‌ها و قلم ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

یکی از بهترین بخش‌های ایسر ConceptD 7 Ezel Pro، اتصالات آن است. طراحان حرفه‌ای و تولیدکنندگان محتوا، به درگاه‌های متنوع و به‌روزی نیاز دارند و تایوانی‌ها این موضوع را به خوبی روی لپ‌تاپ گران‌قیمتش پیاده کرده‌اند.

دو درگاه تاندربولت 3، دو درگاه USB نوع A نسخه ۳٫۲، یک درگاه DisplayPort که در کمتر لپ‌تاپی پیدا می‌شود، یک درگاه شبکه RJ45، یک درگاه HDMI و یک شکاف مخصوص کارت‌خوان SD، درگاه‌های ایسر ConceptD 7 Ezel Pro را تشکیل می‌دهند.

پورت های راست لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro
پورت های راست لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

ای‌کاش ایسر به چیدمان درگاه‌ها به اندازه‌ی تنوعشان اهمیت می‌داد. برای نمونه، روی لبه‌ی سمت راست، درگاه‌های DisplayPort و HDMI جلوتر از درگاه USB قرار دارند؛ بنابراین اگر بخواهید از یک ماوس باسیم استفاده کنید، کابل HDMI یا کابل DisplayPort دردسرساز خواهد شد. حتی کابل شارژ دستگاه هم بهتر بود که به عقب لبه‌ی کناری منتقل می‌شد و این‌قدر به درگاه‌های دیگر نزدیک نبود. شرایط مشابهی در مورد لبه‌ی چپ هم صادق است.

قلم Ezel Pro، تجربه لذت‌بخش کار با قلم گلکسی نوت سامسونگ را روی نمایشگری ۱۵ اینچی فراهم می‌کند

روی لبه‌ی سمت راست نمایشگر، محفظه‌ای برای نگه‌داری قلم دستگاه وجود دارد؛ چیزی مشابه گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ. ایسر برای لپ‌تاپ فوق حرفه‌ای خود با همکاری برند وکام، قلم EMR یا Electro-magnetic Resonance این شرکت را انتخاب کرده است. پشت شیشه و لایه‌ی کریستال مایع نمایشگر، لایه دیگری وجود دارد که یک سری سنسور به‌صورت مشبک روی آن تبیه شده‌اند. هرکدام از سنسورها، امواج الکترومغناطیس ضعیفی را از خود ساطع می‌کنند که روی هم، سطحی الکترومغناطیسی با برد ۵ میلی‌متر را ایجاد می‌کنند؛ بنابراین قلم می‌تواند بدون نیاز به هیچ منبع انرژی خارجی مثل باتری، با حسگرهای پشت شیشه نمایشگر ارتباط برقرار کند. به‌علاوه شبکه‌ی سنسورها می‌تواند با دقت زیادی، فشار قلم را شناسایی کند.

قلم لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

خود قلم بی‌نهایت سبک است و وقتی آن را در دستتان می‌گیرد، وزن آن را به‌سختی احساس می‌کنید؛ بنابراین در طراحی‌های طولانی‌مدت، دستتان را خسته نخواهد کرد. نمایشگر دستگاه هم به لطف فناوری Palm Rejection، می‌تواند لمس کف دستتان را تشخیص داده و آن را حذف کند؛ البته در تست‌هایی که انجام دادیم، چند باری کف دست به‌خوبی شناسایی نشد.

ایسر روکشی خاص روی نمایشگر قرار داده است که هم نمایشگر را مات می‌کند و هم تا حدودی حس کار کردن روی کاغذ را تداعی می‌کند؛ یعنی قلم به‌راحتی روی نمایشگر لیز نمی‌خورد؛ موردی که در شیشه‌های براق وجود دارد. حتی اگر خیلی دقت کنید، از اصطکاک نوک قلم با روکش نمایشگر، صدای خیلی کمی مشابه صدای کشیدن قلم روی کاغذ ایجاد می‌شود. این جزئیات ریز نشان می‌دهد که ایسر توجه زیادی به بازه هدفش یعنی طراحان و تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا دارد.

جایگاه قلم لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

روی قلم دو دکمه وجود دارد که بسته به نرم‌افزاری که اجرا می‌کنید، کاربردهای متفاوتی دارد. در برخی از نرم‌افزارها گزینه‌ی «پاک‌کن» را فعال می‌کند، در برخی دیگر ابزار برش و گاهی هم عملکرد Ctrl+Z دارد؛ البته تجربه‌ی کاربری این دو دکمه چندان لذت‌بخش نیست؛ چراکه فضای خیلی کمی برای فشردن دارند و روی قلم هم به‌راحتی پیدا نمی‌شوند.

همان‌طور که در بررسی سرفیس پرو هم گفتیم، مشکل اصلی لپ‌تاپ‌های لمسی آن است که سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برای استفاده لمسی طراحی نشده و حتی با وجود قلمی کارآمد، فقط موقع طراحی می‌توانید از آن لذت ببرید. این قلم با وجود نوک نازکی که دارد، گزینه‌ی خوبی برای کنترل محیط ویندوز محسوب نمی‌شود؛ به‌خصوص که قلم نمی‌تواند به خوبی فرق بین «کلیک» و «اکشن» یا به‌عبارت بهتر، کلیک و دابل کلیک را تشخیص دهد.

اشتراک گذاری با قلم لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

خارج از عملکرد قلم، مکانیزم شکاف آن کمی ناخوشایند است. برخلاف قلم گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ که از مکانیزم فنری استفاده می‌کنند و قلم با کمی اعمال فشار به بیرون پرتاب می‌شوند، برای بیرون آوردن قلم ConceptD 7 Ezel Pro باید حتماً از انگشت شستتان کمک بگیرید و نیروی نسبتاً زیادی هم وارد کنید تا قلم از شکافش خارج شود. به‌علاوه، زمانی که دستگاه در حالت «تبلت» باشد، نمی‌توانید قلم را از شکافش بیرون بیاورید و حتماً باید لپ‌تاپ را باز کنید؛ حتی زمانی که می‌خواهید قلم را سر جایش قرار دهید، باید در نظر داشته باشید که قلم فقط از یک طرف در شکافش جای می‌گیرد و باید آن را بچرخانید تا به زاویه‌ی مشخص برسد.

کیبورد و تاچ پد ConceptD 7 Ezel Pro

ایسر ConceptD 7 Ezel Pro از کیبورد استاندارد و جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و جدا از هم استفاده می‌کند. متأسفانه با اینکه لپ‌تاپ جثه‌ی بزرگی دارد، ولی خبری از بخش عددی جداگانه یا همان Numpad نیست. همه‌ی کلیدها ابعاد استانداری دارند؛ البته مثل اکثر لپ‌تاپ‌های امروزی، دو کلید بالا و پایین کوچک‌تر از حد استاندارد طراحی شده‌اند. به لطف ضخامت زیاد دستگاه، کلیدها فضای زیادی برای حرکت دارند و با صدای کلیک رضایت‌بخشی عمل می‌کنند.

کیبورد ایسر ایزل پرو، نور پس‌زمینه‌ی نارنجی‌رنگی هم دارد که می‌توانید آن را در دو مرحله و به کمک کلید Fn فعال کنید. ترکیب نور نارنجی روی بدنه سفید شاید برای همه جذاب نباشد، ولی به‌هرحال، بودن نور پس‌زمینه بهتر از نبودن آن است. متأسفانه امکان تغییر رنگ نور پس‌زمینه کیبورد وجود ندارد.

کار با ترک پد لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

کیبورد Ezel Pro هیچ ایرادی ندارد؛ ولی تاچ‌پد بیش از حد کوچک است و حسگر اثر انگشت هم در بدترین جای ممکن قرار دارد!

روی لبه‌ی سمت چپ، کلید پاور مستطیلی شکلی قرار دارد که نقش حسگر تشخیص اثرانگشت را هم ایفا می‌کند؛ از بخش تنظیمات ویندوز و به کمک قابلیت Windows Hello می‌توانید حسگر اثرانگشت را فعال کنید؛ البته پیش از آن باید برای ورود به ویندوز، هم پسورد تعیین کنید هم پین کد! فرایند تعریف اثرانگشت در ویندوز ساده است و فقط چند ثانیه طول می‌کشد. بعد از آن می‌توانید برای ورود به ویندوز از این حسگر استفاده کنید.

حسگر اثرانگشت ConceptD 7 Ezel Pro سریع و دقیق عمل می‌کند و در کسری از ثانیه اثرانگشت دستتان را شناسایی می‌کند. تنها مشکل این است که خود حسگر روی لبه‌ی سمت چپ دستگاه و در کنار درگاه‌ها قرار دارد و ترجیح می‌دادیم که در مکان ارگونومیک‌تری مثل کنار کیبورد قرار داشت. قطعاً مدتی طول خواهد کشید تا به مکان حسگر اثرانگشت روی لبه سمت چپی عادت کنید.

پایین کیبورد، تاچ‌پد نسبتاً کوچکی به‌چشم می‌خورد که روکشی شیشه‌ای دارد. طبیعتا برای کسی که به‌صورت حرفه‌ای کار طراحی یا تولید محتوا می‌کند، تاچ‌پد اهمیت زیادی ندارد؛ چراکه این دسته افراد از ماوس‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند. با وجود این، عملکرد تاچ‌پد را خوب ارزیابی می‌کنیم؛ تمام فرمان‌ها با دقت زیادی شناسایی می‌شوند و فرمان‌های چندلمسی هم به خوبی پشتیبانی می‌شود. دو کلید چپ و راست تاچ‌پد هم به‌صورتی یکپارچه در بدنه دستگاه نهفته شده‌اند که عملکرد روان و بدون مشکلی دارند. با همه این خوبی‌ها، حتی اگر بخواهید از تاچ‌پد استفاده کنید، سایز کوچک آن شما را مجاب می‌کند که یک ماوس خوب تهیه کنید.

نمایشگر و بلندگوهای ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

یکی از عوامل اصلی قیمت خیلی زیاد ایسر ConceptD 7 Ezel Pro، نمایشگر آن است. نمایشگری با رزولوشن 4K و فناوری IPS که مهر تأیید شرکت پانتون را یدک می‌کشد و طبق ادعای ایسر، طیف رنگ AdobeRGB را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. قطعاً اگر بخواهید چنین مشخصاتی را در یک مانیتور پیدا کنید، باید چند ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید.

بازی با لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

قبل از اینکه به نتایج بررسی‌های زومیت بپردازیم، باید بگوییم که در همان نگاه اول هم، شیفته‌ی کیفیت تصویر ایسر ConceptD 7 Ezel Pro شدیم. حتی با وجود اینکه روکشی مات روی نمایشگر قرار دارد، بازهم رنگ‌های نمایشگر فوق‌العاده به نظر می‌رسد. زوایای دید هم به لطف فناوری IPS عالی هستند و اگر از زوایای مختلف به نمایشگر نگاه کنید، تغییر خاصی در کیفیت تصویر مشاهده نمی‌کنید.

بعید است بتوانید نمایشگری به دقیقی نمایشگر Ezel Pro پیدا کنید؛ ولی ایسر باید فکری به حال حداقل روشنایی آن بکند

برای بررسی دقت رنگ‌ها طبق معمول از نرم‌افزار CalMAN استفاده کردیم. برای تست دقت رنگ‌ها، نمایشگر ConceptD 7 Ezel Pro را در سه پروفایل sRGB ،DCI-P3 و AdobeRGB بررسی کردیم. نمایشگر این لپ‌تاپ در هر دو حالت AdobeRGB و DCI-P3، پوشش کامل و نزدیک به ۱۰۰ درصد را ارائه داد و در طیف رنگ sRGB، پوشش ۱۴۰ درصدی را نشان داد! دمای رنگ‌ها در هر سه حالت عالی و روی عدد ایده‌آل ۶۵۰۰ بود؛ یعنی نه سرد و نه گرم. به جرات می‌توانیم بگوییم که نمایشگر Ezel Pro دقیق‌ترین نمایشگری است که تا به امروز بررسی کرده‌ایم.

ایسر ادعا کرده بود که روشنایی نمایشگر ConceptD 7 Ezel Pro بیش از ۴۰۰ نیت است، ولی بررسی ما نشان داد که حداکثر روشنایی نمایشگر این لپ‌تاپ از ۳۰۵ نیت بیشتر نمی‌شود. به‌علاوه، روشنایی در قسمت‌های مختلف نمایشگر همگن نیست و هرچقدر به سمت بالا و چپ نمایشگر بروید، روشنایی بیشتر می‌شود؛ به‌طوری‌که میانگین روشنایی در یک‌چهارم بالا-چپ نمایشگر، ۳۰۵ نیت و در یک‌چهارم پایین-راست نمایشگر، ۲۸۴ نیت است. بنابراین از نظر حداکثر روشنایی نمایشگر، ConceptD 7 Ezel Pro نمی‌تواند هیچ جایزه‌ای دریافت کند و مدل‌هایی مثل مک‌بوک پرو M1، شرایط خیلی بهتری دارند.

عملکرد نمایشگر ایسر ConceptD 7 Ezel Pro دربرابر لپ‌تاپ‌های دیگر

لپ‌تاپ / آزمایش

تصویر سفید

تصویر مشکی

نسبت کنتراست

AdobeRGB

sRGB

DCI-P3

حداکثر روشنایی

حداقل روشنایی

میانگین روشنایی

Native

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین

خطا

ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

۲۹۴٫۶ نیت

۱۵٫۷ نیت

۲٫۴۲ نیت

۱۲۱٫۷

۱۰۰

۲٫۵

۱۴۳٫۴

۵٫۴

۹۲٫۹

۳٫۶

میت بوک D 14

۱۹۱ نیت

۳٫۶۵ نیت

۱٫۰۳ نیت

۱۸۵٫۴

۴۷٫۸

--

۶۴

۴٫۸

۴۷٫۵

--

سرفیس لپ تاپ Go

۲۱۴٫۷ نیت

۰٫۶۳ نیت

۲٫۰۴ نیت

۱۰۵٫۲

۷۳٫۳

--

۹۷٫۷

۱٫۹

۷۴٫۷

--

مک بوک پرو M1

۴۳۶ نیت

۰٫۰۰ نیت

۰٫۵۵ نیت

۸۵۵

۷۶٫۴

--

۹۹٫۹

۲٫۳

۷۸٫۳

--

هلیوس ۳۰۰

۳۱۹ نیت

۲۱٫۳ نیت

۳٫۷۵ نیت

۸۵

۷۰

۶٫۱

۹۱٫۵

۵٫۵

--

--

سرفیس بوک ۳ ۱۵ اینچی

۴۰۵ نیت

۳٫۴ نیت

۰٫۵۳ نیت

۷۶۴

۶۵

۳٫۸

۹۴

۱٫۳

۷۴

۳٫۴

می نوت‌بوک پرو ۱۵

۲۵۰ نیت

۵٫۵ نیت

۱٫۴ نیت

۱۷۶٫۶

۷۵

۵٫۱

۱۰۰

۳

--

--

ایسر نیترو ۷

۲۶۸ نیت

۱۸٫۸ نیت

۲٫۰۵ نیت

۱۲۹٫۵

۷۱٫۵

۵٫۳

۹۲٫۵

۴

--

--

میت بوک D15

۲۱۳ نیت

۴٫۳ نیت

۱٫۵۴ نیت

۱۳۸

۴۸

۵٫۱

۶۳

۴٫۴

--

--

میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۱۹

۴۷۵ نیت

۵٫۳ نیت

۴٫۱ نیت

۱۱۲

۷۳٫۳

۴٫۳

۹۹٫۱

۱٫۷

۷۵

۳٫۵

سرفیس پرو ۷

۳۹۴ نیت

۰٫۸ نیت

۰٫۶ نیت

۶۲۵

۷۲٫۵

۴٫۰

۹۶

۱٫۶

--

--

* تمامی اعداد ذکرشده در جدول بالا در آزمایشگاه زومیت حاصل شده است.

نکته عجیب اینکه حداقل روشنایی نمایشگر نزدیک به ۱۶ نیت است؛ چنین عدد زیادی نشان می‌دهد که کار کردن با ConceptD 7 Ezel Pro در تاریکی شب تا حدود زیادی آزاردهنده خواهد بود؛ برای مقایسه، نمایشگر مک‌بوک M1 اپل حداقل روشنایی صفر نیت و نمایشگر سرفیس بوک 3 هم حداقل روشنایی سه نیت را ارائه می‌دهد.

در زیر لپ‌تاپ، دو دریچه‌ی مخصوص اسپیکرهای استریو قرار دارد. شاید در ابتدا تصور کنید که دریچه‌ی بزرگ بالای کیبورد، محل قرارگیری اسپیکرهاست، ولی این‌طور نیست و آن دریچه بزرگ برای ورود هوا به سیستم خنک‌کننده دستگاه استفاده می‌شود. متأسفانه با اینکه لپ‌تاپ برای طراحان و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده، ولی بلندگوها کیفیت خوبی ندارند و صدایشان خفه به نظر می‌رسد. حتی لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود ایسر با قیمتی به‌مراتب کمتر هم از بلندگوهای بهتری بهره می‌برند. اگر بخواهید با Ezel Pro به ویرایش صدا یا ویدئو بپردازید، قطعاً باید به فکر تهیه هدفون یا یک جفت بلندگوی باکیفیت باشید.

عملکرد و باتری ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

لپ‌تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro در بازارهای جهانی با مشخصات فنی متفاوتی به‌فروش می‌رسد؛ اما هم‌اکنون در بازار ایران تنها یک نسخه از آن با پردازنده‌ی نسل دهمی Core i7-10875H، پردازنده‌ی گرافیکی Quadro RTX 3000، رم ۳۲ گیگابایت و حافظه‌ی یک ترابایتی SSD برای خرید موجود است. در ادامه با مشخصات فنی لپ‌تاپ منحصربه‌فرد ایسر بیشتر آشنا می‌شویم.

مشخصات فنی CPU و GPU لپ‌تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

مشخصات CPU

نام پردازنده

Intel Core i7-10875H

معماری

کامت‌لیک نسل دهم با معماری مبتنی‌بر نسخه‌ی پنجم اسکای‌لیک

لیتوگرافی

۱۴ نانومتر ارتقاءیافته

تعداد هسته

۸ هسته / ۱۶ ترد

فرکانس

۲٫۳۰ گیگاهرتز پایه، ۵٫۱۰ گیگاهرتز توربو (یک هسته)

حافظه‌ی کش

۱۶ مگابایت

TDP

۴۵ وات در فرکانس پایه

گرافیک یکپارچه

Intel UHD Graphics

eDRAM

ندارد

فرکانس گرافیک یکپارچه

فرکانس پایه‌ ۳۵۰ مگاهرتز، فرکانس بیشینه ۱٫۲۰ گیگاهرتز

پشتیبانی از حافظه

DDR4-2933

مشخصات dGPU

نام پردازنده‌ی گرافیکی

Quadro RTX 3000

لیتوگرافی

۱۲ نانومتر FinFET

معماری

تورینگ

تعداد هسته‌های Cuda

۱۹۲۰

تعداد هسته‌های Tensor

۲۴۰

تعداد هسته‌های RT

۳۰

تعداد TMU

۱۲۰

تعداد ROP

۴۸

فرکانس پایه‌ی گرافیک

۱۴۰۰ مگاهرتز

فرکانس حافظه

۱۷۵۰ مگاهرتز

حافظه

۶ گیگابایت GDDR6

پهنای باس حافظه

۱۹۲ بیت

پهنای باند حافظه

۳۳۶ گیگابایت‌برثانیه

توان محاسباتی FP32

۵٫۴ ترافلاپس

توان طراحی گرمایی

۱۰۰ وات

پردازنده‌ی نسل دهمی Core i7-10875H تا ۲۱ اردیبهشت امسال سردمدار خانواده‌ی ۴۵ واتی Core i7 اینتل بود؛ اما از آن روز، جایگاه خود را به مدل نسل یازدهمی Core i7-11800H واگذار کرد.

تراشه‌ی Core i7-10875H از خانواده‌ی نسل دهمی Comet Lake اینتل و مبتنی‌بر نسخه‌ی پنجم معماری ۱۴ نانومتری Skylake است. اینتل با این تراشه‌ی ۸ هسته / ۱۶ رشته، فرکانس ۲٫۳۰ گیگاهرتزی و فرکانس بیشینه‌ی ۵٫۱۰ (برای پردازش‌های تک‌رشته‌ای) و ۴٫۳ گیگاهرتز (برای پردازش‌های چندرشته‌ای) را وعده می‌دهد و توان مصرفی آن در فرکانس پایه را ۴۵ وات عنوان می‌کند.

رندر بلندر روی لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

در سوی دیگر میدان، پردازنده‌ی گرافیکی Quadro RTX 3000 بین مدل‌های حرفه‌ای انویدیا در جایگاه میان‌رده قرار می‌گیرد. مشخصات فنی این پردازنده دقیقاً با RTX 2060 Mobile برابری می‌کند، اما بالغ‌بر ۲۰۰ مگاهرتز، فرکانس بیشینه‌ی بالاتری را روی تراشه‌ی خود ارائه می‌دهد، برهمین اساس، بالغ‌بر ۰٫۶ ترافلاپس توان محاسبات عمومی بیشتری درمقایسه‌با RTX 2060 Mobile دراختیار کاربر می‌گذارد.

عملکرد ایسر ConceptD 7 Ezel Pro دربرابر لپ‌تاپ‌های دیگر

لپ‌تاپ / بنچمارک

مشخصات فنی

GFXBench

3DMark

GeekBench 5 CPU

GeekBench 5 GPU

PCMark 10

CineBench

R23

Aztec Ruins

High Tier

Time Spy

Wild Life

Night Raid

Multi Core

Single Core

dGPU

iGPU

Multi Core

Single Core

ConceptD 7 Ezel Pro

Core i7-10875H

Quadro RTX 3000

۱۳۳٫۳۹ فریم‌برثانیه

DirectX 12

۵۷۵۳

۲۱۱۴۱

۲۷۶۰۰

۷۹۰۴

۱۳۴۰

۷۲۸۶۶

۶۴۴۷

۵۱۷۳

۱۰۵۱۳

۱۳۰۷

MateBook D 14

Core i5-10210U

MX250

۳۱٫۸۹ فریم‌برثانیه

DirectX 12

۱۱۷۹

۷۲۷۸

۱۱۴۴۹

۳۷۷۴

۱۰۶۲

۱۱۶۰۵

۵۴۸۹

۴۴۰۳

۳۵۸۵

۱۰۶۶

MacBook Pro M1

Apple M1

Apple GPU

۸۱٫۳۷ فریم‌برثانیه

Metal

--

۱۸۰۳۶

--

۷۶۷۰

۱۷۲۹

--

۱۹۱۹۴

--

۷۷۷۸

۱۵۱۲

Acer Helios 300

Core i7 - 10750H

1650Ti

۹۷٫۱۴ فریم‌برثانیه

DirectX 12

۳۹۳۴

۲۳۶۹۸

۲۸۷۹۳

۴۸۳۸

۱۲۳۹

۴۱۴۲۴

۵۵۸۳

۵۱۴۸

۶۸۹۲

۱۲۳۸

Surface Book 3 15

Core i7 - 1065G7

1660Ti Max-Q

۱۳۱٫۱ فریم‌برثانیه

DirectX 12

۴۹۷۹

--

۲۲۱۸۲

۴۳۴۷

۱۳۳۴

۶۰۳۱۶

۱۰۷۳۹

۴۲۷۰

۴۴۷۵

۱۱۵۳

Acer Nitro 7

Core i7 - 9750H

GTX 1650

۸۹٫۴۹ فریم‌برثانیه

DirectX 12

--

--

--

۵۳۲۴

۱۲۴۹

۴۲۲۰۶

۵۷۶۶

۵۱۰۵

--

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

لپ‌تاپ حرفه‌ای ایسر در آزمون پردازش چندرشته‌ای بنچمارک CPU-محور CineBench R23 به‌لطف ۸ هسته‌ی قدرتمندش توانست ترکیب ۴ هسته‌ی قدرتمند/۴ هسته‌ی کم‌مصرف در مک‌بوک پرو M1 را با اختلافی ۳۵ درصدی از پیش‌رو بردارد؛ اما در آزمون تک‌رشته‌ای، حدود ۱۳ درصد ضعیف‌تر از M1 ظاهر شد. لپ‌تاپ Ezel Pro ایسر امتیازهای یادشده را در شرایطی به‌دست می‌آورد که به برق متصل باشد و در صورت اتکا به باتری، امتیاز چندرشته‌ای آن بیش‌از ۴۰ درصد افت می‌کند.

عملکرد لپ‌تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro در حالت متصل به برق و متکی به باتری

وضعیت لپ‌تاپ

امتیاز در دور نخست آزمون استرس CPU

امتیاز پس از ۳۰ دقیقه آزمون استرس CPU

اجرای بازی Gears 5 با وضوح FHD‌ و گرافیک اولترا

متصل به برق

۱۰۵۱۳

۷۹۶۵

۵۶ فریم‌برثانیه

جدا از برق

۶۱۰۴

۵۸۱۵

۲۸ فریم‌برثانیه

آزمون استرس ۳۰ دقیقه‌ای زومیت نشان می‌دهد که در حالت اتصال به برق، پردازنده‌ی Core i7 داخل لپ‌تاپ ایسر برای دقایقی بیش‌از ۱۰۰ وات مصرف می‌کند؛ اما پس از آن دستگاه به‌صورت پایدار با توان حدودی ۴۵ وات و فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز کار می‌کند؛ بنابراین دستگاه هیچ‌گاه به فرکانس توربوی ۴٫۳ گیگاهرتزی ادعاشده از سوی اینتل دست نمی‌یابد. با جداسازی اتصال برق، لپ‌تاپ ایسر دست‌به‌عصا عمل می‌کند و با توان حدود ۲۵ وات و فرکانس پایه‌ی ۲٫۳ گیگاهرتز، فعالیتش را ادامه می‌دهد.

توان پردازنده Acer ConceptD 7 Ezel Pro
دما پردازنده Acer ConceptD 7 Ezel Pro
فرکانس پردازنده Acer ConceptD 7 Ezel Pro

بررسی زومیت نشان می‌دهد که Ezel Pro ایسر به‌مدد پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند Quadro RTX 3000 با اختلافی ۲۱ درصدی، سرفیس بوک 3 با گرافیک GTX 1660 Ti را در آزمون توان محاسباتی OpenCL گیک‌بنچ از پیش‌رو برمی‌دارد و به‌صورت حدودی در سطح دستگاه‌های مبتنی‌بر RTX 2070 قرار می‌گیرد؛ البته به‌نظر می‌رسد که Quadro RTX 3000 با چنین امتیازی، حدود ۱۵ درصد ضعیف‌تر از RTX 2070 باشد.

در آزمون ۲۰ مرحله‌ای استرس برای پردازنده‌ی گرافیکی، چنانچه دستگاه به برق متصل باشد، پردازنده‌ی گرافیکی Quadro RTX 3000 به‌صورت پایدار ۸۰ وات مصرف کرده و با فرکانس ۱۳۵۰ مگاهرتز کار می‌کند؛ اما چنانچه دستگاه را از برق بکشید، توان مصرفی به ۳۰ وات و فرکانس به حدود ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاهرتز افت می‌کند.

توان گرافیک Acer ConceptD 7 Ezel Pro
دمای گرافیک Acer ConceptD 7 Ezel Pro
فرکانس گرافیک Acer ConceptD 7 Ezel Pro

برای ارزیابی عملکرد لپ‌تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro در کاربری‌های واقعی، به‌سراغ نرم‌افزارهای Blender و HandBrake رفتیم و دسکتاپ خود زومیت برای تدوین ویدئوها با پردازنده‌ی ۶۵ واتی Core i7 10700 و گرافیک RTX 2060 را به‌عنوان معیار قرار دادیم. در نرم‌افزار Blender مدل سه‌بعدی BMW را با وضوح Full-HD، پلتفرم Cuda و متکی بر GPU رندر کردیم و در نرم‌افزار HandBrake نیز ویدئوی ۹۰ ثانیه‌ای 4K HDR 60FPS با بیت‌ریت ۷۴٫۶ مگابیت‌برثانیه و انکد HEVC/AAC را با تنظیمات پیش‌فرض Fast 1080p30 به‌صورت سخت‌افزاری با اتکا بر گرافیک و انکُدر NVENC انویدیا به ویدئوی 1080p با انکد H.264 تبدیل کردیم.

عملکرد لپ‌تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro در کاربری‌های واقعی

کامپیوتر/کاربری

مشخصات فنی

رندر مدل BMW با وضوح Full-HD و پلتفرم Cuda

تبدیل ویدئوی 4K HDR به 1080p با انکد سخت‌افزاری H.264

Acer Ezel Pro

Core i7-10875H

Quadro RTX 3000

۸۶ ثانیه

۱۳۹ ثانیه

سیستم مرجع زومیت

Core i7-10700

RTX 2060

۷۲ ثانیه

۱۷۸ ثانیه

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، لپ‌تاپ Ezel Pro‌ ایسر با وجود بهره‌گیری از سخت‌افزار کم‌مصرف‌تر درمقایسه‌با کامپیوتر رومیزی زومیت، در تست رندرگیری Blender عملکرد نزدیکی دارد و حتی در تست تبدیل ویدئو با HandBrake از رقیب پیش می‌افتد.

عملکرد حافظه ایسر ConceptD 7 Ezel Pro دربرابر لپ‌تاپ‌های دیگر

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

Acer ConceptD 7 Ezel Pro

۳۵۶۲٫۸۷

۳۰۲۷٫۲۲

MateBook D 14

۳۴۱۵٫۸۹

۲۹۸۵٫۴۳

Surface Laptop Go

۱۶۷۱٫۶۵

۳۷۶٫۶۴

MacBook Pro M1

۲۵۱۷٫۱۷

۲۳۳۰٫۹

Acer Predator Helios 300

۱۸۴۰٫۵۸

۲۷۲۵٫۴۸

Microsoft Surface Book 3 15

۲۰۷۱٫۸۷

۸۰۵٫۹۵

Acer Nitro 7

۱۷۹۲٫۸۰

۱۵۵۰٫۴۹

Huawei MateBook D15 SSD

۳۴۳۶٫۸۸

۱۴۴۲٫۶۲

Huawei MateBook D15 HDD

۱۱۰٫۹۶

۱۰۸٫۰۱

Surface Pro 7

۲۰۱۸٫۳۵

۸۱۲٫۴۶

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

ازآنجاکه تراشه‌ی Core i7-10875H از رم‌های جدیدتر و بهینه‌ترِ LPDDR4X پشتیبانی نمی‌کند، ایسر لپ‌تاپ قدرتمندش را با رم ۳۲ گیگابایتی DDR4-2666 دراختیار کاربر می‌گذارد. این رم حجیم را یک ترابایت حافظه‌ی NVMe SSD ساخت شرکت سامسونگ با رابط پرسرعت RAID 0/1 همراهی می‌کند. حافظه‌ی ذخیره‌سازی RAID 0/1 لپ‌تاپ ConceptD 7 Ezel Pro با ثبت سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی به‌ترتیب ۳٫۵ و ۳ گیگابایت‌برثانیه، یکی از بهترین نتایج را در بین عموم دستگاه‌های بررسی‌شده‌ی زومیت برجای گذاشت.

عملکرد باتری ایسر ConceptD 7 Ezel Pro دربرابر لپ‌تاپ‌های دیگر

لپ‌تاپ / آزمایش

نمایشگر

باتری

ویدئو

PCMark 10

GFXBench - Manhattan 3.1

ابعاد و رزولوشن

وات‌ساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

طول‌عمر باتری

(دقیقه)

کم‌ترین نرخ فریم

(فریم‌برثانیه)

Acer Ezel Pro

۱۵٫۶ اینچ

۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل

۸۴

۹:۴۱

۶:۴۷

۱۱۷٫۹

۳۰٫۲

MateBook D 14

۱۴ اینچ

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل

۵۷

۱۱:۳۴

۹:۰۰

۲۶۴٫۸۷

۵۹٫۷۹

Surface Laptop Go

۱۲٫۴۵ اینچ

۱۰۲۴ × ۱۵۳۶ پیکسل

۳۹٫۷

۱۰:۱۳

۶:۰۸

۲۶۴٫۸۷

۱۴٫۸۵

Apple MacBook Pro M1

۱۳٫۳ اینچ

۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل

۵۸٫۲

۱۶:۴۷

--

۲۱۸٫۸۴

۶۰٫۰۱

Acer Predator Helios 300

۱۵٫۶ اینچ

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل

۵۵

۵:۲۱

۳:۲۴

۵۶٫۵۵

۱۳۰٫۹

Surface Book 3 15

Tablet Mode

۱۵ اینچ

۲۱۶۰ × ۳۲۴۰ پیکسل

۲۲

۴:۱۰

--

--

--

Surface Book 3 15

Laptop Mode

۱۵ اینچ

۲۱۶۰ × ۳۲۴۰ پیکسل

۸۵

۱۴:۰۵

--

۱۴۱٫۲۵۷

۵۱٫۲۵

Acer Nitro 7 2019

۱۵٫۶ اینچ

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل

۵۷٫۵

۶:۲۷

--

۱۲۰٫۲۲

۳۷۱۰٫۵۲

Huawei MateBook D15

۱۵٫۶ اینچ

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل

۴۲

۷:۰۴

--

۷۲٫۵۷

۵۹٫۸۴

Huawei MateBook X Pro 2019

۱۳٫۹ اینچ

۲۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسل

۵۷٫۴

۱۴:۰۶

--

۱۶۷/۰۷

۲۴٫۴

Surface Pro 7

۱۲٫۳ اینچ

۱۸۲۴ × ۲۷۳۶ پیکسل

۴۳٫۲

۱۰:۰۰

--

۱۲۳/۷۹

۲۲٫۷۶

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

ایسر ConceptD 7 Ezel Pro از باتری نسبتاً حجیم ۸۴ وات‌ساعتی برای تأمین انرژی موردنیاز برای قطعات توانمندش بهره می‌گیرد؛ باتوجه به مصرف ۸۰ واتی گرافیک و مصرف ۴۵ واتی پردازنده در حالت متصل به‌برق، با ثابت‌ماندن سطح عملکرد تراشه‌ها در حالت متکی به باتری، شارژدهی دستگاه بسیار کم و در حد یک یا دو ساعت می‌شد؛ اما همان‌طور که پیش‌تر نیز مشاهده کردید، مهندسان ایسر برای بهبود شارژدهی، سطح عملکرد دستگاه را در حالت متکی به باتری، بسیار پایین می‌آورند.

در تست‌های زومیت و در شرایطی‌که روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت قرار داشت، کلیه‌ی اتصالات بی‌سیم قطع و اسلایدر مصرف انرژی دستگاه در حالت Better Performance بود، Ezel Pro توانست مدت‌زمان ۶ ساعت و ۴۷ دقیقه را در شبیه‌سازی کاربری‌های روزمره و اداری ثبت کند و با قرار دادن اسلایدر روی Better Battery، مدت شارژدهی حین پخش ویدئو به ۹ ساعت و ۴۱ دقیقه رسید که هر دو نتیجه رضایت‌بخش به‌حساب می‌آیند.

جمع‌بندی

همان‌طور که در ابتدای بررسی گفتیم، ایسر ConceptD 7 Ezel Pro لپ‌تاپی خاص و برای افرادی خاص است. اگر استفاده‌های شما از یک کامپیوتر شخصی به گشت‌وگذار در اینترنت، بررسی ایمیل، کار کردن با نرم‌افزاری آفیس، فتوشاپ یا نرم‌افزار‌های حسابداری یا حتی برنامه‌نویسی محدود می‌شود، ایسر ConceptD 7 Ezel Pro برایتان مناسب نخواهد بود. حتی اگر گیمر هستید و با لپ‌تاپتان زیاد بازی می‌کنید، با چنین قیمتی می‌توانید از خود برند ایسر، لپ‌تاپ‌های قدرتمندتری از سری پردتور با کارت‌های گرافیک RTX 2080 یا سری RTX 3000 انویدیا تهیه کنید.

ایسر ConceptD 7 Ezel Pro لپ‌تاپی رویایی برای طراحان و تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا محسوب می‌شود

اگر یک طراح یا تولیدکننده‌ی حرفه‌ای محتوا هستید و با نرم‌افزارهایی مثل Solidworks یا Catia سروکار دارید یا با نرم‌افزار مایا به مدل‌سازی سه‌بعدی می‌پردازید یا بخش زیادی از کارهای روزمره‌تان به ویرایش ویدیوهای 4K در نرم‌افزاری ادوبی پریمیر پرو محدود می‌شود، بعید است که بتوانید لپ‌تاپی بهتر از ایسر ConceptD 7 Ezel Pro پیدا کنید. در نظر داشته باشید که فقط خرید مانیتوری با مشخصات نمایشگر این لپ‌تاپ، چند ۱۰ میلیون تومان برایتان هزینه خواهد داشت! به‌علاوه، انعطاف‌پذیری بدنه به لطف لولای دوم نمایشگر، سخت‌افزار قدرتمند به لطف کارت گرافیک Quadro و از همه مهم‌تر، قلم EMR لپ‌تاپ، ایسر ConceptD 7 Ezel Pro را به انتخابی ایده‌آل برای تولیدکنندگان محتوا و طراحان تبدیل می‌کند.

شما می‌توانید برای خرید لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro به فروشگاه اینترنتی اداک مراجعه کنید.

نکات مثبت

  • پوشش کامل فضای رنگی گسترده‌ی AdobeRGB با دقت عالی
  • سخت‌افزار قدرتمند؛ مناسب برای طراحان و تولیدکنندگان محتوا
  • پایداری بسیار خوب عملکرد
  • شارژدهی رضایت‌بخش به‌نسبت سخت‌افزار
  • لولای دوم نمایشگر که امکان چرخیدن آن را فراهم می‌کند
  • مجهز به قلم EMR وکام و حسگر تشخیص اثر انگشت

نکات منفی

  • حداقل روشنایی زیاد نمایشگر
  • ضخامت و وزن زیاد بدنه
  • کیفیت پایین بلندگوها
  • قیمت خیلی زیاد
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات