لنوو IdeaPad 5i به‌عنوان اولین کروم‌ بوک مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی جهان معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
لنوو از کروم بوک جدیدی به نام IdeaPad 5i با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی رونمایی کرده است. این شرکت همچنین دسکتاپ کروم‌باکس جدیدی معرفی کرده که به جمع خانواده‌ی محصولات مجهز به سیستم‌عامل کروم این شرکت می‌پیوندد.
تبلیغات

شرکت لنوو در جریان رویداد IFA ۲۰۲۲ از اولین کروم بوک مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی جهان موسوم به IdeaPad 5i در کنار دسکتاپ کروم‌باکس جدید خود به نام ThinkCentre M60q رونمایی کرد.

کروم‌بوک لنوو IdeaPad 5i

کروم بوک لنوو IdeaPad 5i

مهم‌ترین ویژگی IdeaPad 5i لنوو، نمایشگر این محصول است. این دستگاه از صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی بهره می‌برد که در دنیای کروم‌بوک‌ها، نمونه‌ی آن را کمتر دیده‌ایم. به‌یاد داشته باشید که هر اینچ درحال مورب، فضا را به‌صورت افقی و عمومی گسترش می‌دهد و به‌همین دلیل این دستگاه نسبت به کروم‌بوک‌های ۱۴ اینچی به‌میزان درخورتوجهی بزرگ‌تر است.

کروم بوک لنوو IdeaPad 5i

وضوح نمایشگر IdeaPad 5i لنوو معادل 2.5K است که باعث می‌شود متن و محتوا روی آن با کیفیت مناسبی نشان داده شود. این صفحه‌نمایش همچنین از نرخ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و بنابراین نمایش محتوا روی آن به‌نرمی صورت خواهد گرفت. این دستگاه درواقع اولین کروم‌بوکی است که از نرخ نوسازی بالای ۶۰ هرتز بهره می‌برد؛ قابلیتی که معمولاً نمونه‌ی آن را روی لپ‌تاپ‌های گیمینگ و دستگاه‌های رده‌بالا مشاهده می‌کنیم. طبق گفته‌ی لنوو، روشنایی این صفحه‌نمایش نیز حداکثر به ۳۵۰ نیت می‌رسد.

کروم بوک لنوو IdeaPad 5i

IdeaPad 5i به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل کروم را اجرا می‌کند. به‌نوشته‌ی DigitalTrends، این دستگاه حداکثر با تراشه‌ی Core i3-1215U اینتل، ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. لنوو مدعی شده است که با هربار شارژ این کروم‌بوک می‌توان تا ۱۲ ساعت با آن کار کرد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به وب‌کم 1080p، بلندگوهای دوگانه‌ی ۲ واتی و درگاه‌های مختلف ازجمله اسلات microSD، دو پورت USB-C، دو درگاه USB A و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. این کروم‌بوک همچنین از وای‌فای 6E و بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند.

ازآنجاکه IdeaPad 5i لنوو، یک کروم‌بوک بزرگ است، وزن ۱٫۸۶ کیلوگرمی نباید چندان تعجب‌آور باشد. قیمت این دستگاه هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود در ماه جاری روانه‌ی بازار شود.

دسکتاپ کروم‌باکس ThinkCentre M60q لنوو

کروم‌باکس ThinkCentre M60q

لنوو مجموعه‌ی کروم‌باکس خود را با معرفی ThinkCentre M60q به‌روزرسانی کرد. این شرکت برای مدتی طولانی، مدل جدیدی از سری ThinkCentre را معرفی نکرده بود و بنابراین رونمایی از این محصول، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی دوباره‌ی این برند به بازار کروم‌باکس‌ها باشد. این رایانه‌ی جمع‌وجور ابعادی معادل ۷ در ۱٫۳۳ در ۷٫۱۷ اینچ دارد و از پردازنده‌ی نسل دوازدهم اینتل Core i5 بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این کروم‌باکس می‌توان به پشتیبانی از چهار مانیتور و وای‌فای 6E اشاره کرد.

کروم‌باکس ThinkCentre M60q

لنوو همچنین از نسخه‌ی Enterprise کروم‌باکس ThinkCentre M60q رونمایی کرده است که مشخصات یکسانی با مدل استاندارد آن دارد اما با امکانات مدیریت سازمانی کروم‌بوک‌های گوگل عرضه می‌شود. انتظار می‌رود این نسخه با قیمت ۳۲۳ دلار از ماه فوریه ۲۰۲۳ دردسترس مشتریان سازمانی قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات