چگونه تصاویر WebP را در مرورگر کروم به فرمت JPG یا PNG برگردانیم

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تبدیل عکس‌ های WebP به PNG و JPEG
امروزه بسیاری از سایت‌ها، تصاویر را با فرمت WebP‌ نمایش می‌دهند اما درصورت نیاز می‌توان با ترفندی ساده، عکس‌ها را با فرمت‌های رایج مثل PNG ذخیره کرد.
تبلیغات

اینترنت پر از عکس‌های جذاب است و دلایل زیادی برای ذخیره‌سازی آن‌ها روی کامپیوتر وجود دارد. در برخی موارد شاید متوجه شده باشید تصویر مورد نظر با فرمت WebP ذخیره می‌شود و در این شرایط شاید بخواهید فایل را با فرمت PNG یا JPEG ذخیره کنید.

برای ذخیره‌سازی تصاویر WebP روی دستگاه ازطریق مرورگر کروم، می‌توان با افزونه‌ای جذاب این فایل‌ها را به‌راحتی به فرمت‌های رایج عکس ازجمله PNG یا JPEG تبدیل کرد.

افزونه‌ی Save image as Type کروم

با دانلود و نصب افزونه‌ی Save image as Type، هنگام ذخیره‌سازی عکس‌های آنلاین روی فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود، باید فرمت مورد نظرتان را وارد کنید. نصب این ابزار بسیار آسان است و فقط باید روی Add to Chrome کلیک کنید.

صفحه دانلود افزونه Save image as Type کروم

پس‌از دانلود Save image as Type، اعلانی برای تأیید دانلود و نصب دریافت خواهید کرد. با تأیید این درخواست افزونه‌ی مذکور پس‌از چند دقیقه روی کروم نصب خواهد شد.

ذخیره‌ی فایل‌های WebP با فرمت PNG یا JPEG در کروم

پس‌از نصب افزونه‌ی Save image as Type روی گوگل کروم، با راست کلیک روی هر عکسی در سایت‌ها، به‌جای گزینه‌ی استاندارد Save Image As، گزینه‌ی دیگری به‌نام Save image as type را مشاهده خواهید کرد که برای انتخاب فرمت عکس قبل‌از ذخیره‌سازی روی دستگاه درنظر گرفته شده است.

اکنون برای ذخیره‌سازی تصاویر WebP ازطریق مرورگر گوگل کروم روی کامپیوتر، باید راست‌کلیک و سپس گزینه‌ی Save image as Type را انتخاب کنید. اکنون فرمت مورد نظرتان را برای ذخیره‌سازی فایل برگزینید.

افزونه کروم برای انتخاب فرمت عکس قبل از ذخیره سازی

به‌طور معمول فایل‌های PNG کیفیت بالاتری دارند و برای کارهای ویرایشی گزینه‌ی مناسب‌تری محسوب می‌شوند. البته این نوع فایل‌ها حجم بالاتری هم دارند. ازطرف دیگر فرمت JPEG فشرده هستند و کیفیت مطلوبی را با حجم کمتر ارائه می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با انواع عکس‌ها سری به مقاله‌ی بهترین فرمت‌های رایج چیست بزنید.

توصیه می‌شود با دستکاری گزینه‌های افزونه‌ی Save image as Type، بهترین تنظیمات را برای ذخیره‌سازی عکس‌های WebP روی دستگاه خود انتخاب کنید؛ شاید در این فرایند نیاز باشد چندین بار تنظیمات را برای دریافت بهترین نتیجه تغییر دهید.

اگر از مایکروسافت اج یا اوپرا استفاده می‌کنید، افزونه‌ی Save image as Type روی این مرورگرها نیز بدون هیچ مشکلی کار می‌کند زیرا همگی از موتور کرومیوم بهره می‌برند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات