دو ساعت طبیعت‌گردی در هفته موجب بهبود سلامتی می‌شود

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رفتن به فضاهای سبز، مانند پارک‌ها و جنگل‌ها، به افراد احساس شادی و سلامتی می‌دهد. این موضوع به‌نوبه‌ی خود نقش مهمی در بهبود جسمی و روانی ایفا می‌کند.
تبلیغات

مزایای سلامت‌بودن در طبیعت، به‌خوبی اثبات شده و برای بسیاری از مردم مثل عادت است. تاکنون مشخص نبود چه مدت پیاده‌روی می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. تجزیه‌و‌تحلیل نظرسنجی از ۲۰ هزار نفر در انگلستان، با مطالعه‌ی مدت زمان حضور افراد در محیط طبیعی، نشان می‌دهد افرادی که کمتر از دو ساعت در هفته در طبیعت بودند، درمقایسه‌با کسانی که بیشتر وقت خود را در طبیعت می‌گذراندند، احساس سلامتی و شادابی‌ کمتری دارند.

متیو وایت، از دانشگاه اکستر انگلستان می‌گوید:

دو ساعت در هفته زمان زیادی نیست. شما می‌توانید آن را در طول هفته پخش کنید یا در یک روز انجامش دهید. واقعا مهم نیست.

برای اکثر مردم انگلستان، طبیعت دردسترس‌ است. طبق تجزیه‌و‌تحلیل‌ها، هر فرد انگلیسی در هفته، به‌طورمتوسط ۹۴ دقیقه در محیط طبیعی‌ حضور دارد.

پیاده روی

راشل استنلیف، از مرکز بهداشت و درمان پایدار در آکسفورد انگلستان می‌گوید:

می‌دانیم طبیعت برای سلامت جسمی و روحی مفید است. اینکه بدانیم چه دُزی از طبیعت برای بدن لازم‌ است، گام مهم رو‌به‌جلو‌یی محسوب می‌شود.

کاهش فواید بیرون‌رفتن در طبیعت وقتی مدت زمان آن دو ساعت‌ باشد، به‌مرورزمان کم می‌شود؛ درحالی‌که‌ بعد از پنج ساعت در طبیعت‌بودن، فواید آن دائمی‌ می‌شود. وایت‌ می‌گوید این نتایج به‌دست‌آمده را به‌واسطه‌ی بسیاری از اعضای گروهی توضیح داد که وظیفه‌ی سگ‌گردانی را برعهده‌ دارند و بدون انتخاب خود در طبیعت حضور می‌یابند. البته، پژوهشگران این احتمال را نیز در نظر گرفتند که ممکن است‌ فواید سلامتی حاصل از فعالیت‌ بدنی باشد.

کودکان در طبیعت

باتوجه‌به تفاوت‌های بهداشتی، محرومیت طبیعی و سلامت در بین ساکنان هر منطقه و میزان موفقیت در بهبود سلامت با دو ساعت پیاده‌روی در طبیعت، به‌نظر می‌رسد شرایط برای هر فرد بدون درنظرگرفتن سن، جنسیت، بیماری دراز مدت یا معلولیت اعمال می‌شوند. وایت می‌گوید:

مجبور نیستید در اطراف پارک بدوید و فقط نشستن روی نیمکت هم کافی‌ است.

به‌گفته‌ی وایت، یافته‌های اولیه‌ی پروژه‌ی اتحادیه‌ی اروپا که قرار است تا انتهای امسال منتشر شود، نشان می‌دهند دو ساعت صرفا زمانی جادویی برای انگلیسی‌ها نیست؛ بلکه برای تمام اروپایی‌ها صدق می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات