آزمایش سرفیس با پردازنده AMD هم‌زمان با متزلزل‌شدن روابط مایکروسافت و اینتل

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
به‌نظر می‌‌رسد پردازنده‌‌های جدید شرکت اینتل نظر مدیران مایکروسافت را جلب نکرده است.
تبلیغات

 در پنج سال گذشته، تمامی تبلت‌‌ها و لپ‌تاپ‌‌های مایکروسافت به پردازنده‌‌های تولید اینتل مجهز بوده‌اند؛ اما به‌نظر می‌‌رسد این موضوع و باتوجه‌به نارضایتی مایکروسافت از پردازنده‌‌های این شرکت، به‌زودی شاهد تغییر رویه ردموندی‌‌ها باشیم و در لپ‌تاپ‌‌های سرفیس از پردازنده‌‌های AMD استفاده شود.

براساس گزارش‌‌های منتشر‌شده در رسانه‌‌ها، به‌نظر می‌رسد پردازنده‌‌های سری اسکای لیک اینتل موجب نارضایتی اخیر ردموندی‌‌ها و تضعیف روابط تجاری این شرکت با مایکروسافت شده است. در‌همین‌زمینه، گزارش شده مایکروسافت مشغول آزمایش لپ‌تاپ سرفیس خود با استفاده از پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری مدل پیکاسو AMD است. طبق داده‌‌های موجود، این پردازنده برپایه‌ی ریزمعماری Zen+ و Vega GPU ساخته شده و جایگزین مدل Raven Ridge به‌شمار می‌‌رود.

 پردازنده‌‌های پیکاسو در فرایند ۱۲ نانومتری GlobalFoundries و از ترکیب چهار هسته ساخته می‌‌شوند. با وجود نارضایتی اخیر مایکروسافت از محصولات اینتل، به‌نظر نمی رسد ردموندی‌‌ها تمامی خطوط تولید خود را به AMD اختصاص دهند؛ چراکه معتقدند اینتل برندی قدرتمند و از مقبولیت بین‌المللی چشمگیری برخوردار است.

همچنین، به‌نظر می‌‌رسد مایکروسافت قصد نداشته باشد خط‌تولید سرفیس را بازطراحی کند؛ اما استفاده از تکنولوژی USB-C را در سال جاری میلادی عملیاتی خواهد کرد. شایان ذکر است طراحی جدیدی برای مدل‌‌های سرفیس پرو با کد نام‌ Carmel نیز سال آینده روانه‌ی بازار خواهد شد.

براساس پیش‌بینی‌‌، انتظار می‌‌رود مایکروسافت در اکتبر سال جاری، مدل‌‌های جدید سرفیس خود را به‌صورت رسمی معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات