تراشه‌های سامسونگ مجهز به پردازنده گرافیکی AMD، احتمالا زودتر از انتظار معرفی خواهند شد

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه‌های پرچم‌دار و میان‌رده سامسونگ که از پردازنده گرافیکی AMD استفاده می‌کنند به ‌احتمال زیاد در سه‌ماهه دوم یا سوم ۲۰۲۱ معرفی خواهند شد.
تبلیغات

روی کاغذ، تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ از اسنپ‌دراگون ۸۸۸ عملکرد بهتری دارد. اگزینوس ۲۱۰۰ به یک هسته‌ی Cortex X1 با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتز مجهز شده است و سه هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 دارد. اسنپ‌دراگون ۸۸۸ همین مشخصات را دارد؛ اما فرکانس آن پایین‌تر است.

تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ با پردازنده گرافیکی Adreno 660 عرضه شده که گفته‌ می‌شود ۳۵ درصد سریع‌تر از مدل قبلی است و ۲۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند. تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ با پردازنده گرافیکی Mali G78 عرضه شده که عملکرد آن بهتر از پردازنده گرافیکی Mali G77 اگزینوس ۹۹۰ است؛ اما عملکرد آن به Adreno 660 نمی‌رسد. به نظر می‌رسد این موضوع در نسل بعدی تراشه‌های اگزینوس ۲۱۰۰ و اگزینوس ۱۰۸۰ تغییر می‌کند.

به گزارش PhoneArena، در زمان معرفی اگزینوس ۲۱۰۰ مشخص شد که AMD به سامسونگ در تولید پردازنده گرافیکی موبایل کمک خواهد کرد. حتی یکی از مدیران AMD اعلام کرد که پرچم‌دار بعدی از پردازنده گرافیکی موبایل AMD استفاده می‌کند. البته مشخص نشد منظور از پرچم‌دار، موبایل است یا تراشه و حتی  معلوم نیست دقیقا کی راهی بازار می‌شود.

امروز حساب کاربری Ice Universe در توییتر اعلام کرد که این اتفاق در سه‌ماهه دوم یا سوم سال ۲۰۲۱ رخ می‌دهد و پردازنده گرافیکی AMD روی مدل بعدی تراشه‌های اگزینوس ۲۱۰۰ و ۱۰۸۰ قرار می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که سامسونگ تراشه‌های بعدی خود را زودتر راهی بازار کند. شاید این تراشه‌ها که از پردازنده گرافیکی موبایل AMD استفاده می‌کنند روی گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ قرار بگیرند.

براساس شایعات، پرچم‌دار بعدی سامسونگ با تراشه اگزینوس ۹۹۲۵ راهی بازار می‌شود؛ اما هنوز درباره این تراشه چیزی نمی‌دانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات