ارتقاء نرخ فریم بازی از ۳۶ به ۱۲۲ فریم‌برثانیه؛ AMD با فناوری FSR 3 غوغا می‌کند

جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گیمینگ با مانیتور MAG321QR QD ام‌اس‌آی
فناوری جدید AMD FSR 3 که ۱۵ شهریور دردسترس قرار می‌گیرد، فریم‌های جدیدی در بین فریم‌های فعلی ایجاد می‌کند تا عملکرد بازی ارتقا یابد.
تبلیغات

AMD ساعاتی پیش در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزون‌بر رونمایی دو کارت گرافیک RX 7700 XT و RX 7800 XT اعلام کرد که فناوری FSR 3 را ۶ سپتامبر(۱۵ شهریور) در دسترس گیمرها قرار می‌دهد. FSR فناوری اختصاصی AMD برای ارتقای عملکرد بازی‌ها است.

AMD در فناوری FSR به یادگیری ماشین متکی می‌شود تا فریم‌های جدیدی را در بین فریم‌های فعلی ایجاد کند. تیم قرمز این تکنیک را Fluid Motion Frames می‌نامد. انویدیا پیش‌تر در فناوری DLSS 3.0 از این روش برای ارتقای عملکرد اجرایی بازی‌ها استفاده کرده بود.

تفاوت نرخ فریم بازی در فناوری AMD FSR 3

فناوری FSR 3 شامل قابلیتی به نام Native Anti-Aliasing است. این گزینه که به‌صورت اختیاری فعال می‌شود، جلوی دندانه‌دارشدن بافت‌های گرافیکی را می‌گیرد و آن‌ها را واضح‌تر می‌کند. Native Anti-Aliasing در فرآیند آ‌پ‌اسکیل نقش ندارد.

تیم قرمز می‌گوید FSR 3 در بازی‌های Cyberpunk 2077 و Forspoken و Immortals of Aveum وWarhammer 40,000: Space Marine 2 و Avatar: Frontiers of Pandora و Frostpunk 2 و Squad و Starship Troopers: Extermination و Black Myth: Wukong و Black Myth: Wukong و Crimson Desert و Like a Dragon: Infinite Wealth فعال خواهد شد.

آپ اسکیل بازی ها با فناوری AMD FSR 3

در کمال تعجب بازی مورد انتظار Starfield به‌جای FSR 3 از FSR 2 پشتیبانی می‌کند. AMD گفته است که توسعه‌دهنده‌ی Starfield برخلاف برخی از شایعات هیچ مانعی برای اضافه‌کردن DLSS به این بازی ندارد.

فناوری FSR در نسخه‌ی جدید نیز روی کارت گرافیک انویدیا کار می‌کند، اما روی کارت گرافیک AMD عملکرد بهتری دارد. ارائه‌ی FSR مشروط به این است که توسعه‌دهندگان تمایلی به اضافه کردن این قابلیت به بازی‌هایشان داشته باشند.

AMD گفته است که در آینده‌ای نامشخص فناوری تولید فریم را به درایور خود نیز اضافه می‌کند. با آن تغییر مهم، گیمرها می‌توانند فریم‌های جدیدی به تمامی بازی‌های DX10 و DX11 اضافه کنند، البته به شرط استفاده از کارت گرافیک AMD.

درایور جدید ای ام دی که ۱۵ شهریور منتشر می‌شود، از قابلیت Hypr-RX نیز بهره‌مند خواهد بود. Hypr-RX گزینه‌ای است که به‌راحتی قابلیت FSR را فعال می‌کند(در بازی‌هایی که پشتیبانی رسمی از FSR ارائه نمی‌دهند، نسخه‌ی محدودتری از این فناوری فعال می‌شود). Hypr-RX در ابتدا از ۱۵ بازی پشتیبانی خواهد کرد.

درایور جدید قابلیت‌های دیگری مثل Radeon Anti-Lag و Radeon Boost نیز خواهد داشت که تصاویر را فشرده‌ می‌کنند و باعث بهبود عملکرد می‌شود. یکی از مدیران ارشد ای ام دی می‌گوید که بر اساس تحقیقات این شرکت، ۷۰ درصد از گیمرها حاضرند برای دسترسی به عملکرد بهتر، کیفیت تصویر پایین بیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات