پلی استیشن 5 پرو با خنک‌کننده مایع و سخت‌افزار قدرتمندتر احتمالاً آوریل امسال معرفی می‌شود

دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو پلی استیشن Playstation روی کنسول PS5
پلی‌استیشن ۵ پرو احتمالاً با سیستم خنک‌کننده‌ی مایع و سخت‌افزار ارتقایافته نسبت به نسل قبلی این کنسول، در ماه آوریل ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.
تبلیغات

از چندماه قبل شاهد انتشار شایعاتی درمورد کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو سونی هستیم و این درحالی است که بیش‌از دوسال از عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ می‌گذرد. اگر غول فناوری ژاپنی بخواهد چرخه‌ی معرفی کنسول‌های بازی‌ خود را تکرار کند، احتمالاً درحال‌حاضر مشغول ساخت مدل جدید این محصول است و به‌همین دلیل انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده شاهد معرفی پلی‌استیشن ۵ پرو باشیم.

به گزارش گیزموچاینا، سونی تصمیم دارد پلی‌استیشن ۵ پرو را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ عرضه کند. این برند درحال‌حاضر به‌طور رسمی هیچ اشاره‌ای به کنسول بعدی خود نکرده است. البته گفته می‌شود این شرکت تصمیم دارد مدل جدید پلی‌استیشن را در آوریل سال میلادی جاری معرفی کند. این یعنی پلی‌استیشن ۵ پرو دقیقاً دوسال و نیم بعد از معرفی پلی‌استیشن ۵، از راه خواهد رسید.

منبع این خبر همچنین تأکید دارد که کنسول بازی بعدی سونی، پلی‌استیشن ۵ پرو نام خواهد داشت و نه پلی‌استیشن ۵ اسلیم. این درحالی است که در برخی گزارش‌های قبلی اشاره شده بود مدل بعدی کنسول بازی سونی با نام اسلیم عرضه خواهد شد. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود مدل پرو پلی‌استیشن ۵ با سخت‌افزار بهبودیافته، عملکرد بهتری ارائه دهد. شنیده‌ها حاکی از آن است کنسول مذکور از تراشه‌ی APU جدید ساخت AMD بهره خواهد برد و حتی تغییرات جزئی در طراحی آن اعمال خواهد شد.

طبق گزارش‌های اخیر، سونی قصد دارد از سیستم‌ خنک‌کننده‌ی مایع در پلی‌استیشن ۵ پرو استفاده کند و این یعنی کنسول مورداشاره به‌جای استفاده از مکانیزم خنک‌کننده‌ی فلز مایع که در پلی‌استیشن ۵ وجود دارد، با آب خنک خواهد شد. نکته‌ی جالب دیگر این است که غول فناوری ژاپنی می‌تواند با استفاده از سیستم‌خنک‌کننده‌ی مایع در کنسول بازی بعدی خود، به بحث‌هایی که اخیراً درمورد مشکلات و خرابی‌های راهکار خنک‌کننده‌ی پلی‌استیشن ۵ وجود دارد پایان دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات