سران سونی از همکاری بسیار قوی با مایکروسافت در زمینه کلاود گیمینگ خبر دادند

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سران شرکت سونی بین سخنانشان در خلال «جلسه‌ی تبیین استراتژی‌های شرکت» از سطح همکاری پلی‌استیشن با مایکروسافت صحبت کرده و آن را مشارکتی قوی توصیف کردند.
تبلیغات

سال گذشته اخباری منتشر شد که از همکاری دو رقیب قدیمی صنعت بازی‌های ویدیویی، سونی و مایکروسافت، خبر می‌داد. گویا دو غول دنیای گیمینگ به توافق رسیده‌اند که روی بهبود تجربه کاربری کلاد گیمینگ با یکدیگر همکاری کنند. انتشار چنین خبری به قدری غافلگیرانه بود که بسیاری از مخاطبان صنعت گیم را شوکه کرد.

حواشی خبر همکاری دو شرکت بزرگ سونی و مایکروسافت در زمینه کلاد گیمینگ به قدری زیاد بود که بسیاری از تحلیلگران و صاحب نظران را به گمانه زنی درباره هدف و چگونگی ممکن شدنِ این توافق واداشت.

بعد از گذشته چندماه از انتشار این خبر بزرگ، سران دو شرکت سونی و مایکروسافت به پرسش رسانه‌ها واکنش نشان دادند. پس از چندی مشخص شد که چنین همکاری هنوز در مرحله گفت‌وگو قرار دارد و هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است. از طرفی نیز تأثیر کم چنین ویژگی بر گیمرها و دارندگان کنسول بازی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، باعث کند شدن روند پیشرفت مراحل همکاری مشترک دو شرکت در زمینه کلاد گیمینگ شد.

با این حال، انتظار می‌رود که هنوز همکاری دو شرکت پا بر جا باشد و به‌زودی شاهد به ثمر رسیدن تلاش سران دو شرکت در زمینه کلاد گیمینگ باشیم. از جانب سونی، باید به مطرح شدن مجدد این موضوع در «جلسه‌ی تبیین استراتژی‌های شرکت» توسط مدیران اجرایی آن اشاره کرد. مهم‌ترین موضوعی که در این جلسه مطرح شد، تحسین تکنولوژی Azure مایکروسافت به‌عنوان «بهترین فناوری ابری حال حاضر جهان» بود. 

مقاله‌های مرتبط:

    بعد از آن، صحبت از «زمان تاریک» تجربه گیمینگ و مواقعی که حجم بالایی از کاربران بعد از تاریکی به تجربه گیمینگ پرداخته و این اتفاق منجر به تراکم بیش از حد سرورها می‌شود به میان آمده و بر اهمیت اصلاح و ابقای سرورها تأکید شد. لذا با اینکه بار دیگر به جزئیات این همکاری اشاره‌ای نمی‌شود، سونی، مشارکت خود با مایکروسافت در این حوزه را «بسیار قوی» توصیف می‌کند.

    حالا دیگر زمان زیادی از مطرح شدن این توافق در رسانه‌ها می‌گذرد، اما هنوز مشخص نیست که این همکاری چه جوانبی را در بر خواهد گرفت. بعد از مدت کوتاهی از خبری شدن این مشارکت، معلوم شد که درواقع هیچگونه قرارداد رسمی بین این دو به ثبت نرسیده و این توافق، بیشتر به شکل یک «تفاهم نامه گسترده» بوده است. صرف‌نظر از این موضوع، به‌نظر می‌رسد که سونی همچنان انتظار پیشبرد این همکاری را دارد. 

    برای خواندن جدیدترین اخبار دنیای بازی و کنسول‌های خانگی نسل بعدی یعنی ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 به سایت زومجی سر بزنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات