مایکروسافت استودیو سازنده‌ی ماینکرفت را رسما خریداری کرد

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد شایعاتی که چند وقتی است درباره خرید خرید جدید مایکروسافت صحبت‌ می‌کنند، بالاخره به حقیقت تبدیل شده‌اند. مایکروسافت تایید کرده که بازی Minecraft را در کنار استدیو سازنده آن Mojang با ارزش کلی ۲.۵ میلیارد دلار تصاحب کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا بیشتر درباره این خرید مایکروسافت صحبت کنیم.
تبلیغات

مدتی بود که شایعاتی مبنی بر مذاکره بین مایکروسافت و استودیو موجنگ برای خرید این استودیو به گوش می‌رسید و حتی یک چنین احتمالی محال دانسته می‌شد اما امروز در خبری ناگهانی و در عین حال جنجالی٬ مایکروسافت این استودیو خلاق را با قیمت بسیار بالای ۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

این استودیو در بیانیه‌ای اعلام کرد که این خرید به هیچ‌وجه باعث کنسل شدن و عدم پشتیبانی از ماینکرفت در پلتفرم‌های دیگر نخواهد شد و برنامه‌ی عرضه‌ی این بازی برای کنسول‌های سونی نیز همچنان پابرجا خواهد ماند. این استودیو در بیانیه خود عدم پشتیبانی و عرضه برای دیگر پلتفرم‌ها را کاملا بی‌معنی دانست و اظهار داشت مایکروسافت هیچ حقی برای تعیین سرنوشت بازی ماینکرفت بر روی پلتفرم‌هایی غیر از ایکس‌باکس نخواهد داشت.

مایکروسافت نیز در بیانیه‌ای جداگانه٬ از خرید خود ابراز خرسندی کرد و خاطر نشان ساخت‌ :

ما به این مطلب که قدرت در دست افراد متحد است ایمان داریم.

این غول نرم‌افزاری در ادامه اظهار داشت:

ماینکرفت تنوع و خلاقیت خاصی را بین عناوین دیگر ما ایجاد خواهد کرد و به ما کمک می‌کند تا به گیمرهای سایر پلتفرم‌های دیگر نزدیک شویم. گیمینگ مهم‌ترین و پرکاربردترین فعالیت‌ در تمام دستگاه‌ها است و ما پتانسیل فوق‌العاده بالایی را در رشد و نمو جامعه‌ی ماینکرفت دیدیم. این همان دلیلی است که ما به ساخت ماینکرفت حتی در پلتفرم‌های دیگر مانند iOS٬ اندروید و پلی‌استیشن به همراه ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی ادامه خواهیم داد.

در پی این معامله‌ی گران قیمت٬ خالق ماینکرفت آقای Markus Persson که ۷۰ درصد سهم استودیو را در اختیار داشت٬ مبلغ ۱.۷۵ میلیارد دلار از قرار داد را دریافت کرد و از سمت خود در استودیو استعفا داد. البته او تنها کسی نبود که بعد از عقد قرارداد اقدام به ترک استودیو کرد و اشخاصی مانند Jakob Porser که یکی از موسسان استودیو بود و مدیر اجرایی٬ Carl Manneh نیز موجنگ را ترک کردند.

markus-persson-16881

استودیو موجنگ برای هواداران خود دلیل استعفای خالق ماینکرفت را عدم پیش‌بینی و در نظر گرفتن اهمیت استودیو در سطحی جهانی دانست و خاطر نشان ساخت :

در سال‌های گذشته آقای Persson روی تعداد زیادی پروژه‌ی کوچک فعالیت داشت و فشار مالکیت ماینکرفت برای وی بسیار سنگین و از کنترل خارج شده بود. تنها راه چاره فروش شرکت بود. او همیشه به خلاقیت و ساخت پروژه‌های خارق‌العاده ادامه خواهد داد. نگرانش نباشید.

ماینکرفت با این‌که بر روی کنسول‌ها٬ رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند بیش از ۵۰ میلیون نسخه به فروش رسیده است٬ اما همکاری نزدیک این شرکت و مایکروسافت برای عرضه‌ی نسخه‌ی ایکس‌باکس ۳۶۰ ٬ یکی از سکو‌های پرتاب و موفقیت این بازی به شمار می‌رود. استودیو موجنگ از معامله‌ای که انجام شده بسیار خوشحال هستند و عقیده دارند این ادامه‌ی همکاری سبب افزایش موفقیت شرکت و بازی ماینکرفت خواهد شد.

آقای فیل اسپنسر٬ مدیر بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت نیز در بیانیه‌ای اظهار داشت:

ما به برند و استقلالی که پشت سر موفقیت ماینکرفت بود احترام می‌گذاریم و تصمیم داریم این موفقیت و نوآوری را در سری رو به جلو ببریم. سرمایه گذاری ما در بخش تکنولوژی ابری٬ ایکس‌باکس لایو و تکنولوژی‌ موبایل سبب خواهد شد بازیکنان به دنیاهای بزرگ‌تر و سریعتر و در عین حال به ابزارهای ساخت و ساز بیشتری در ماینکرفت دست پیدا کنند.

موجنگ در اطلاعیه‌‌ی خود اظهار داشت هنوز سرنوشت بازی‌های دیگر این استودیو مشخص نیست و باید تصمیم مایکروسافت را در آینده دید که چه برنامه ای برای آنها در نظر دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات