تماشا کنید: نگاه نزدیک به هدست واقعیت مجازی ال جی

یک‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
ال جی امروز  در جریان رویداد MWC 2016‌ از گوشی پرچمدار جدید خود یعنی جی ۵ رونمایی کرد. اما در کنار گوشی هوشمند پرچمدار، ال‌جی پس از مدت‌ها انتظار از هدست واقعیت مجازی خود نیز رونمایی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 تا اینجا هدست‌های واقعیت مجازی به این صورت کار می‌کردند که شما باید گوشی هوشمند خود را درون هدست قرار می‌دادید تا گوشی به عنوان نمایشگر، درست روبروی چشمان شما عمل کند. این همان چیزی بود که در Google Cardboard و سامسونگ Gear VR دیده بودیم؛ ولی حالا به نظر می‌رسد که آینده کمی متفاوت است. 

ال‌جی لحظاتی پیش هدست واقعیت مجازی خود را با عنوان LG 360 VR در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ معرفی کرد. این هدست قرار است به همراه گوشی هوشمند پرچمدار جی ۵ این شرکت که آن هم لحظاتی پیش معرفی شد به بازار عرضه شود. حالا دیگر نیازی نیست که گوشی خود را درون هدست قرار دهید فقط کافی است که آن را از طریق کابل USB نوع C به هدست متصل کنید. 

مزایای عدم استفاده از گوشی روی سرتان بسیار واضح است. عینک‌های VR 360  بسیار کوچک هستند و حدود یک سوم سایر هدست‌های مبتنی بر گوشی نظیر Gear VR‌ سامسونگ وزن دارند. طبق ادعای ال‌جی این هدست فقط ۱۸۰ گرم وزن دارد. 

در داخل LG 360 VR‌ دو نمایشگر OLED‌ با رزولوشن 1080p قرار دارد که هر یک بطور جداگانه قابل تنظیم هستند. ال‌جی مدعی است که این نمایشگرها مثل نمایشگر ۱۳۰ اینچی تلویزیون از فاصله ۲ متری هستند. 

LG 360 VR‌ فقط با گوشی‌های هوشمند اندرویدی که مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ هستند سازگار است. در حال حاضر این هدست فقط با جی ۵ ال جی سازگار است و قرار است تا در ماه آوریل عرضه شود که البته هنوز قیمت آن تعیین نشده است. از آنجا که این هدست از USB‌ نوع C‌ استفاده می‌کند که در حال متداول شدن بین تمامی ابزارهای هوشمند است، به نظر می‌رسد که خیلی زود با بسیاری از ابزارهای هوشمند سازگار شود. 

از طرفی LG 360 VR‌ نمایشگرهای مخصوص خود را دارد؛ بنابراین عملکرد آن از اندازه‌ی نمایشگر و رزولوشن نمایشگر گوشی هوشمند مستقل است. قابلیت اتصال گوشی به هدست مزایای دیگری هم علاوه بر سبکی دارد. حالا کابر می‌تواند از نمایشگر گوشی هوشمند خود بعنوان یک تاچ‌پد بزرگ استفاده کند تا به کنترل اپ‌ها بپردازد. 

دانلود ویدیو

حمل هدست ال‌جی با وزن و ابعاد کمتری که دارد به مراتب ساده‌تر از رقبایش است. به نظر می رسد از این پس شاهد هد‌ست‌هایی خواهیم بود که دیگر نیازی نیست گوشی هوشمند در آن‌ها قرار گیرد. نظر شما در مورد هدست واقعیت مجازی ال‌جی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات