آینده حمل و نقل شهری در دست اسکوتر الکتریکی

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
حمل و نقل شهری نیازمند استفاده از خودروهای الکتریکی است، اما این خودروها تا چند سال دیگر در دسترس همگان نخواهند بود؛ اسکوترهای الکتریکی با قیمت پایینی که دارند، می‌توانند جای خالی این خودروها را تا زمان ارائه شدن آن‌ها پر کنند.
تبلیغات

خودروهای الکتریکی در آینده‌ای نزدیک در سراسر جاده‌ها حضور خواهند یافت و سلطنت خودروها و کامیون‌های پرمصرف بنزینی و گازوییلی به پایان خود نزدیک خواهد شد؛ ولی هنوز راهی طولانی تا پذیرش ناوگان خودروهای پاک الکتریکی در جهان باقی مانده است؛ اما شاید راه‌ حلی موقت و مقرون‌به‌صرفه تا رسیدن به هدف نهایی وجود داشته باشد.

Gogoro 2

شرکت تایوانی گوگورو، راه‌حل مناسبی پیشنهاد می‌دهد. این شرکت به‌تازگی از اسکوتر جدیدی با نام گوگورو ۲ رونمایی کرده‌ا است که در ماه میلادی جاری در تایوان در دسترس خواهد بود. به‌ گزارش سایت وِرج:

این اسکوترها می‌توانند در ۴.۳ ثانیه به‌ سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابند. حداکثر سرعت آن‌ها ۹۰ کیلومتر بر ساعت است و با یک‌ بار شارژ کامل قادر به طی مسافت ۱۱۰ کیلومتر هستند.

گوگورو ۲ در تایوان قیمتی معادل ۳۸,۸۰۰ دلار تایوان دارد و درصورتی‌که در بازار‌های جهانی عرضه شود، قیمتی معادل ۱۲۹۵ دلار آمریکا خواهد داشت. شرکت سازنده می‌گوید تا پایان سال میلادی این محصول قابلیت ارائه در بازارهای جهانی با توجه به ارزیابی‌های شرکت خواهد داشت.

استفاده گسترده از این اسکوترها می‌تواند به فراگیر شدن استفاده از خودروها برقی کمک کند. با این‌حال یکی از محدودیت‌های استفاده از این فنّاوریِ در حال ظهور، گریبان این محصولات را نیز گرفته است. این محدودیت درواقع راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم برای حمایت از تغییر به سمت حمل‌ونقل الکتریکی است که باید بر موانع آن غلبه شود.

این اسکوترها می‌توانند برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی در حمل‌ونقل، به‌ویژه در محیط‌های شهری که مسافت‌های کوتاه مانعی نیست، نقشی حیاتی ایفا کنند. برنامه‌هایی همچون CitiBike با موفقیت ثابت کرده‌اند که می‌توانند پل ارتباطی میان هدف امروز ما برای جابجایی در شهر‌ها و رسیدن به انرژی کاملاً پاک در آینده باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات