SK Hynix اولین حافظه‌ SSD با رابط PCIe نسل ۴ را ارائه می‌دهد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
SK Hynix در CES ۲۰۲۲ اعلام کرد که در حال توسعه‌ی اولین حافظه‌ی SSD خود با رابط PCIe 4.0 است و به‌زودی آن‌ را عرضه می‌کند.
تبلیغات

طبق برنامه قرار است حافظه‌های Gold P31 و سری Gold S31 به همراه حافظه‌ی جدید پلاتینوم P41 اوایل سال جاری وارد بازار شوند. این SSD جدید که در سه ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت، یک و دو ترابایت عرضه خواهد شد، بهبود عملکرد سیستم‌های خانگی برای گیمرها و تولید‌کننده‌های محتوا را هدف اصلی خود می‌داند.

SK Hynix با دراختیار داشتن عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازندگان حافظه، دیروز، عنوان کرد که قصد دارد جدیدترین حافظه SSD مبتنی‌بر رابط PCIe NVMe نسل چهارم خود را با نام Platinum P41 عرضه کند؛ البته بد نیست بدانید که نام Platinum، مختص سری پرچم‌داران SK Hynix است.

پلاتینوم P41 که در سه ماه‌ی اول ۲۰۲۲ وارد بازار رقابت خواهد شد، یکی از بهترین نمونه‌های حافظه‌ی SSD مبتنی‌بر رابط PCIe نسل چهار است؛ همچنین این SSD از حداکثر سرعت خواندن ترتیبی 7,000 MB/s و حداکثر سرعت نوشتن ترتیبی 6,500 MB/s بهره می‌برد. دوام این حافظه نیز تا سقف ۱۲۰۰ ترابایت اطلاعات نوشته‌شده خواهد بود.

همچنین پلاتینوم P41 سرعت خواندن تصادفی ۱۴۰۰ هزار IOPS و سرعت نوشتن تصادفی ۱۳۰۰ هزار عملیات ورودی و خروجی در ثانیه را دراختیار کاربران قرار می‌دهد که بیشترین سرعت بین حافظه‌های SSD با رابط PCIe 4.0 است؛ همچنین فرم فاکتور این محصول از نوع باریک و کوچک M.2 با عرض ۲۲ و طول ۸۰ میلی‌متر است و حداکثر چهار لِین PCIe 4.0‌ را پشتیبانی می‌کند.

گفتنی است که سری جدید حافظه‌های SSD پرچم‌دار شرکت SK Hynix، قرار نیست که جای حافظه‌های سری Gold S31 و Gold P31 را بگیرد و در کنار این دو سری روانه‌ی بازار و آماده‌ی فروش خواهد شد.

آمریکایی.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات