ارزجو اولین کیف پول ارزهای دیجیتال را به کاربران ایرانی ارائه می‌کند

جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
ارزجو از معدود استارتاپ‌های ایرانی حوزه‌ی رمزارز حاضر در الکام استارز، خدمات کیف پول بیت کوین را به کاربران ایرانی ارائه می‌کند.
تبلیغات

زومیت در الکام استارز ۹۸ با تعدادی از استارتاپ‌های حاضر مصاحبه انجام داد. برخی از استارتاپ‌ها در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند و با وجود محدودیت‌ها و بلاتکلیفی‌های قانونی، محصولات خود را در حوزه‌ی رمزارز توسعه می‌دهند. ارزجو یکی از استارتاپ‌های فعال در این حوزه بوده که اولین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی را توسعه داده است.

ارزجو انواع خدمات حوزه‌ی بلاک‌چین را به کاربران و سازمان‌های مخاطب ارائه می‌کند. به‌بیان‌دیگر آن‌ها در انجام پروژه‌های مرتبط با بلاک‌چین فعالیت می‌کنند که رمزارزها هم دسته‌ای مهم از آن محسوب می‌شوند. به‌علاوه ارزجو سرویس‌های اختصاصی خود را هم توسعه می‌دهد که به‌عنوان نخستین نمونه، اکنون کیف پول رمزارز آن‌ها قابل بهره‌برداری است.

کیف پول رمزارز ارزجو اکنون تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. تیم توسعه‌ای قصد دارد تا در آینده‌ی نزدیک پشتیبانی از ارزهای دیگر همچون لایت‌کوین و اتریوم را نیز به کیف پول خود اضافه کند. احسان مطلبی و نادر عظیمی هم‌بنیان‌گذارهای ارزجو آمادگی تیم برای همکاری با پروژه‌ی احتمالی رمزارز ملی را هم اعلام می‌کنند.

arzjoo

فعالیت در حوزه‌ی رمزارز در سال‌های اخیر علاوه بر فرصت‌های متعدد، چالش‌های زیادی را هم برای فعالان به‌همراه داشته است. سخنگوی ارزجو بلاتکلیفی قانونی را چالش اصلی استارتاپ‌های این حوزه می‌داند. از نظر او شفاف‌سازی و تعیین تکلیف فعالیت در حوزه‌ی رمزارزها از خرید و فروش تا استخراج، باید در اولویت‌های دولت و سازمان‌های قانون‌گذار قرار گیرد؛ چرا که ارزهای دیجیتال خواه‌ناخواه اکنون موجب ایجاد اشتغال شده‌اند و فعالیت مرتبط با آن‌ها باید هرچه زودتر و شفاف‌تر قانون‌گذاری شود.

درنهایت ارزجو امروز به‌عنوان اولین کیف پول رمزارز ایران خود را معرفی می‌کند و آمادگی ارائه‌ی خدمات درگاه ارز دیجیتال را هم دارد. استارتاپ مذکور با وجود شرکت در نمایشگاه الکامپ ۹۸، هنوز هم نگرانی‌ها و بلاتکلیفی‌های فعالیت در حوزه‌ی رمزارز را حس می‌کند. به‌هرحال تا نهایی شدن گمانه‌زنی‌ها و تصویب قوانین اجرایی، باید منتظر اخبار تکمیلی از سازمان‌های قانون‌گذار باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات