سود ۸.۸ میلیارد دلاری هواوی در سال ۲۰۱۸

یک‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
هواوی اخیرا گزارش مالی جدید خود را منتشر کرده که براساس آن توانسته در سال ۲۰۱۸ میلادی سود هنگفت ۸.۸ میلیارد دلاری را به‌ثبت برساند.
تبلیغات

با وجود تنش‌های اخیر بین هواوی و دولت ایالات متحده‌ی آمریکا، این شرکت چینی روزهای خوبی را سپری می‌کند و ظاهرا تحریم‌های اخیر نتوانسته‌اند تأثیر چندانی روی درآمدهای هواوی بگذارند.

جدیدترین گزارش مالی هواوی نشان می‌دهد که این شرکت در سال ۲۰۱۸ میلادی موفق به کسب سود ۸.۸ میلیارد دلاری شده است؛ این رقم نسبت به سال گذشته‌ی میلادی به‌میزان ۲۵ درصد بیشتر شده که در نوع خود بسیار درخورتوجه است. یکی از اصلی‌ترین دلایل کسب این درآمد، افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های هواوی بین کاربران است.

هواوی شرکتی با سهامی عام نیست، اما در بازه‌های زمانی مختلف اقدام به انتشار گزارش‌ مالی می‌کند؛ طبق اعلام رسمی مدیران این شرکت، گزارش‌های مالی این شرکت توسط KPMG حساب‌رسی می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین نکات موجود در گزارش مالی جدید هواوی، به این موضوع برمی‌گردد که سازنده‌ی محصولاتی همچون پی ۳۰ پرو، به شرکتی مبتنی بر سخت‌افزار تبدیل شده است.

هواوی میت ۲۰ پرو / Huawei Mate 20 pro

منظور از عبارت مطرح‌شده، این است که هم‌اکنون درآمد حاصل از محصولات الکترونیکی مصرفی (همچون گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها) از درآمد تجهیزات مخابراتی این شرکت پیشی گرفته است. احتمالا می‌دانید که هواوی ازطریق فروش تجهیزات شبکه به شرکت‌های مختلف نیز برای خود درآمدزایی می‌کند. 

درآمد کلی هواوی در سال ۲۰۱۸ معادل ۱۰۷.۴ میلیارد دلار بوده است؛ به‌عبارتی، چینی‌ها توانسته‌اند طی یک سال اخیر میلادی، رشد ۱۹.۵ درصدی را از لحاظ درآمد، تجربه کنند. 

کسب درآمد ۱۰۷.۴ دلاری در سال ۲۰۱۸ نشان از روند صعودی هواوی دارد

هواوی می‌گوید درآمد کسب‌شده از محصولات الکترونیکی مصرفی طی سال اخیر با رشدی ۴۵ درصدی مواجه شده و به ۵۲ میلیارد دلار رسیده است. از طرفی، درآمد تجهیزات شبکه افتی ۱.۳ درصدی را تجربه کرده و به ۴۳.۸ میلیارد دلار رسیده است. درضمن سرویس‌های سازمانی هواوی توانسته‌اند سومین منبع درآمدزایی این شرکت باشند.

البته همان‌طور که می‌شد حدس زد، هواوی هنوز به بازار چین وابستگی شدیدی است؛ درواقع آمار رسمی می‌گویند که ۵۲ درصد از کل درآمد هواوی در سال ۲۰۱۸، ازطریق بازار چین به‌دست آمده است. البته درآمد این شرکت در اقصی‌نقاط دنیا با پیشرفت مواجه شده و این موضوع روند صعودی محبوبیت محصولات هواوی را در مناطق مختلف دنیا نشان می‌دهد. 

شرایط کسب‌و‌کار هواوی در آمریکا در مقایسه با مناطقی همچون اروپا و خاورمیانه، تعریف چندانی ندارد و پیش‌بینی می‌‌کنیم باتوجه‌به تنش‌های اخیر، این موضوع همچنان ادامه‌دار باشد. 

درآمد هواوی در سال 2018

هواوی طی سال‌های اخیر با پیشرفتی چشم‌گیر توانسته یکی از اصلی‌ترین حاضران بازار محصولات الکترونیکی نظیر گوشی و لپ‌تاپ باشد. جدیدترین محصول این شرکت یعنی هواوی پی ۳۰ دستگاهی رده‌بالا با طراحی جذاب است که به‌لطف بهره‌مندی از ویژگی‌هایی جالب، قطعا ظرفیت خوبی برای فروش دارد. 

پژوهش اخیر مؤسسه‌ی IDC نشان می‌دهد که هواوی توانسته به‌لطف برند آنر (Honor)،‌ میزان فروش دستگاه‌هایش را به‌میزان ۳۳.۶ درصد افزایش دهد. این مؤسسه هواوی را در رده‌ی سوم رده‌بندی برترین شرکت‌های صنعت گوشی از لحاظ سهم بازار قرار داده است؛ ظاهرا هواوی هم‌اکنون ۱۶.۱ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

البته فراموش نکنید که هواوی از سمت کسب‌و‌کار مربوط‌به تجهیزات مخابراتی‌اش، شدیدا توسط آمریکا تحت‌فشار است. روند تنش‌های اخیر هم به‌شکلی بوده که فکر نمی‌کنیم به‌این‌ زودی‌ها حل شوند. با این اوصاف باید دید که چینی‌ها در ادامه‌ی کار چه‌عملکردی از خود نشان خواهند داد.

نظر شما کاربران زومیت در مورد این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات