سه دیدگاه اصلی گرگ وال‌استریت درمورد آینده بیت کوین

یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جردن بلفورت ملقب به گرگ وال استریت
جردن بلفورت ملقب به گرگ وال‌استریت اخیراً نظرش را در مورد آینده‌ی بیت کوین اعلام کرده است.
تبلیغات

جردن بلفورت، کارگزار سابق سهام که به گرگ وال‌استریت شهرت دارد قبلاً تردیدهایی درمورد رمزارزها داشت و اکنون موضع او درمورد آینده‌ی بیت کوین تغییر کرده است.

بلفورت اکنون چندین دیدگاه در مورد آینده‌ بیت کوین ارائه داده است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. مقررات و سازمان‌های نظارتی به رشد بیت کوین کمک می‌کنند

از نظر بلفورت، وقتی هنوز قوانین کامل و دقیقی درمورد رمزارزها وجود ندارد فرصت بسیار خوبی برای افزیش ارزش پادشاه رمزارزها به‌وجود می‌آید. گرگ وال‌استریت به‌عنوان کسی که از مدت‌ها قبل حامی سرسخت قوانین و مقررات در حوزه‌ی کریپتو بوده، اکنون باور دارد بیت کوین در محیطی که قوانین آن به‌درستی تعریف شده باشد به‌خوبی رشد خواهد کرد.

بلفورت از فعالان بازار که قوانین را مانع رشد دارایی‌های رمزارزی می‌دانند، انتقاد کرد. او می‌گوید نبود مقررات، زمینه‌های اساسی و مهم را برای گسترش کلاهبرداری در فضای ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند.

۲. ارزش بیت کوین به صفر نمی‌رسد

جردن بلفورت ابتدا دیدگاهی محتاطانه درمورد بیت کوین داشت زیرا ارزش آن را واقعی نمی‌دانست. براساس گزارش فین‌بولد، بلفورت اعتقاد داشت ارزش پادشاه رمزارزها به‌دلیل ویژگی‌هایی که امکان کلاهبرداری را فراهم می‌کند، به صفر خواهد رسید.

اکنون بلفورت پس‌ از مشاهده‌ی احیای ارزش بیت کوین بعد از پایان دوره‌ی زمستان رمزارزها در سال ۲۰۱۸، نظر خود را تغییر داد و مواردی مثل سقوط اکوسیستم ترا لونا (LUNA)، باور او را به قابل‌اطمینان بودن بیت کوین تقویت کرد.

بلفورت می‌گوید: «من قبلاً از رمزارزها متنفر بودم. من همچنان به همه‌ی حرف‌هایی که سال ۲۰۱۷ درمورد کریپتو اعلام کردم، غیر از صفر شدن ارزش آن، باور دارم. درواقع من درمورد صفر شدن ارزش بیت کوین اشتباه می‌کردم؛ زیرا دید کاملی از آن نداشتم.»

۳. بیت کوین با وجود کلاهبرداری‌ها و شروع زمستان رمزارزها، همچنان خریدوفروش می‌شود

بیت کوین با شروع زمستان رمزارزها در سال ۲۰۲۲، بخش قابل‌توجهی از ارزش خود را از دست داد. علاوه‌براین سال گذشته شاهد اتفاقات مهمی مثل سقوط LUNA و فروپاشی صرافی FTX بودیم. به‌هرحال، بلفورت می‌گوید آشفتگی در فضای رمزارزها نباید باعث شود سرمایه‌گذاران بیت کوین یا اتریوم را کنار بگذارند.

بلفورت پیش‌ از این بیت کوین و اتریوم را به‌عنوان مهم‌ترین دارایی‌های رمزارزی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت اعلام کرده بود. او می‌گوید: «سقوط FTX و کلاهبرداری‌های مرتبط با رمزارزها به این معنی نیست که بیت کوین را به‌طور کامل نادیده بگیرید و انتظار صفر شدن ارزش آن را داشته باشید. همین موضوع درمورد اتریوم نیز صدق می‌کند.»

با وجود چشم‌انداز خوش‌بینانه‌ی بلفورت درمورد رمزارزها، باید در نظر داشته باشید مجموعه‌ای از عوامل مختلف ازجمله مقررات، پذیرش و عوامل مرتبط با اقتصاد کلان و غیره بر آینده‌ی بیت کوین تأثیر دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات