MSI از لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری Vector، Pulse و Katana رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
MSI از لپ‌تاپ‌های جدید گیمینگ سری Pulse، Katana و Vector را در CES ۲۰۲۲ رونمایی کرد. یکی از مهم‌ترین تغییرات این محصولات بهره گرفتن از پد خنک‌کننده‌ی مایع جدید است.
تبلیغات

MSI در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ از لپ‌تاپ‌های جدید خود برای سال جاری میلادی رونمایی کرد. درخورتوجه‌ترین تغییر اعمال شده روی این لپ‌تاپ‌ها، استفاده از پد فلزی مایع با تغییر فاز است که در مدل‌هایی که از پردازنده‌ Core i9 اینتل بهره می‌برند ارائه شده است.

به گزارش دیجیتال ترندز، سیستم خنک‌کننده‌ی جدید MSI ترکیبی بین خمیر حرارتی سنتی و فلز مایع است. این شرکت اعلام کرده که فلز مایع مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و اعمال کردن آن در سیستم خنک‌کننده سخت است و به‌همین دلیل باید خیلی سریع‌تر از خمیر حرارتی سنتی جایگزین شود. ظاهرا پد فلزی مایع با تغییر فاز این مشکل را رفع کرده است و می‌تواند عملکرد تراشه‌ را در بارهای کاری سنگین تا ۱۰ درصد بهبود بخشد.

راهکار خنک‌کننده‌ی جدید MSI مهم‌ترین تغییر اعمال شده توسط MSI روی لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید این شرکت است. این لپ‌تاپ‌ها به جدیدترین پردازنده‌های اینتل و جدیدترین کارت گرافیک‌های انویدیا مجهز شده‌اند.

لپ‌تاپ‌ Stealth GS77 و GS66

Stealth GS77 و GS66

به‌طور کلی، از Stealth GS66 می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ جهان یاد کرد. مدل ۱۵٫۶ اینچی (GS66) و ۱۷٫۳ اینچی (GS77) هردو با تراشه‌های نسل دوازدهم سری H اینتل به‌روزرسانی شده‌اند. این دو دستگاه همچنین از پردازنده‌های گرافیکی جدید RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti بهره می‌برند.

MSI در کنار به‌روزرسانی مشخصات، لولا را به وسط نمایشگر منتقل کرده و صفحه‌کلید را نیز بهبود بخشیده است. MSI می‌گوید که کلید‌ها با صفحه‌ی شماره نازک‌تر، هشت درصد بزرگ‌تر شده‌اند. این شرکت همچنین ابعاد تاچ‌پد را افزایش داده که این مورد درکل محصولات ۲۰۲۲ این شرکت اعمال شده است.

مدل پایه‌ی لپ‌تاپ‌های GS77 و GS66 به‌ترتیب با قیمت ۱۷۹۹ دلار و ۲۴۹۹ دلار به‌فروش خواهد رسید. MSI این دو دستگاه را با در مدل مجهز به نمایشگر Full HD با نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز، 1440p با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و 4K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز عرضه خواهد کرد.

لپ‌تاپ Raider GE76 و GE66

Raider GE76 و GE66

به‌طور معمول، لپ‌تاپ‌های سری Stealth برای افرادی طراحی می‌شوند که به‌دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند، سبک و نازک هستد؛ اما سری Raider برای کاربرانی ساخته شده است که فقط بر قابلیت‌های گیمینگ تمرکز دارند. این سری از لپ‌تاپ‌های MSI از شاسی بزرگ‌تر بهره می‌برد و سیستم خنک‌کننده‌ی آن‌ها نیز عملکرد بهتری دارد. به گفته‌ی MSI، مدل مجهز به Core i9 این لپ‌تاپ‌ها با بهره گرفتن از راهکار خنک‌کننده‌ی فلز مایع، توان ۲۲۰ وات را پشتیبانی می‌کند.

این لپ‌تاپ‌ها در مدل Raider GE76 با نمایشگر ۱۷٫۳ اینچ و Raider GE66 با نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ روانه‌ی بازار خواهند شد. این دو دستگاه حداکثر با پردازنده‌ی Core i9 12900HK و کارت گرافیک انویدیا RTX 3080 Ti و ۳۲ گیگابایت رم دردسترس قرار خواهند گرفت. شما می‌توانید این لپ‌تاپ‌ها را با نمایش‌های مشابه سری Stealth خریداری کنید. قیمت مدل GE76 و GE66 به‌ترتیب از ۱۵۹۹ دلار و ۲۲۴۹ دلار شروع می‌شود.

لپ‌تاپ‌های سری Raider نسبت به لپ‌تاپ‌های سری Stealth ضخامت بیشتری دارند، اما MSI از این فضای اضافه به‌خوبی استفاده کرده است. در قسمت جلوی این دو مدل یک پخش‌کننده‌ی نور RGB تعبیه شده است. قسمت پایینی این دو محصول نیز از یک طرح لانه‌زنبوری بهره می‌برد که به وارد و خارج شدن جریان هوا به داخل دستگاه کمک خواهد کرد.

لپ‌تاپ Vector GP76 و GP66

Vector GP76 و GP66

لپ‌تاپ‌های سری Vector جدید MSI درواقع نسخه‌های ارزان‌قیمت‌تر سری Raider هستند که عملکرد آن‌ها نیز نسبت به مدل‌های قبلی ضعیف‌تر است. شما همچنان می‌توانید مدل ۱۷٫۳ اینچی (GP76) یا مدل ۱۵٫۶ اینچی (GP66) را خریداری کنید، اما MSI این محصول را در مدل مجهز به نمایشگر 4K عرضه نخواهد کرد. بااین‌حال، می‌توانید مدل مجهز به پردازنده‌ی Core i9 1299HK را با کارت گرافیک RTX 3080 انویدیا خریداری کنید. این دو لپ‌تاپ همچنین با رم ۳۲ گیگابایت عرضه خواهند شد.

به گفته‌ی MSI لپ‌تاپ‌های جدید سری Vector برای افراد حرفه‌ای ساخته شده که گاها بازی‌های رایانه‌ای را نیز روی دستگاه خود اجرا می‌کنند. این دو محصول نیز از نورپردازی RGB بهره می‌برند. قیمت مدل GP66 و GP76 به‌ترتیب از ۲۳۹۹ دلار و ۱۸۹۹ دلار شروع می‌شود.

لپ‌تاپ MSI Pulse، Sword و Katana

لپ‌تاپ MSI Pulse، Sword و Katana

لپ‌تاپ‌های سری Raider، Stealth و Vector، از جمله محصولات پرچم‌دار MSI محسوب می‌شوند، اما این شرکت لپ‌تاپ‌های سری Sword، Pulse و Katana خود را هم به‌روزرسانی کرده است. قدرت عملکرد مدل جدید این لپ‌تاپ‌ها به مدل‌های پرچم‌دار نمی‌رسد. شما می‌توانید این لپ‌تاپ‌های جدید را در پیکربندی Core i7 یا Core i5 و کارت گرافیک RTX 3070 Ti انویدیا خریداری کنید. قیمت همه‌ی مدل‌های این سه سری از لپ‌تاپ‌های جدید MSI از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود.

مدل جدید لپ‌تاپ‌های سری Raider، Stealth و Vector از نمایشگر Full HD با نرخ نوسازی ۳۶۰ بهره می‌برند که با توجه به سخت‌افزار به‌کار گرفته شده در آن‌ها، منطقی به‌نظر می‌رسد. طراحی شاسی این محصولات نیز تغییراتی داشته و اکنون جریان هوا در شاسی آن‌ها نسبت به نسل قبل تا ۱۵ درصد بهتر جریان پیدا می‌کند. البته سایر مشخصات این لپ‌تاپ‌ها تقریبا شبیه مدل‌های سال گذشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات