موزه پورشه درآلمان – تاریخچه اتومبیل های Porsche

شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
مطالعه 11 دقیقه
موزه پورشه برای نمایش معماری و تاریخچه اتومبیل های این شرکت در آلمان تاسیس شده است. در این موزه علاوه بر نمایش معماری بی نظیر پورشه، محبوب ترین اتومبیل های پورشه نیز به نمایش گذاشته شده اند. این موزه مکانی است که بسیاری از خودروهای طراحی شده توسط Ferdinad Porsche را در خود جای داده است. اگر در شمال آلمان زندگی نمی کنید و یا نمی توانید به شهر Stuttgart سفر کنید حداقل در ادامه مطلب می توانید تصاویر و توضیحات مرتبط با هر کدام از خودروهای نمایش داده شده در موزه را مشاهده نمایید.
تبلیغات

تصویر پایین نمای بیرون موزه پورشه است که در سال 2009 در آلمان تاسیس شد. معمار این موزه Delugan Meissl می باشد.

Porsche Museum

Semper Vivus

این اولین خودرو Hybrid دنیا است که توسط پروفسور پورشه در سال 1900 اختراع شد هرکدام از چرخ های جلوی Semper Vivus حدود 270 کیلوگرم وزن دارند چون موتورهای الکترونیکی در همان جا قرار داده شده اند. این اتومبیل همچنین دارای دو موتور بنزینی در عقب است.

11_Semper_Vivus_2_540x359

این هم عکسی از پروفسور پورشه که سوار بر Semper Vivus است.

12_Photo_of_original_hybrid_1900

این خودرو در سال 1939 طراحی شده و بدنه آن کاملا از جنس آلومینیوم ساخته شده است پروفسور پورشه که خود موسس کمپانی است این خودرو را طراحی کرده و پس از اتمام جنگ جهانی دوم نام خانوادگی خود را برروی آن گذاشته است.

01_Body_Type_64_2_540x359

Fire Truck

Ferdinand Porsche علاقه ویژه ایی به ماشین های آتش نشانی داشت زمانی که او به بعنوان مدیر فنی مهندسی در Austro Daimler مشغول به کار شد، اولین مشتری او شرکتی بود که دارای گروه داخلی برای احیاء حریق بود این شرکت در خواست ساخت یک ماشین خاص برای مهار کردن آتش های احتمالی را داشت. این خودرو اولین ماشین با امکان حمل پرسنل، پمپ و شلنک آب بود. این ماشین برای مدت 20 سال استفاده شد و پس از آن نیز توسط یک گروه استرالیایی تغییر کرد و برای 36 سال دیگر بکار گرفته شد.

10_356_SL_Coupe

Number One' Roadster

تصویر پایین مربوط به Number One' Roadster است این خودرو در سال 1948 تولید شد و تنها 35 اسب بخار قدرت داشت و حداکثر سرعت آن نیز 134 کیلومتر در ساعت بود. این اتومبیل حدود 1 میلیون یورو قیمت گذاری شده است. هنوز بسیاری از اتومبیل های تولید شده این مدل در خیابان ها هستند.

04_Porsche_Museum_front_2_540x359

Porsche 356 SL Coupe

Porsche 356 SL Coupe در سال 1950 ساخته شد در ساخت این خودرو از آلیاژ سبک استفاده شده و برای شرکت در مسابقه های اتومبیل رانی ساخته شده بود. موتور خودرو در پشت محور عقب قرار دارد. بخشی از ایرودینامیک 356 SL مربوط به پوشش تایرهاست در حقیقت یکی از عوامل کلیدی موفقیت این خودر نیز همین پوشش چرخ ها بود.

356_SL_Coupe

Porche 356 Coupe Ferdinand

این اتومبیل هدیه تولد پسر پورشه به او بود، Porche 356 Coupe Ferdinand در سال 1950 و در سن 75 سالگی به او هدیه داده شد. کمی بعد پروفسور پورشه از دنیا رفت. این خودرو مجهز به موتور جدید این شرکت و معروف به "a test bench on wheels" بود.

06_356_SL_Coupe

Number One Roadster

این خودرو نسخه توسعه داده شده Number One Roadster است که در ساخت آن از  آلیاژ سبک استفاده شده است. تنها 52 عدد از این خودرو با دست و در استرالیا ساخته شد.

356_SL_Coupe

Porsche 356 B Carrera 2 Cabriolet

Porsche 356 B Carrera 2 Cabriolet در سال 1962 تولید و تنها 34 خودرو از این مدل ساخته شد. این اتومبیل دارای ترمزهای دیسکی است که توسط پورشه و برای اتومبیل های نوع 804 مسابقات Formula One طراحی شده بود. ظرفیت دو لیتری موتور عمودی این خودرو، در نام گذاری Carrera 2 منعکس شده است.

06_356_SL_Coupe_1_540x359-1

Porsche 718 W-RS Spyder

این اولین اتومبیل پورشه با موتور دو لیتری و هشت سیلندر است. این خودرو در سال های 1961 تا 1964 تولید گردید و در سال 1962 برنده مسابقه اتومبیل رانی Targa Fiorio شد. این خودرو به دلیل مدت زمان نسبتا طولانی حضورش در مسابقات حرفه ای لقب مادربزرگ (Grandmother) گرفته بود.

08_356_SL_Coupe

Porsche 911 2.0 Coupe

این خودرو در واقع نسخه دوم Porsche 911 است که پورشه آن را فرزند 911 اول می داند. Porsche 911 2.0 اولین بار در نمایشگاه بین الملی International Motor Show – IAA در سال 1963 در فرانکفورد رونمایی شد. در آن زمان به دلیل استفاده پژو از عدد صفر در بین عدد مدل خودروهای خود، پورشه ترجیح داد سری 901 خود را تغییر نام دهد و از آن پس دیگر از این مدل استفاده نکرد.

Porsche 911 V2

Porsche Type 754 T7

این خودرو به دنبال Porsche 911 طراحی شد. این اتومبیل چهار صندلیه هیچ وقت وارد خیابان ها نشد چون Ferry Porsche نمونه اولیه را رد کرد.

Porsche_Typ_754

این Porsche 911 Coupe است که برای پلیس فدرال آلمان تولید شده بود.

911_Carrera_Coupe_Polizei_millionth

Porsche 908/03 Spyder

این خودرو مسابقه ای 544 کیلوگرم وزن دارد. 908/03 تنها چهار بار در مسابقات شرکت کرد و سه بار از جمله در مسابقه Targa Florio 1970 قهرمان شد.

09_356_SL_Coupe

Porsche 911 S Type 915

تصویر پایین مربوط به Porsche 911 S Type 915 است این نمونه اولیه با چهار صندلی در سال 1970 ساخته شد ولی هیچ وقت تولید نشد چون پورشه تصور می کرد هنوز برای تولید خودروهای چهارصندلیه زود است.

17_911_S_Typ_915_2

Porsche 917 KH Coupe

Porsche 917 KH Coupe در سال 1970 ساخته شد این خودرو فاتح مسابقات Le Mans شد.

19_917_KH_Coupe_2_540x359

Porsche 917/20 Coupe

این خودرو به خوک صورتی (The Pink Pig) معروف است چون بسیاری از کارمندان پورشه معتقد بودند این خودرو شبیه خوک است. زمانی که این خودرو نتوانست در مسابقه Le Mans موفق شود آن را "خوک مرده است" خطاب کردند.

20_917-20_Coupe_-_the_pig_2

911 Carrera RS Coupe 2

این اولین ماشین پورشه است که معروف به Carrera شد همانطور که در تصویر مشاهده می کنید طراحی عقب خودرو بسیار خاص است. این خودرو در سال 1973 تولید شد و در آن زمان سریعترین خودرو آلمانی بود.

15_911_Carrera_RS_2-7_Coupe_2

Porsche 911 GT1 98

Porsche 911 GT1 98 همزمان با سالگرد 50 سالگی پورشه و  در سال 1998 تولید شد این خودرو با طراحی بسیار خاص و قابلیت های بالا، مناسب مسابقات اتومبیل رانی بود.

16_911_GT1_98_2

Porsche 959 Coupe

این خودرو با طراحی بسیار زیبا برای مسابقات گروه B اتومبیل رانی معرفی شد. فناوری ساخت این خودرو شبیه به Porsche 911 است Porsche 959 در سال 1988 با قیمت 420,000 مارک آلمان به فروش می رسید.

21_959_Coupe_2_540x359

Porsche Studie Boxter

پورشه در سال 1992 دچار بحران جدی شد و بسیاری معت

این خودرو در سال 1997

قد بودند هرگز نجات نخواهد یافت اما کمپانی نمونه اولیه Studie Boxter را در نمایشگاه Detroit Motor 1993 به نمایش گذاشت و استقبال بسیار خوبی از آن شد. این خودرو در سال 1996 تولید عمده شد و توانست کمپانی را احیاء کند.

22_Studie_Boxter_2

Porsche 911 GT1

این Porsche 911 GT1، یکی از معروفترین اتومبیل های ساخت پورشه است. این خودرو در سال 1997 تولید و تنها 20 دستگاه از این مدل ساخته شد. در آن زمان تنها خودروهایی که حداقل 20 دستگاه از آن ها ساخته شده بود می توانستند در مسابقات اتومبیل رانی شرکت کنند. این خودرو سلطان خیابان بود و با قیمت 1.5 میلیون مارک آلمان به فروش می رفت.

2_Body_Type_64_2_540x359

Porsche 956

براساس تئوری Downforce (نیرویی که از وسیله نقلیه در حال حرکت به زمین وارد می کند و باعث افزایش مقاوت و ثبات آن می شود) زمانی که Porsche 956 به سرعت 321.4 کیلومتر در ساعت برسد می تواند برروی سقف حرکت کند. هر چند هیچ کسی این آزمایش را انجام نداده است ولی پورشه این خودرو را به سقف موزه چسبانده است.

Upside_down_956_2_540x359

آخرین عکس هم مربوط به راهروی ورودی موزه پورشه در آلمان است:

Porsche Musem Foyer_22

منبع: CNET

عکاس: Daniel Terdiman

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات