فروش خودروهای برقی همچنان در حال رشد است

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی الکتریکی / electric car تسلا / tesla در پارکینگ
بازار خودرو بریتانیا و سایر کشورها به‌سرعت در حال حرکت به‌سمت پذیرش خودروهای الکتریکی است.
تبلیغات

بازار خودرو در بریتانیا به‌سرعت به‌سمت الکتریکی‌شدن پیش می‌رود. فروش خودروهای الکتریکی در صعودی چشمگیر در ماه اکتبر (مهر) امسال رشد ۱۴ درصدی را تجربه کرد و در‌مجموع به عدد ۱۵۳,۵۲۹ دستگاه رسید.

بازار خودروهای برقی بریتانیا با ۱۵ ماه رشد مستمر و افزایش ۲۰ درصدی فروش خودروهای جدید در ده ماه گذشته، به پیشروی ادامه می‌دهد.

به‌گزارش Insideevs، خودروهای الکتریکی با سرعت بیشتری در حال پیشرفت هستند و بخش رو به رشدی از کل صنعت را ازآنِ خود کرده‌اند. تنها در ماه گذشته، ۳۸,۲۲۸ خودرو پلاگین هیبرید ثبت سفارش شده‌اند که ۳۳ درصد بیشتر از سال گذشته است و اکنون این آمار نزدیک به یک‌چهارم کل خودروهای جدیدی است که وارد جاده‌ها می‌شوند.

مدل‌های تمام‌برقی (BEV) از رشد چشمگیر ۴۲ ماهه‌ی بدون‌ وقفه برخوردار بوده‌اند و ۲۳,۹۴۳ سفارش جدید نشان‌دهنده‌ی افزایش ۲۰ درصدی درمقایسه‌با سال گذشته است.

خودروهای پلاگین هیبرید (PHEV) از قافله عقب نمانده‌اند و فروش آن‌ها با افزایش ۶۱ درصدی به ۱۴,۲۸۵ دستگاه رسیده‌ است. به‌نظر می‌رسد اشتهای بریتانیا برای الکتریکی‌شدن سیری‌ناپذیر است و در سه ماهه‌ی گذشته، ۴,۷۵۳ ایستگاه شارژ AC جدید برای این خودروهای برقی ایجاد شده است.

در‌حالی‌که خودروهای کاملاً الکتریکی در جایگاه نخست قرار دارند و سهم بازار ۱۵.۶ درصدی را ازآنِ خود کرده‌اند، خودروهای پلاگین هیبرید با سهم ۹٫۳ درصد فاصله‌ی چندانی با آن‌ها ندارند. در‌مجموع، محصولات کاملا برقی و پلاگین هیبرید بازار را قبضه کرده‌اند و در سال‌ جاری، بیش از ۳۷۵,۰۰۰ دستگاه از آن‌ها در بریتانیا فروخته شده است که افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

با وجود تب بسیار زیاد خودروهای الکتریکی، هیچ‌یک از مدل‌های تمام‌الکتریکی مستقل جزو ۱۰ خودرو پرفروش ماهانه‌ی بازار بریتانیا نیستند که گواهی بر رقابت شدید در بازار است. با‌این‌حال، تسلا مدل Y همچنان انتخابی محبوب است و به‌راحتی در رتبه‌های بالای ۱۰ خودرو پرفروش سال قرار می‌گیرد.

در بخش خودروهای تجاری هم ون‌های الکتریکی با رشد فروش ۱۸ درصدی همچنان در پشت‌سر خودروهای سواری قرار می‌گیرند. این نشان می‌دهد که پذیرش خودروهای الکتریکی تجاری کمی کندتر از حد انتظار است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات