خودرو برقی سونی و هوندا با ۴۵ دوربین داخلی و خارجی و تمرکز بر سیستم‌های سرگرمی

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فضای داخلی خودروی Afeela هوندا و سونی
سونی و هوندا در جریان CES 2023 از نمونه اولیه‌ای با نام تجاری Afeela رونمایی کردند که قرار است به «فضای سرگرمی متحرک» تبدیل شود.
تبلیغات

نزدیک به یک سال پس از طرح مشترک سونی و هوندا برای ساخت و فروش خودروهای الکتریکی، این دو شرکت نمونه اولیه‌ای را با نام تجاری Afeela رونمایی کردند.

به گفته تک کرانچ، این سدان چهار در، چهارشنبه در نمایشگاه CES 2023 روی صحنه رفت. کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی، همزمان با رونمایی از Afeela گفت اولویت آن‌ها ساخت خودروهایی است که قابلیت‌های مستقل دارند و به «فضای سرگرمی متحرک» تبدیل می‌شوند.

به گفته‌ی یوشیدا، اولین پیش‌فروش Afeela برای نیمه اول سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است و فروش آن در همان سال آغاز می‌شود. محموله‌های اولیه در بهار ۲۰۲۶ به دست مشتریان در آمریکای شمالی خواهد رسید.

خودروی Afeela از نمای کناری روی صحنه

سونی و هوندا قبلاً گفته بودند که خودروی الکتریکی جدید آن‌ها ابتدا در کارخانه هوندا در آمریکای شمالی تولید می‌شود و قابلیت‌های رانندگی خودکار سطح ۳ را در شرایط محدود ارائه می‌کند. سطح ۳ به این معنی است که خودرو می‌تواند در موقعیت‌هایی مانند ترافیک رانندگی کند، اما درصورت درخواست سیستم، راننده باید مسئولیت حرکت در ادامه مسیر را بر عهده بگیرد.

سونی در CES 2023 جزئیات جدیدی را در مورد طراحی خودروی مذکور فاش کرد. درواقع، گروه سازنده‌ی Afeela به دنبال دستیابی به خودرویی است که بتواند رسانه‌های تعاملی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

در نظر داریم امکانی را بررسی کنیم که چگونه رسانه‌ها می‌توانند تعامل سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی در حین حرکت برای سرنشینان ایجاد کنند.
- کنیچیرو یوشیدا، سونی

به گفته یوشیدا، نمونه اولیه همچنین به ۴۵ دوربین و سنسور در داخل و خارج خودرو به منظور اطمینان از ایمنی و امنیت مجهز شده است. سنسورهای داخل کابین به منظور جلوگیری از تصادف، وضعیت راننده را کنترل خواهند کرد.

سخنگوی شرکت در کنار خودروی Afeela روی صحنه

شرکت‌های سازنده به منظور ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی سرگرمی در Afeela، موتور بازی سازی گرافیکی سه‌بعدی Unreal Engine اپیک گیمز را با آن ادغام کرده‌اند.

علاوه بر فیلم‌، بازی‌ و موسیقی، قصد داریم با استفاده از تخصص خود در فناوری‌های UX و UI تجربه جدیدی را در داخل کابین خلق کنیم.
- کنیچیرو یوشیدا، سونی

کیم لیبرری، مدیر ارشد فناوری اپیک گیمز، گفت در آینده‌ای نه چندان دور خودروها به مکانی برای ارتباط اجتماعی تبدیل خواهند شد. وی همچنین ادعا داشت طبیعی‌ترین راه برای تجسم داده‌های مهم در داخل خودرو، افزایش عکس‌های تعاملی بصری است، کاری که Unreal Engine به بهترین شکل انجام می‌دهد.

نظر شما همراهان زومیت درباره‌ی Afeela و هدف سازندگان آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات