هواوی: خودروهای کاملاً خودران پنج تا ۱۰ سال دیگر وارد بازار خواهند شد

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به عقیده‌ی مدیرعامل بخش خودروهای هوشمند هواوی، وسایل نقلیه کاملاً خودران طی پنج تا ۱۰ سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.
تبلیغات

وانگ جون که در سپتامبر ۲۰۲۱ به‌عنوان مدیرعامل واحد کسب‌وکار و راهکارهای هوشمند خودرو در هواوی منصوب شد، امروز در هفدهمین انجمن سوپرکار، دیدگاه‌ خود را درمورد توسعه‌ی خودروهای هوشمند بیان کرد.

به گزارش گیزموچاینا، وانگ گفت که هواوی در اصل در زمینه‌ی ارتباطات از راه‌دور تخصص دارد و تجربه‌ی بیش از ۳۰ ساله‌ی این شرکت در این حوزه، به کسب سود در صنعت خودروهای هوشمند برای این برند کمک خواهد کرد.

وانگ همچنین تأکید کرد که هدف هواوی، کمک به سایر شرکت‌های در زمینه‌ی ساخت خودروهای هوشمند است و به‌همین دلیل با Changan، BAIC و GAC که همگی ازجمله شرکت‌های مهم بازار خودروهای الکتریکی چین هستند، وارد همکاری شده است.

وانگ معتقد است خودروهای بدون راننده زمانی رنگ واقعیت به‌خود خواهند گرفت که پتانسیل واقعی خودروهای نرم‌افزاری مورد استفاده قرار گیرد؛ در آن زمان وضعیت فعلی خودروها برای همیشیه تغییر خواهد کرد. به‌نظر وی، این امر طی پنج تا ۱۰ سال آینده محقق خواهد شد و درنهایت به تغییر الگوی طراحی خودروها خواهد انجامید. شرکت‌های خودروسازی در طراحی خودروهای امروزی، همیشه تمرکز ویژه‌ای به بخش مخصوص راننده داشته‌اند، اما پس از تحقق رویای خودروهای بدون راننده، این بخش نیز شبیه بخش مسافران طراحی خواهد شد.

هواوی برهمین اساس، علاوه‌بر سرمایه‌گذاری درخورتوجه روی فناوری‌های مرتبط با رانندگی هوشمند، در بخش کابین‌های هوشمند نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اکوسیستم هارمونی اواس این شرکت نیز نقش مهمی در این‌رابطه ایفا می‌کند و استفاده از فناوری‌ها و ارتباطات هوشمند را برای شرکت‌های جدید، آسان‌تر خواهد کرد تا بخش مخصوص راننده نیز هوشمند‌تر ساخته شود.

درحال‌حاضر یکی از نمونه‌های جالب در این بخش در قالب خودرویی به‌نام Hauwei AITO M5 ارائه شده است؛ خودرویی که به‌تازگی توسط هواوی و SERES تولید شده است. این خودرو از یک LCD خمیده‌ی ۱۰٫۴ اینچی و یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۵٫۶ اینچی سیستم مخصوص ارائه‌ی اطلاعت و سرگرمی بهره می‌برد. هواوی برای تعامل کاربر با نمایشگرهای این خودرو از سیستم‌عامل هارمونی اواس بهره گرفته است. جالب اینکه نمایشگر دوم این خودرو از فناوری تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی نیز پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات