شراکت تویوتا و BYD برای ساخت خودرو الکتریکی ۳۰ هزار دلاری

سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق تازه‌ترین گزارش‌ها‌، تویوتا با BYD چین برای ساخت خودرو الکتریکی ۳۰ هزار دلاری شریک می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.
تبلیغات

خودروساز ژاپنی تویوتا در حال همکاری با شرکت چینی BYD برای ساخت خودرویی الکتریکی است که در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. مشارکت تویوتا و BYD به‌عنوان اقدام این شرکت ژاپنی برای پیگیری سریع توسعه‌ی مدل‌های خودرو الکتریکی خود مطابق با روند صنعت تلقی می‌شود.

به‌گزارش گیزموچاینا، تویوتا تحقیقاتی روی خودروهای هیبریدی و سلول‌های سوختی هیدروژنی محصولات آینده خود انجام داده بود؛ اما پیشرفت آن به‌پای سرعت تکامل در بازار جهانی خودروهای برقی نرسید. این غول خودروسازی ژاپنی در‌حال‌حاضر چند خودرو برقی در بازار دارد؛ اما این برند کیلومترها با جایگاهی که باید داشته باشد، فاصله دارد و امروزه، فقط درصد ناچیزی از بازار رو‌به‌رشد خودروهای الکتریکی را از‌آنِ خود کرده است.

گفته می‌شود به‌دلیل مشارکت تویوتا و بی‌وای‌دی، اواخر سال آینده عرضه‌ی سدان الکتریکی کوچک و مقرون‌به‌صرفه‌ای را شاهد خواهیم بود که با قیمت ۳۰ هزار دلار در چین عرضه خواهد شد. طبق اعلام تویوتا، این همکاری باعث می‌شود BYD فناوری اصلی برای ساخت خودرو جادار و مقرون‌به‌صرفه را به این شرکت ارائه دهد. گفتنی است انرژی این خودرو را سلول‌های باتری تیغه‌ای BYD با شیمی بسیار بهبود‌یافته LFP تأمین می‌کند.

BYD ارائه‌دهنده‌ی فناوری سریع در صنعت خودروهای برقی است و فناوری سلول‌های باتری تیغه‌ای اختصاصی آن توجه افراد بزرگ را در این صنعت به خود جلب کرده است. شایعه شده است که خودرو الکتریکی جدید تویوتا بی‌وای‌دی کمی بزرگ‌تر از تویوتا کرولا است. درپایان، باید بگوییم که هنوز برخی از جزئیات مهم خودرو الکتریکی جدید تویوتا در‌دسترس نیست و حتی نمی‌دانیم که آیا تویوتا قصد دارد خودرو جدید خود را در بازارهایی به‌جز بازار چین عرضه کند یا خیر.

از دیدگاه شما کاربران زومیت، آیا عرضه‌ی این خودرو الکتریکی را در بازارهای دیگر کشورها شاهد خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات