درخواست وام ۲۱.۵ میلیارد دلاری فولکس واگن

یک‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
رسوایی آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی فولکس واگن همانطور که انتظار می‌رفت هزینه‌های زیادی برای این غول خودروسازی در پی خواهد داشت. در همین جهت فولکس واگن در تازه‌ترین اقدام خود به دنبال تامین وام ۲۱.۵ میلیارد دلاری از بانک‌های جهانی است تا به اوضاع نابسامان خود پایان دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همان‌طور که در جریان هستید فولکس واگن با استفاده از نرم‌افزاری در واحد کنترل خودرو، نتایج تست‌های آلایندگی را دستخوش تغییراتی می‌کرد. بدین‌ وسیله خودروهایی از این برند که بیش از ۱۰ برابر بیشتر از حد مجاز هوا را آلوده می‌کردند، به راحتی مجوز فروش را در کشور‌های مختلف را دریافت می‌کردند. اما پس از آگاهی نهاد‌های محیط زیست از این موضوع، فروش تمامی محصولات دیزل فولکس واگن متوقف شد و تحقیقات گسترده‌ای در خصوص صحت نتایج آلایندگی سایر شرکت‌های تحت تملک این برند اعم از آئودی، پورشه وسئات نیز آغاز شد. در همین حال دولت‌‌ها و نهاد‌‌های مختلف علاوه بر اعمال جریمه‌های سنگین برای فولکس‌واگن، این شرکت را مجاب به حل مشکلات ایجاد شده و تعمیر تمامی محصولات فروخته شده کردند.

فولکس واگن در اولین قدم لیستی کامل از خودرو‌های مجهز به نرم‌افزار ذکر شده را منتشر کرد و حتی وب‌سایتی برای مالکان خودرو‌های دیزل راه‌اندازی کرد تا آن‌ها بتوانند با مراجعه به این وب‌سایت به جستجو خودرو خود در میان مدل‌های متخلف بپردازند. در مرحله‌ی بعد و پیش از فراخوانی محصولات، غول خودروسازی جهان اعلام کرد که به تمامی مالکان خودرو‌های دیزل که پیشرانه آن‌ها به نرم‌افزار غیرمجاز مجهز شده بودند ، مبلغ ۱۰۰۰ دلار هدیه خواهد داد تا بتواند بدین وسیله نظر مساعد مشتریان خود را جلب کند. روند اهدای هدیه از مشتریان ایالت متحده آغاز خواهد شد. مالکانی که شامل این هدیه می‌شوند قادر خواهند بود فقط از ۵۰۰ دلار این مبلغ هر استفاده‌ای بکنند و مابقی آن تنها در فروشگاه‌های فولکس واگن برای مصارفی هم‌چون خرید لوازم یدکی و یا پرداخت هزینه‌ی سرویس خودرو، قابل استفاده خواهد بود.

خودروی دیزل فولکس واگن

طبق اخبار منتشر شده فولکس واگن برای پرداخت جریمه‌ها و آماده شدن جهت فراخوانی خودرو‌های معیوب، به دنبال ۲۱.۵ میلیارد دلار وام از بانک‌های مختلف جهانی است. عملیات در خواست وام از ۱۶ نوامبر به صورت رسمی آغاز خواهد شد. پیش‌تر فولکس واگن مبلغ ۷.۳ میلیارد دلار از پول نقد خود را برای حل مشکلات به وجود آمده ناشی از رسوایی پیشرانه‌های دیزلی، کنار گذاشته بود. طبق محاسبات اولیه، هزینه‌ی حل مشکلات به وجود آمده چیزی ما بین ۲۴.۵ میلیارد دلار در بهترین و ۸۷ میلیارد دلار در بدترین حالت ممکن خواهد بود. در حال حاضر مدیریت بحران به وجود آمده از اهمیت به سزایی برخوردار است و فولکس واگن می‌تواند هزینه‌های ناشی از فراخوانی و رفع عیب خودرو‌ها را به شکل چشم‌گیری کاهش دهد. در غیر اینصورت بزرگ‌ترین خودروساز اروپا باید تا چندین سال آینده بهای اشتباه خود را بپردازد و بازگشت به دوران با شکوه قبلی در آینده‌ای نزدیک به وقوع نخواهد پیوست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات