فولکس واگن در مورد خودروهای بنزین سوز خود هم دروغ گفته است

سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
اگر پیگیر اخبار حوزه خودرو بوده باشید حتما می‌دانید که بالاخره در ماه سپتامبر (شهریور) فولکس واگن غول خودروسازی آلمان پذیرفت که از ابزارهایی برای فریب تست‌های انتشار گازهای مخرب محیط زیست در خودروهای دیزلی خود استفاده کرده است. اما به نظر می‌رسد خودروهای بنزین سوز این شرکت هم در این رسوایی نقش داشته‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به تازگی فولکس واگن اعلام کرده که میزان انتشار گاز دی اکسید کربن را در ۸۰۰ هزار خودرو از جمله خودروهای بنزین سوز کمتر از حد واقعی نشان داده است.  در واقع این اولین بار است که شرکت فولکس واگن به طور رسمی تایید می‌کند که خودروهای بنزین سوز این شرکت نیز بیش از حد مجاز  گاز دی اکسید کربن منتشر می‌کنند. هنوز این شرکت جزییات بیشتری در این مورد ارایه نکرده است با این حال اعلام کرده که نتایج جدید از طریق تست‌های تازه‌ای که داخل شرکت انجام شده بدست آمده است.

در ماه اکتبر، فولکس واگن گزارش فصلی خود را با  ضرر ۳.۸۴ میلیارد دلاری آغاز کرد که اولین ضرر این شرکت طی ۱۵ سال گذشته محسوب می‌شود. ماجرای تقلب فولکس واگن با استفاده از ابزارهایی که میزان انتشار گاز دی اکسید کربن را هنگام تست‌ها کمتر از حد واقعی نشان می‌داد باعث شد تا مارتین وینترکورن- مدیر عامل فولکس واگن از سمت خود کناره‌گیری کند با  این حال او همچنان و پس از استعفا نیز اصرار دارد که چیزی در مورد تقلب نمی‌دانسته است. 

بر این اساس سایر مدیران رده بالای فولکس واگن نمی‌توانند ادعا کنند که چیزی در مورد تقلب‌های صورت گرفته در فولکس واگن نمی‌دانند. مایکل هورن- مدیر عامل فولکس واگن در امریکا اعلام کرده که او از امکان وجود جریانات انتشار گازهای مضر طی بهار سال ۲۰۱۴ مطلع بوده است. این تاریخ قبل از بازرسی‌های آژانس حفاظت از محیط زیست در مورد محصولات فولکس واگن است.

با این حال برخی دیگر از گزارش‌ها حاکی از آن است که حلقه مدیریتی اصلی فولکس واگن از سال ۲۰۰۷ از انتشار بالای دی اکسید کربن از محصولات خود خبر داشته‌اند. نظر شما چیست؟ به نظر شما مدیران فولکس واگن از این تقلب خبر داشته‌اند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات