اَستون مارتین Rapide الکتریکی با ۸۰۰ اسب بخار قدرت، برای مقابله با تسلا عرضه می شود

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
اَستون مارتین در نظر دارد تا نمونه‌ی الکتریکی راپید را برای رقابت با تسلا روانه‌ی بازار کند. این خودروی الکتریکی که قرار است در دو سال آینده روانه‌ی بازار شود، از سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ بهره برده و با پیشرانه‌‌ی ۸۰۰ اسب بخاری قادر است با یکبار شارژ تا ۳۶۰ کیلومتر طی کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده استون مارتین در نظر دارد تا خوروی الکتریکی رپید را برای رقابت با مدل دو موتوره‌ی تسلا اس روانه‌ی بازار کند. این خودروی آینده تا دو سال آینده با بهره‌گیری از قدرت ۸۰۰ اسب بخاری و سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ روانه‌ی بازار خواهد شد. دارندگان رپید قادر خواهند بود با یکبار شارژ این خودرو مسیری ۳۶۰ کیلومتری را طی کنند. اندی پالمر، مدیرعامل استون مارتین طی برگزاری گردهمایی خودروهای لوکس در ساحل پبل در گفتگو با Automotive News این موضوع را تایید کرد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که مهندسان استون مارتین نمونه‌‌ی اولیه این خودرو را تولید کرده‌اند که در حال حاضر آزمایش‌های مختلف را پشت سر می‌گذارد.

نمونه‌ی الکتریکی رپید در کنار نمونه‌ی اصلی این خودرو با موتور بنزینی به فروش خواهد رسید و خبری از جایگزینی این نسخه با خودروی الکتریکی نیست. احتمالا ستون مارتین سالانه تنها چند صد دستگاه از این خودرو را با قیمت ۲۰۰٫۰۰۰ تا ۲۵۰٫۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار کند. پالمر تایید کرده که تمرکز اصلی استون مارتین روی عملکرد این خودرو است.

استون مارتین در مسیر طراحی و تولید این خودرو از کمک یک کمپانی دیگر که بنابر شنیده‌ها در دره‌ی سیلیکون فعالیت می‌کند، بهره گرفته است. پالمر در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا شریک استون مارتین در این مورد همان تسلا است، جواب منفی داد.

پالمر در خصوص سیاست‌های این کمپانی چنین اظهار نظر کرده است:

اگر بخواهید همچنان به تولید خودروها با پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر ادامه دهید، باید قدم‌هایی را در جهت مخالف بردارید!

وی رپید را اولین قدم استون مارتین در مسیر تولید خودروهای الکتریی خواند. استون مارتین در این حوزه DBX را در دست تولید دارد که در نسخه‌های الکتریکی، هیبریدی و بنزینی روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات