بی‌ام‌دبلیو‌ خوردوهای الکتریکی سری M را در چند سال‌ آینده تولید می‌کند

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌دبلیو در سال‌های اخیر نمونه‌های مفهومی خودروهای هیبریدی را همچون i8 رونمایی کرده است، اما باواریایی‌ها در تلاش برای تولید خودروهای پاک‌تر، خبر از تغییر پیشرانه‌ی خودروهای خود و استفاده از موتورهای الکتریکی در ۱۰ سال آینده داده‌اند.
تبلیغات

بی‌ام‌دبلیو نیز در آینده به جرگه‌ی خودروسازانی خواهد پیوست که از موتورهای الکتریکی در خودروهای خود استفاده می‌کنند. براساس اطلاعات ارائه شده، این کمپانی آلمانی در ۱۰ سال آینده شماری از محصولات خود را همراه با موتور‌های الکتریکی روانه‌ی بازار خواهد کرد. یکی از محصولاتی که براساس اطلاعات منتشر شده با موتور الکتریکی روانه‌ی بازار خواهد شد، سری ۳ بی‌ام‌دبلیو است که یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بی‌ام‌دبلیو نیز به شمار می‌رود.

بی‌ام‌دبلیو باوجود معرفی خودروهای هیبریدی با ظاهری اسپورت، هنوز آمادگی عرضه‌ی خودروهای هیبریدی یا الکتریکی خود را تحت برند M ندارد. خودروهایی که با حرف M همراه می‌شوند، نشان از این دارند که توسط خودروساز باواریا تیونینگ شده‌اند.

براساس سخنان کارستن پرایس، مدیر بازاریابی بخش تولید سری M بی‌ام‌دبلیو، صحبت در مورد عرضه‌ی خودروهای الکتریکی و هیبریدی تحت سری M بسیار سخت است. وی زمان مناسب برای عرضه‌ی چنین خودروهایی را به بازار، پس از تمایل اکثریت مردم به خرید آن می‌داند. از این‌رو هنوز چند سال تا عرضه‌ی خودروهای سری M از جانب بی‌ام‌دبلیو زمان لازم است.

پرایس احتمال تولید نسخه‌ی M خودروهایی نظیر i8 یا i3 را توسط بی‌ام‌دبلیو در حال حاضر ممکن نمی‌داند، اما در آینده‌ شاید چنین محصولاتی روانه‌ی بازار شوند. i8 یک خودروی هیبریدی با بهره‌گیری از موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتری ۲۳۱ اسب بخاری در محور عقب و موتور الکتریکی ۱۳۱ اسب بخاری در محور جلو است. دو موتور مورد استفاده در این خودور در مجموع ۳۶۲ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. i8 قادر است در کمتر از چهار ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات