فولکس واگن مفهمومی T-Prime GTE در نمایشگاه پکن رونمایی شد
با آغاز بهکار نمایشگاه اتومبیل پکن، فولکس واگن از این فرصت استفاده کرده و اس یو وی مفهومی جدیدش با نام T-Prime GTEرا به نمایش گذاشته است. این خودروی مفهومی نسل آیندهی کابین خودروها را نشان میدهد که با استفاده از عوامل بصری، اشاره، فرامین صوتی و البته صفحهی لمسی میتوان با آن کار کرد.
T-Prime GTE از یک مجموعهی مولد نیروی هیبریدی آن هم از نوع پلاگ-این بهره میبرد که به سیستم چهارچرخ محرک اختصاصی فولکس واگن با نام 4Motion نیز مجهز شده است. این مجموعه از یک الکتروموتور و یک پیشرانهی ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر تشکیل شده است که مجموع توان تولیدی آنها معادل ۳۷۵ اسب بخار و ۶۹۹ نیوتون متر است و قابلیت حرکت تا شعاع ۵۰ کیلومتر را تنها با اتکا به نیروی الکتریکی دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این اس یو وی معادل ۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت است. جعبه دندهی T-Prime GTE نیز از نوع هشت سرعتهی خودکار است. باتریهای این خودرو دارای ۱۴.۱ کیلووات ساعت ظرفیت بوده و توانایی شارژ شدن حین حرکت را نیز دارند.
در داخل کابین این فولکس واگن تعدادی صفحه نمایش و ابزارهای ارتباطی به چشم میخورند و برای اولین بار در جهان از صفحه نمایشهای منحنی شکل در یک خودرو استفاده شده است. دکتر فرانک ولش از اعضای تیم مهندسی فولکس واگن در مراسم رونمایی از T-Prime GTE گفت: "این نوع جدید از رابط کاربری انسان و ماشین خیلی سریع میتواند به عنوان یک استاندارد در سگمنتهای بالاتر بازار مطرح شود چراکه این سامانه آمیختهای از دنیای مجازی و واقعیت است."
این اس یو وی مفهومی جدید، در طراحی خارجی خود نیز طرحهای آیندهی فولکس واگن برای اس یو وی هایش را به نمایش میگذارد. T-Prime GTE از یک جلوپنجرهی کرومی بزرگ برخوردار است که تقریبا تمامی قسمت جلوی خودرو را در بر گرفته و از لامپهای LED نیز در چراغها استفاده شده است. خط پایین پنجرهها از ستون D آغاز شده و تا روی درب موتور ادامه دارد، خط کمر نیز از نزدیکی چراغهای عقب آغاز میشود و تا گلگیر چرخهای جلو ادامه دارد، این طرح در القای نقطهی ثقل ظاهری خودرو تاثیر داشته و خودرو را عضلانیتر و کم ارتفاعتر از آنچه هست نشان میدهد.
در داخل کابین T-Prime GTE مشاهده میشود که نشان دندههای مقابل راننده بصورت کاملا دیجیتالی طراحی شدهاند و صفحه نمایش منحنی شکل آن از مقابل راننده آغاز شده و تا کنسول ادامه دارد. این صفحه نمایش نمادی از طراحی داخلی خودروهای فولکس واگن در آینده است. فرمان خودرو نیز مانند خودروها اسپرت در بخش پایینی خود صاف است و روی آن کلیدهای کنترلی از نوع لمسی به چشم می خورند. تک تک امکانات این خودرو با تماس لمسی فعال میشوند و راننده برای فعال سازی هرکدام از آنها تنها لازم است آنها را لمس کند.
برای مشاهدهی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحهی نمایشگاه خودروی پکن 2016 مراجعه کنید.